آلمان فعالان چپ را به دلیل حمله به نئونازی ها محکوم کرد | اخبار بسیار راست

[ad_1]

یک زن 28 ساله و سه همدستش به دلیل نقش داشتن در یک سری حملات به نئونازی ها و دیگر هواداران جناح راست به زندان افتاده اند.

دادگاهی در آلمان شرقی یک زن 28 ساله را به دلیل شرکت در یک سری حملات علیه نئونازی ها و دیگر هواداران راستگرایان به مدت دو سال به پنج سال و سه ماه زندان محکوم کرد.

خبرگزاری آلمان DPA روز چهارشنبه گزارش داد که دادگاه منطقه درسدن تنها متهم به نام لینا ای و سه مظنون دیگر را به عضویت در یک سازمان جنایی و صدمات شدید بدنی محکوم کرد.

قاضی هانس شلوتر استاتس هنگام صدور حکم گفت: «مقابله با افراط گرایان راست انگیزه قابل احترامی است.

او گفت اما چنین حملاتی همچنان “اعمال جنایتکارانه جدی” هستند و تاکید کرد که دولت باید “انحصار” استفاده از زور را حفظ کند.

دادستان ها این دانشجو را به “ایدئولوژی چپ افراطی ستیزه جو” و طراح حملات به افراد راست افراطی در لایپزیگ و شهرهای اطراف متهم کردند.

گفته می شود که سه مرد به نام های لنارت A، جانیس آر و جاناتان ام تا پایان سال 2019 با او همکاری کردند. این افراد به 27 ماه تا 39 ماه زندان محکوم شدند.

یک متهم صورت خود را پشت یک برگه نوشته پنهان می کند "رایگان لینا" در حالی که او در 31 مه 2023 در دادگاه عالی منطقه ای درسدن، در شرق آلمان نشسته است.
یک متهم صورت خود را پشت برگه ای با عبارت “لینا آزاد کن” در دادگاه عالی منطقه ای درسدن پنهان کرده است. [Jens Schlueter/AFP]

لینا ای از زمان بازداشتش در بازداشت بوده است

5 نوامبر 2020. مظنونان باقی مانده آزاد هستند.

از جمله حملاتی که او به کمک به سازماندهی متهم شده بود، حادثه ای در سال 2020 بود که در آن حدود 15 یا 20 مهاجم یک گروه شش نفره را که از مراسم هفتاد و پنجمین سالگرد بمباران درسدن برمی گشتند، کتک زدند.

این رویداد مرتباً نئونازی ها و دیگر هواداران راست افراطی را به خود جلب می کند.

دادستان گفت که چندین قربانی پس از حمله جراحات جدی دیده اند.

با انگیزه سیاسی

وکلای مدافع خواستار تبرئه موکلان خود شدند و ادعا کردند که محاکمه با انگیزه سیاسی بوده است.

در واکنش به این حکم، نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در بیانیه ای گفت: «در یک کشور دموکراتیک قانون اساسی نباید جایی برای عدالت هوشیارانه وجود داشته باشد».

گروه‌های چپ افراطی اعلام کردند که قصد دارند به این حکم اعتراض کنند، که باعث حضور شدید پلیس در لایپزیگ در انتظار ناآرامی‌های احتمالی شد.

[ad_2]