آلمان 2.95 میلیارد دلار کمک نظامی به کی یف می دهد. زلنسکی در برلین اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

دولت آلمان پیش از ورود ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین به برلین اعلام کرد که آلمان کمک‌های نظامی اضافی به ارزش تقریباً 3 میلیارد دلار از جمله تانک، سیستم‌های ضدهوایی و مهمات به اوکراین ارائه خواهد کرد.

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفت که برلین می‌خواهد با آخرین بسته کمک نظامی خود به ارزش 2.7 میلیارد یورو (2.95 میلیارد دلار) نشان دهد که آلمان در حمایت از اوکراین جدی است.

او گفت: «آلمان هر کمکی را که می تواند تا زمانی که لازم باشد ارائه خواهد کرد.

اگرچه آلمان در ابتدا در ارائه کمک های نظامی به کی یف کند بود، اما از آن زمان به بعد آلمان به یکی از بزرگترین تامین کنندگان تسلیحات اوکراین تبدیل شد، و به طور مهمی مجوز تحویل تانک های جنگی پیشرفته پیشرفته در قالب مدل های لئوپارد 1 و 2 خود را به همراه مدل های پیشرفته داد. سیستم های ضد هوایی برای دفع حملات پهپادی و موشکی مورد نیاز است.

بسته کمک های نظامی جدید که اولین بار توسط هفته نامه آلمانی اشپیگل گزارش شد، شامل 30 دستگاه تانک لئوپارد 1 A5، 20 نفربر زرهی ماردر، بیش از 100 خودروی جنگی، 18 فروند هویتزر خودکششی، 200 هواپیمای بدون سرنشین شناسایی، چهار دستگاه IRIS-T SLM Anti – سیستم های هوانوردی و سایر تجهیزات دفاع هوایی.

حمایت آلمان در حالی صورت می‌گیرد که فرماندهان ارتش اوکراین می‌گویند که سربازان آن‌ها مناطق قابل توجهی را از نیروهای روسی در نزدیکی شهر ویران شده باخموت در شرق پس گرفته‌اند که به کانون نمادین نبرد بین کی‌یف و مسکو تبدیل شده است، جایی که نیروهای آن‌ها ماه‌ها در یک شهر خونین می‌جنگند. جنگ

زلنسکی بامداد یکشنبه ورود خود را به آلمان – اولین سفرش از زمان آغاز تهاجم روسیه در سال گذشته – در توییتی تایید کرد.

زلنسکی در توییتی نوشت: «من در حال حاضر در برلین هستم. «سلاح ها یک پکیج قدرتمند پدافند هوایی بازسازی. اتحادیه اروپا ناتو امنیت.”

زلنسکی پس از دیدار با رهبران ایتالیایی و پاپ فرانسیس روز شنبه در ایتالیا به برلین سفر کرد. یک هواپیمای آلمانی لوفت وافه زلنسکی را از رم به پایتخت آلمان رساند.

رهبر اوکراین پس از دیدار قبلی با جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، 40 دقیقه را با پاپ 86 ساله در واتیکان گذراند.

زلنسکی پس از حضور پاپ در تلگرام گفت: «از او به خاطر توجه شخصی اش به تراژدی میلیون ها اوکراینی بسیار سپاسگزارم». او گفت که آنها همچنین درباره سرنوشت “ده ها هزار کودک” که کی یف می گوید به روسیه اخراج شده اند و همچنین برنامه های این کشور برای صلح گفتگو کردند.

واتیکان، بدون اشاره به روسیه، گفت که دو طرف درباره “وضعیت انسانی و سیاسی در اوکراین ناشی از جنگ جاری” و نیاز به “اشارات انسانی نسبت به شکننده ترین مردم” گفتگو کردند.

فرانسیس بارها خواستار صلح در اوکراین و تلاش برای ایفای نقش میانجی شده است، اگرچه تلاش‌های او هنوز به ثمر نرسیده است و او به دلیل ناتوانی در مقصر دانستن روسیه برای جنگ با انتقاداتی روبرو شده است.

پاپ فرانسیس با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واتیکان، 13 مه 2023 دست می دهد.
پاپ فرانسیس با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در واتیکان، 13 مه 2023 دست می دهد. [Vatican Media via Reuters]

زلنسکی با ملونی گفت‌وگوی رودررو 70 دقیقه‌ای داشت که با وجود سابقه روابط گرم با مسکو در کشورش – و در میان شرکای ائتلافش، قول حمایت کامل ایتالیا از کیف را داد. در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک، زلنسکی ضمن تشریح آنچه تجاوزات جدید روسیه نامید، از ملونی به خاطر کمک به نجات جان مردم تشکر کرد.

او گفت: “من برای شکایت نیامده ام، آمده ام تا در مورد همکاری خود صحبت کنم و یک بار دیگر از شما تشکر کنم که به نام کشورمان به ما کمک کردید، زیرا ما صلح می خواهیم.”

ایتالیا تسلیحات و کمک‌هایی را به کی‌یف ارسال کرده است، اما هرگز دقیقاً آنچه را که تحویل داده است، فاش نکرده است. ملونی که در ماه فوریه از کیف بازدید کرد، روز شنبه گفت: “من متقاعد شده ام که اوکراین پیروز خواهد شد و قوی تر، سربلندتر و موفق تر از قبل ظاهر خواهد شد.”

به گزارش خبرگزاری آلمان، انتظار می‌رود رهبر اوکراین جایزه معتبر شارلمانی را در مراسمی بعد از ظهر یکشنبه در شهر آخن در غرب آلمان دریافت کند.

انتظار می‌رود زلنسکی و شولتز پس از دیدار با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان و دیگر مقامات بلندپایه صدراعظم به آخن پرواز کنند.

جایزه بین المللی شارلمانی در ماه دسامبر به زلنسکی و مردم اوکراین اعطا شد و اکنون قرار است شخصاً به رئیس جمهور اهدا شود.

جایزه شارلمانی، جایزه ای غیرپولی و عمدتاً نمادین، در سال 1950 برای بزرگداشت تلاش ها برای اتحاد اروپا تأسیس شد.

سوتلانا سیخانوفسکایا، رهبر مخالفان بلاروس و دو همکارش سال گذشته این جایزه را دریافت کردند.



[ad_2]