آمریکا شرکت های چینی و روسی را به دلیل معامله با ایران تحریم می کند چین

[ad_1]

وزیر امور خارجه مایک پمپئو این چهار شرکت را به “انتقال فناوری و اقلام حساس” به برنامه موشکی ایران متهم کرد.

روز جمعه ، ایالات متحده تحریم های اقتصادی علیه شرکت های چینی و روسی را اعلام کرد که به گفته واشنگتن از توسعه برنامه موشکی ایران پشتیبانی می کند.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه در بیانیه ای گفت ، چهار شرکت متهم به “انتقال فناوری و اقلام حساس به برنامه موشکی ایران” به مدت دو سال در مورد کمک و صادرات دولت آمریکا تحت محدودیت قرار می گیرند.

این تحریم ها که در روز چهارشنبه اعمال شد ، علیه دو شرکت مستقر در چین بود ، Chengdu Best New New Materials و Zibo Elim Trade ، همچنین گروه Nilco مستقر در روسیه و شرکت سهامی Elecon.

“ما به کار خود ادامه خواهیم داد تا تلاش های توسعه موشکی ایران را خنثی کنیم و از مقامات تحریم خود برای جلب توجه به تأمین کنندگان خارجی ، مانند آن سازمانهایی در PRC (چین) و روسیه که مواد و فناوری را در اختیار ایران قرار می دهند ، استفاده خواهیم کرد. مربوط به موشک ها ، “پمپئو اضافه کرد.

در گزارش قبلی بلومبرگ ، به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه ، از سومین شرکت مستقر در روسیه ، Aviazapchast ، به عنوان تحریم شده یاد شده است.

اما مشخص نیست که چرا در بیانیه بعدی از Aviazapchast نام برده نشده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در سال 2018 ایالات متحده را از توافق هسته ای ایران که سه سال پیش تحت باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا منعقد شد ، خارج کرد.

از آن زمان ، ترامپ در کمپین “حداکثر فشار” تحریم های فلج کننده علیه ایران را بازگرداند.

از آن زمان ، دولت ترامپ عزم خود را برای تحریم هر کشور یا شرکت خارجی که با سیاست خود در ایران مطابقت ندارد نشان داده است.



[ad_2]