آمریکا می گوید روسیه نمی تواند در اوکراین پیروز شود، مسکو شاهد جنگ طولانی است | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده گفت: روسیه به پیروزی نظامی در اوکراین دست نخواهد یافت و بعید است نیروهای کی یف به این زودی تمام نیروهای روسیه را از قلمرو خود بیرون کنند.

این جنگ از نظر نظامی برنده روسیه نخواهد بود. ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، پنجشنبه گفت که اینطور نیست.

ملی پس از پایان یک نشست مجازی با ده ها کشور عضو گروه تماس دفاعی اوکراین که همچنین شناخته شده است، به خبرنگاران گفت: اهداف استراتژیک اولیه روسیه، از جمله سرنگونی دولت در کیف، «از نظر نظامی قابل دستیابی نیستند». به عنوان گروه Rammstein.

میلی گفت، همچنین صدها هزار نیروی روسی در اوکراین حضور دارند که هدف کی یف برای بازپس گیری تمام مناطق از دست رفته به نیروهای مسکو را “در آینده نزدیک” بعید می کند.

این بدان معناست که مبارزه ادامه خواهد داشت، خونین خواهد بود، دشوار خواهد بود. و در مقطعی، هر دو طرف یا بر سر یک توافق مذاکره خواهند کرد یا به یک نتیجه نظامی خواهند رسید.»

ارزیابی میلی به تعدادی از پیش بینی ها می افزاید که به نظر می رسد جنگ در اوکراین به درازا کشیده شود و هیچ یک از طرفین در موقعیتی قرار نگیرند که بتوانند یک پیروزی آشکار به دست آورند و در حال حاضر هیچ مذاکره ای در جریان نیست.

دمیتری مدودف، رئیس‌جمهور سابق روسیه، یکی از متحدان کلیدی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز گفت که جنگ مسکو در اوکراین ممکن است چندین دهه طول بکشد.

بر اساس نظرات منتشر شده توسط خبرگزاری RIA روسیه در روز پنجشنبه، مدودف یک درگیری مداوم شامل سال‌ها نبرد با اوکراین را توصیف کرد که پیش از از سرگیری درگیری با چندین سال آتش‌بس آمیخته شده است.

به نقل از خبرگزاری ریا، مدودف در جریان سفر به ویتنام گفت: «این درگیری برای مدت بسیار طولانی و به احتمال زیاد چندین دهه ادامه خواهد داشت».

«تا زمانی که او چنین قدرتی داشته باشد [in Kyiv]مدودف، معاون کنونی شورای امنیت قدرتمند پوتین، گفت، مثلاً سه سال آتش‌بس، دو سال درگیری وجود خواهد داشت و همه چیز دوباره اتفاق خواهد افتاد.

مدودف که به خاطر اظهارنظرهای تندرو منظم خود در مورد اوکراین و دشمنان مسکو شناخته می شود، اوایل سال جاری گفت که شکست روسیه می تواند منجر به جنگ هسته ای شود.

تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن همچنان افزایش می‌یابد، زیرا ایالات متحده تلاش‌های بین‌المللی و کمک‌های نظامی برای اوکراین، از جمله هماهنگی ارسال تسلیحات از ده‌ها کشور، را رهبری می‌کند. در یک تغییر سیاست ظاهری، ایالات متحده هفته گذشته اعلام کرد که از ارائه جت های جنگنده پیشرفته F-16 ساخت ایالات متحده به اوکراین حمایت می کند.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که حامیان اوکراین در مجموع نزدیک به 65 میلیارد دلار کمک امنیتی به این کشور ارائه کرده اند.

بدون “سلاح جادویی”

آستین که در کنار مایلی صحبت می کرد، گفت: روز پنجشنبه، حامیان کی یف “برنامه هایی برای آموزش خلبانان اوکراینی جت های جنگنده نسل چهارم، از جمله اف-16” را مورد بحث قرار دادند و خاطرنشان کرد که “برنامه ریزی و اجرای این آموزش یک اقدام مهم خواهد بود.”

آستین گفت وزرای دفاع هلند و دانمارک در حال همکاری با ایالات متحده برای آموزش جت های جنگنده برای اوکراین هستند و نروژ، بلژیک، پرتغال و لهستان قبلاً پیشنهاد داده اند در این ابتکار مشارکت کنند.

او همچنین گفت که متحدان صندوقی را ایجاد خواهند کرد تا سایر کشورها بتوانند به این تلاش مشترک کمک کنند.

میلی در اظهار نظر در مورد جت های جنگنده F-16 هشدار داد که آنها “سلاح جادویی” نخواهند بود.

INTERACTIVE_UKRAINE_F16-شاهین
(الجزیره)

او گفت: “هیچ سلاح جادویی وجود ندارد” – نه F-16 یا سلاح های دیگر، او خاطرنشان کرد که 10 F-16 ممکن است 2 میلیارد دلار هزینه داشته باشد، از جمله تعمیر و نگهداری.

وی گفت: روس ها هزار جنگنده نسل چهارم و پنجم دارند، بنابراین اگر قرار است در هوا با روسیه رقابت کنید، به تعداد قابل توجهی از جنگنده های نسل چهارم و پنجم نیاز خواهید داشت.

F-16 ها نقشی در آینده به عنوان بخشی از قابلیت های هوایی اوکراین دارند، اما “ساخت نیروی هوایی در اندازه، برد و مقیاسی که لازم است زمان قابل توجهی نیاز دارد.”

او گفت که سیستم‌های دفاع هوایی همچنان سلاح‌هایی هستند که اوکراین در تلاش‌های گسترده‌تر برای کنترل حریم هوایی بیشتر به آن نیاز دارد.

دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که ایالات متحده آماده است تا 300 میلیون دلار کمک نظامی بیشتر به اوکراین که عمدتاً از مهمات تشکیل شده است، اعلام کند. انتظار می رود این بسته حاوی موشک های پرتاب چندگانه هدایت شونده (GMLRS) برای پرتابگرهای HIMARS و همچنین سایر مهمات باشد.

موسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، گفت که “جنگ طولانی” هدف روسیه نیست، بلکه ابزاری برای انطباق با وضعیت اوکراین پس از شکست طرح این کشور برای یک پیروزی سریع است. به گفته این موسسه، توانایی روسیه برای حفظ یک عملیات نظامی پایدار در اوکراین تضمین نشده است، در حالی که یک “جنگ طولانی” به روسیه زمان و فضای لازم برای بازسازی نیروهای نظامی خود را می دهد.

ISW می‌گوید: «حمله‌های متقابل اوکراین، کرملین را از فضای هوایی برای تکمیل منابع خود محروم می‌کند، پتانسیل تهاجمی روسیه را بیشتر کاهش می‌دهد و در نهایت به نیروهای اوکراینی اجازه می‌دهد روسیه را از اوکراین بیرون برانند».

«روایت «جنگ طولانی» کرملین نشان دهنده قصد پوتین برای بازگرداندن توانایی نظامی در مقیاس بزرگ روسیه است. اما این نیز یک عملیات اطلاعاتی با هدف جدا کردن غرب از اوکراین است. این عملیات اطلاعاتی مبتنی بر تلاش‌های قبلی روسیه، مانند آتش‌بس و روایت‌های باج‌گیری هسته‌ای است.»

[ad_2]