آندره پلنکوویچ نخست وزیر کرواسی آزمایش COVID-19 مثبت است اروپا

[ad_1]

در بیانیه دولت آمده است که این پیرمرد 50 ساله “احساس خوبی” دارد و وظایف خود را از خانه انجام می دهد تا زمانی که کشور به یک رکورد جدید از تعداد قربانیان برسد.

نخست وزیر کرواسی آندره پلنکوویچ از نظر ویروس کرونا مثبت آزمایش شده است ، اما در حالی که این کشور آمار جدیدی از تلفات COVID-19 را تعیین می کند ، کابینه وی گفت که حال وی خوب است.

پلنکوویچ 50 ساله که از سال 2016 به عنوان رهبر حزب راست HDZ کرواسی را هدایت می کرد ، دو روز پیش پس از ابتلا به ویروس کرونا توسط همسرش ، شروع به انزوا کرد.

کابینه در بیانیه ای اعلام کرد که این آزمایش در ابتدا منفی بود ، اما یک آزمایش جدید در روز دوشنبه مثبت بود ، و افزود که این آزمایش به مدت 10 روز منزوی خواهد بود.

در بیانیه افزود: “نخست وزیر در حال حاضر احساس خوبی دارد ، فعالیت های خود را ادامه می دهد و به دنبال دستورالعمل های پزشکان و اپیدمیولوژیست به انجام وظایف خود از خانه می پردازد.”

کرواسی با کنترل گسترده موارد خود ، در هفته های اخیر با هجوم شدید عفونت ها دست و پنجه نرم می کند ، در حال حاضر حدود 2300 بیمار در کشور 4.2 میلیون نفری بستری هستند. پزشکان در این کشور نسبت به کمبود نیرو و تجهیزات هشدار داده و می گویند اگر تعداد بیماران بستری در بیمارستان به 3000 نفر برسد ، سیستم بهداشتی “فروپاشی” خواهد کرد.

در حالی که مقامات رکورد 74 مورد مرگ در 24 ساعت گذشته را اعلام کردند ، دولت روز دوشنبه با محدود کردن محدودیت های سفر ، خواستار آزمایش منفی برای اکثر افرادی که می خواهند وارد کشور شوند ، شد.

اخیراً ویلی بروس ، وزیر بهداشت ، آزمایش ویروس را نیز مثبت اعلام کرد ، اما روز دوشنبه گفت که کار خود را از سر می گیرد.

بیمارستان های کرواسی با هجوم بیماران ، تخت و تجهیزات محدود و کمبود نیرو دست به گریبان هستند ، زیرا بیش از 1000 پزشک به این بیماری آلوده شده اند.

طبق آمار دانشگاه جان هاپکینز ، کرواسی 128442 مورد ویروس کرونا و 1786 مورد مرگ را ثبت کرده است.



[ad_2]