آنگ سان سوچی در ردیف دومین بار به عنوان شمارش آرا در میانمار | میانمار

[ad_1]

انتظار می رود نتایج زودهنگام انتخابات روز دوشنبه در حالی برگزار شود که رأی دهندگان علی رغم بیماری همه گیر در نظرسنجی ها شلوغ می شوند.

انتظار می رود وقتی مقامات میانمار نتایج انتخابات زودهنگام روز دوشنبه را اعلام کنند ، آنگ سان سوچی برای بار دوم پیروز شود.

انتخابات عمومی روز یکشنبه به عنوان همه پرسی در مورد دولت تحت رهبری اتحادیه ملی دموکراسی (NLD) سو کی در نظر گرفته می شود ، که همچنان در کشور محبوب است اما در میان ادعاهای نسل کشی علیه اقلیت روهینگیایی که عمدتا مسلمان هستند ، شهرت آن در خارج از کشور در حال سقوط است. کشور.

انتظار می رود کمیسیون انتخابات اوایل روز دوشنبه نتایج رسمی اولیه را اعلام کند.

در نتیجه صفحه رسمی خود در فیس بوک ، NLD اعلام کرد که 15 کرسی از 315 کرسی را که در مجلس عوام 425 عضوی شرکت می کنند ، به دست آورده است.

میو نیون ، سخنگوی NLD ، تلفنی به رویترز گفت: “ما معتقدیم که تا جایی که بتوانیم دولت را تشکیل دهیم پیروز خواهیم شد.”

وی گفت ، انتخابات آرام و روان بود.

هواداران لیگ ملی برای دموکراسی یکشنبه شب در حالی که منتظر نتایج انتخابات در مقابل مقر حزب بودند ، روحیه جشنی داشتند. [Shwe Paw Mya Tin/Reuters]

همچنین نمایندگان با 161 کرسی در اتاق 217 کرسی در مجلس بالا انتخاب می شوند.

ارتش براساس یک قانون اساسی که سوچی و متحدانش می خواهند تغییر دهند ، یک چهارم کرسی های هر دو مجلس را کنترل می کنند.

NLD در مجموع به 322 کرسی برای تشکیل دولت نیاز دارد و انتظار می رود که بار دیگر پیروز شود ، اما با ظهور احزاب جدید و حمایت احزاب اقلیت قومی در برخی مناطق با حاشیه کمتری.

چالش های مجمع

پنج سال پیش ، در اولین انتخابات پس از 50 سال حاکمیت نظامی در سال 2011 ، NLD یک پیروزی چشمگیر بدست آورد ، اما طبق قانون اساسی مجبور شد به توافقنامه مشکوک تقسیم قدرت با نیروهای مسلح برسد.

برخلاف موج خوش بینی که پیروزی چشمگیر NLD را در سال 2015 تحسین می کند ، میانمار با رو به رشد شیوع COVID-19 ، مشکلات اقتصادی و تشدید درگیری های قومی وارد این انتخابات شد.

اگرچه به طور متوسط ​​روزانه 1100 مورد ویروس کرونا در میانمار وجود دارد – در مقایسه با تعداد انگشت شماری در اوایل ماه اوت ، اما به نظر نمی رسد نگرانی در مورد ویروس 37 میلیون رای دهنده ثبت شده را از نظرسنجی ها دور نگه دارد.

کمیسیون انتخابات هنوز اطلاعاتی درباره میزان مشارکت مردم منتشر نکرده است ، اما در بزرگترین شهر یانگون صف های طولانی از رأی دهندگان با ماسک صورت و سپر از سپیده دم تشکیل می شود.

اما پس از لغو مراکز رای دهی در برخی مناطق درگیری ، به ویژه در راخین ، جایی که جنگ بین ارتش و ارتش آراکان ، یک گروه مسلح قومی راخین ، در سال جاری شدت گرفته است ، بیش از یک میلیون نفر در سراسر کشور قادر به رای دادن نبودند.

در ایالت راخین ، برخی از افراد سلفی های اعتراضی “من نمی توانم رأی دهم” را در انگشتان کوچک خود با سفید رنگ آمیزی کرده و تقلید از جوهر بنفش به نشانه کسانی که رأی دادند ، در فیس بوک منتشر کردند.

صدها هزار روهینگیا ، اقلیت مسلمان حبس شده در اردوگاه ها و روستاهای این ایالت ، که بیشتر آنها بدون تابعیت هستند ، نیز قادر به رای دادن نبودند.

روهینگیا ، حزب دموکراسی و حقوق بشر ، در بیانیه ای گفت که “کاملا ناامید” شده است که مردم آن از حق رای محروم شده اند.

کمیسیون انتخابات گفت که نظرسنجی ها در مناطق درگیر درگیری باید به دلایل امنیتی لغو شود و فقط شهروندان حق رأی دارند.

بیشتر روهینگیا شهروندان میانمار محسوب نمی شوند ، اما مهاجران از همسایه بنگلادش هستند ، اگرچه بسیاری از آنها ریشه خانوادگی خود را به نسل های مختلف برمی گردانند.

سازمان ملل متحد اعلام کرد که قصد داشت در طی سرکوب ارتش در سال 2017 اقدام به نسل کشی کند و 730،000 روهینگیا را مجبور به فرار به بنگلادش کند.

میانمار می گوید نیروهای امنیتی عملیات مشروع علیه شبه نظامیان روهینگیا انجام داده اند.

دیوان بین المللی دادگستری اکنون در حال بررسی ادعاهای نسل کشی است. وی در اقدامی مقدماتی که در ژانویه اعلام شد ، به میانمار دستور داد از گروه اقلیت محافظت کند و گفت این گروه “صدمات جبران ناپذیری به حقوق روهینگیا وارد کرده است”.



[ad_2]