آیا ارتش عامل بحران آب و هوایی است؟ | نمایش های تلویزیونی

[ad_1]

سه شنبه 9 مه ساعت 19:30 به وقت گرینویچ:
برای سال‌ها، فعالان آب و هوا کار خود را بر توقف برخی از بزرگترین آلاینده‌های جهان، از شرکت‌های سوخت فسیلی گرفته تا صنعت گوشت و کشاورزی صنعتی متمرکز کرده‌اند. و در حالی که آنها همچنان یکی از بزرگترین مقصران بحران آب و هوا هستند، یک مقصر کمتر شناخته شده آب و هوا وجود دارد که اغلب فراموش می شود: ارتش.

کارشناسان خاطرنشان کرده اند که وزارت دفاع ایالات متحده بزرگترین منبع گازهای گلخانه ای در جهان است و ارتش ایالات متحده به عنوان “یکی از بزرگترین آلوده کننده های آب و هوا در تاریخ” نامیده می شود. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که اگر همه ارتش های جهان یک کشور بودند، چهارمین تولیدکننده گازهای گلخانه ای در جهان بودند.

علاوه بر انتشار گازهای گلخانه ای هاموی، جت های جنگنده و تانک ها، جنگ های مدرن تأثیر مخربی بر روی کره زمین دارند. از کمپین های بمباران گرفته تا حملات هواپیماهای بدون سرنشین، جنگ باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شود، تنوع زیستی را به خطر می اندازد و می تواند باعث آلودگی خاک و هوا شود.

در این قسمت از The Stream، ما به مقیاس انتشار گازهای گلخانه‌ای نظامی و اینکه آیا یک جامعه کمتر نظامی‌گرا نه تنها برای مردم خوب است، بلکه برای کره زمین نیز خوب است، نگاه می‌کنیم.

[ad_2]