آیا تسلیحات جدید اوکراین ضدحملات علیه روسیه را تقویت می کند؟ | اخبار

[ad_1]

درگیری در اوکراین در آستانه ورود به مرحله جدید با شدت بالا است زیرا نیروهای کی یف برای یک ضد حمله مورد انتظار آماده می شوند.

لابی مداوم اوکراین از متحدان نتایج قابل توجهی به همراه داشته است، زیرا اعضای ناتو به تدریج از عرضه تسلیحات با فناوری پیشرفته خارج شده اند.

جنگ در هفته‌های آینده احتمالاً خونین خواهد بود زیرا اوکراین قصد دارد سرزمین‌هایی را که روسیه در هفته‌های اولیه تهاجم سال 2022 از آن گرفته بود، پس بگیرد.

این سلاح ها چیست و چرا به آنها نیاز است؟

حمله زرهی

بیش از 230 تانک جنگی اصلی غربی از جمله آبرامز M1 ساخت آمریکا و چلنجر 2 بریتانیایی به اوکراین منتقل شده است. اما اکثر آنها تانک های لئوپارد 2 ساخت آلمان هستند.

این مدل ها از نظر قدرت آتش، حفاظت و تحرک برخی از بهترین ها در جهان هستند – تانک ها به طور خاص برای شکست قوی ترین تلاش های روسیه در میدان جنگ طراحی شده اند.

ترکیبی قدرتمند از تجهیزات الکترونیکی پیشرفته، مجموعه‌های حسگر و قابلیت‌های جنگ در شب، قابلیت‌های آن‌ها را افزایش می‌دهد و به فرماندهان ابزاری می‌دهد تا تانک‌های روسی را در فواصل بسیار بیشتری از دشمن شناسایی و نابود کنند.

چرا این مفید است؟ آنها مشت زرهی، در نوک ضد حمله خواهند بود، دفاع دشمن را سوراخ می کنند، از شکاف ها تا جایی که می توانند استفاده می کنند، سپس در پشت خطوط دفاعی روسیه ویرانی به بار می آورند – اما آنها به تنهایی این کار را انجام نخواهند داد.

پلنگ 2 تعاملی
پلنگ 2 تعاملی (الجزیره)

تحرک نیروها

پیشروی با و مستقیماً پشت تانک ها، واحدهای پیاده مکانیزه خواهند بود که عمدتاً از وسایل نقلیه جنگی پیاده نظام مانند برادلی آمریکایی یا ماردر آلمانی استفاده می کنند.

این خودروها که قادر به انتقال نیروها در ایمنی نسبی هستند، به انواع توپ های 30 میلی متری یا موشک های ضد تانک مجهز هستند و می توانند ضمن ارائه آتش پشتیبانی، از خود دفاع کنند.

صدها BMP توسط اعضای ناتو به اوکراین برای این حمله، مهم ترین جنگ تا کنون، ارائه شد.

سربازان اوکراینی علاوه بر نوآوری های تاکتیکی که اوکراینی ها قبلاً به طرز ماهرانه ای برای خود تسلط یافته اند، دوره های فشرده جنگ مدرن را به سبک ناتو گذرانده اند. سرعت در پیشروی در فضاهای نسبتاً مسطح و باز جنوب اوکراین کلید خواهد بود. برای کمک به آنها در انجام این کار، توپخانه وارد بازی خواهد شد.

مقادیر زیادی مهمات 155 میلی متری توسط هر دو طرف در پیش بینی نبرد آینده ذخیره می شود. تشنگی بسیار زیاد است و ارتش اوکراین اخیراً تخمین زده است که برای رسیدن به اهداف خود به حداقل 12000 گلوله در روز نیاز دارد. هویتزرهای مدرن می توانند این گلوله ها را تا 30 کیلومتر (18.6 مایل) شلیک کنند، اما در یک درگیری سریع، اهداف در اعماق خطوط روسیه باید نابود شوند.

وارد HIMARS شوید…

HIMARS و توپخانه دوربرد

یکی از موثرترین سلاح های جنگی تا به امروز، سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا یا HIMARS است. این سامانه موشکی هدایت‌شونده دقیق است و می‌تواند با یک کلاهک 100 کیلوگرمی (220.4 پوند) یک گلوله شلیک کند که در فاصله 80 کیلومتری (49.7 مایلی) از هم فاصله دارد.

این به آن ضربه جدی می دهد زیرا اهداف با ارزش بالا را می توان کاملاً در پشت خط مقدم نابود کرد.

لجستیک نظامی روسیه به شدت به سیستم راه آهن متکی است و حیاط ها و انبارهای قطار اهداف بسیار آسانی را ایجاد می کند زیرا نمی توان آنها را جابجا کرد یا تغییر داد.

هیمارس
(الجزیره)

HIMARS در انهدام انبارهای سوخت و مهمات روسیه، تمرکز نیروها و مراکز فرماندهی و کنترل بسیار مؤثر بود زیرا اوکراین به دنبال کاهش توانایی روسیه برای انجام عملیات نظامی بود.

ارتش روسیه این را فراموش نکرده است و به آرامی مراکز تدارکاتی خود را در صورت امکان خارج کرده و پست های فرماندهی خود را دورتر از برد موشک های HIMARS منتقل کرده است.

یک سامانه موشکی توپخانه بسیار متحرک M142 در اوکراین شلیک شده است.
سامانه موشکی توپخانه با تحرک بالا M142 (HIMARS) به یک مکان نامعلوم در اوکراین شلیک شد. [Pavlo Narozhnyy/via Reuters]

سایه طوفان

اهدای اخیر بریتانیا از صدها موشک کروز طوفان سایه، برنامه های نظامی روسیه را به شدت پیچیده خواهد کرد.

موشک کروز رادارگریز که درست زیر سرعت صوت در سطح درخت پرواز می کند، می تواند یک کلاهک 480 کیلوگرمی (1058 پوند) “ناوشکن پناهگاه” را با دقت دقیق بیش از 250 کیلومتر (155.3 مایل) پرتاب کند. این به اندازه کافی پیچیده است که در اطراف موانع و مناطقی که به شدت توسط باتری های ضد هوایی محافظت می شود، پرواز کند.

سطح مقطع راداری بسیار کوچکی دارد که تشخیص و ردیابی آن را بسیار دشوار می کند.

با نزدیک شدن، او بالا می رود و به سمت هدفش شیرجه می رود. اولین بار از دو بار هدف را سوراخ می کند و به بار اصلی اجازه می دهد تا از درون وارد شود و منفجر شود و آن را به طور کامل نابود کند.

این هدفون طراحی شده است تا اهداف ارزشمند را بدون هیچ هشداری یا بدون هشدار، از بین ببرد، خواه مستحکم شده باشند یا در زیر زمین مدفون باشند.

همچنین در برابر هر سازه بزرگی مانند پل حیاتی تنگه کرچ که قبلاً در حمله قبلی آسیب دیده بود بسیار مؤثر خواهد بود.

اوکراین ممکن است بسیاری از این موارد را نداشته باشد، اما اگر با دقت در برابر اهداف کلیدی مورد استفاده قرار گیرد، به خوبی می‌تواند در درگیری‌های آتی ترازو را خم کند و به اوکراین حمله دوربردی را بدهد که همیشه می‌خواست.

نیروی هوایی

اگر اوکراین نتواند آسمان بالای میدان جنگ را کنترل کند، همه اینها هزینه بسیار کمی خواهد داشت.

علی‌رغم درخواست‌های منظم رئیس‌جمهور ولدیمیر زلنسکی از جامعه بین‌المللی، هواپیماهای وعده داده شده غربی بعید است که این نبرد را تغییر دهند.

با این حال، آنچه مفید بود، کمک‌های جنگنده‌های MiG-29 شوروی از اسلواکی و لهستان بود که خسارات ناشی از درگیری را جبران کرد.

در آغاز جنگ، نیروی هوایی روسیه بیش از چهار به یک از نیروی هوایی اوکراین بیشتر بود. یکی از شگفتی‌های بزرگ برای ناظران درگیری این است که روسیه، علیرغم مزیت گسترده خود، نتوانست نیروی هوایی اوکراین را در روزهای اول تهاجم نابود کند.

یک لحظه
یک لحظه

نیروی هوایی اوکراین پس از گذشت بیش از یک سال، همچنان در حال پرواز، بمباران اهداف و پشتیبانی از پیاده نظام است و این نیروی کوچک اما آموزش دیده در ضد حمله، پشتیبانی زمینی و انهدام اهداف مناسب بسیار مفید خواهد بود.

تقریباً به همان اندازه مهم است که انواع پهپادهای بدون سرنشین بر فراز میدان نبرد پرواز می کنند. اکنون به طور مؤثر توسط هر دو طرف به عنوان نقطه‌نگار توپخانه و تصحیح کننده آتش مورد استفاده قرار می‌گیرد، حملات توپخانه‌ای دقیق را می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد و میدان جنگ باز را به مکانی خطرناک‌تر از همیشه تبدیل کرد.

پهپادهای مسلح کوچک، مواضع پیاده نظام را کاهش می‌دهند، در حالی که پهپادهای بزرگ‌تری مانند Bayraktar TB2 اهداف آسانی مانند ایستگاه‌های راداری با حرکت آهسته یا ثابت را جستجو و تعقیب می‌کنند.

آموزش

سلاح‌های مورد استفاده بسیار مهم هستند و می‌توانند امتیاز قابل توجهی به اوکراین بدهند، اما چسبی که همه آن‌ها را به هم پیوند می‌دهد، آموزش‌هایی است که نه تنها توسط واحدهای پیاده نظام، بلکه توسط افسران ارشد در استفاده از سلاح‌های ترکیبی انجام می‌شود – توانایی استفاده از همه اینها. سلاح ها با هم به عنوان یکی، که هر کدام توانایی های دیگری را برای ایجاد یک ارتش منسجم و کامل تقویت می کند.

اعضای ناتو کادری متشکل از افسران، درجه داران و سربازان را به روش غربی برای انجام عملیات نظامی تهاجمی با شدت بالا آموزش می دهند.

برخی از این موارد بر روی پدافند هوایی متمرکز شده است زیرا یگان های اوکراینی یاد گرفته اند از مجموعه گسترده ای از سیستم های پیشرفته پدافند هوایی که در اختیار دارند حداکثر استفاده را ببرند.

این قبلاً در دفاع از کیف پایتخت در برابر حمله اخیر موشک‌های مافوق صوت Kinzhal و پهپادهای شاهد-136 که بیشتر آنها سرنگون شدند، مؤثر بوده است.

ترکیب سلاح های پیچیده از سرتاسر جهان به مدیریت ماهرانه لجستیک نیاز دارد اگر حمله بخواهد شتاب خود را حفظ کند، و تامین و تعمیر برای موفقیت هر پیشرفتی حیاتی است. ارتش اوکراین کارهای زیادی برای انجام خواهد داشت. نیروهای روسی ماهها فرصت داشتند تا برای سلسله نبردهایی آماده شوند که به خوبی می توانست ماهیت جنگ را مشخص کند.

هر دو طرف متوجه هستند که چه چیزی در خطر است و روسیه با وجود صحبت از روحیه ضعیف در میان نیروهای روسی، به راحتی از مواضع خود دست نخواهد کشید.

[ad_2]