ائتلاف مخالف در جمهوری کنگو اولین کنگره خود را برگزار می کند | اخبار انتخابات

[ad_1]

سه حزب در کنگو-برازاویل گرد هم می آیند تا اهداف خود را برای انتخابات 2026 ترسیم کنند و حکومت طولانی رئیس جمهور نگوسو را به چالش بکشند.

سه حزب اپوزیسیون در جمهوری کنگو برای اولین کنگره خود به عنوان یک ائتلاف گرد هم آمدند تا اهداف این گروه را پیش از انتخابات سال 2026 برای برکناری رئیس جمهور دنیس نگوسو که از سال 1997 در قدرت است، مشخص کنند.

اتحاد برای تغییر دموکراتیک 2026 (2AD2026)، که اعضای آن روز یکشنبه گرد هم آمدند، از حزب دموکراسی و توسعه به ریاست رئیس جمهور سابق ژاک یوآخیم یومبی اوپانگو، جنبش جمهوری خواه و حزب مردم تشکیل شده است.

احزاب از حمایت مردم برخوردارند اما هیچ کرسی در مجلس ندارند.

Destin Gavett، اولین رئیس جمهور 2AD2026 و یکی از اعضای جنبش جمهوری خواه، گفت: «این کار به ما اجازه داد تا متون را بپذیریم و مهمتر از همه، اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت را تعیین کنیم.

گاو گفت که چندین توصیه نیز برای رسیدگی به موضوع زندانیان سیاسی از جمله ژان ماری میشل موکوکو و آندره اوکامبی سالیسا ارائه شده است.

وی گفت: آزادی زندانیان سیاسی می تواند راهی برای تسکین فضای سیاسی و بالاتر از همه ارتقای انسجام اجتماعی و وحدت ملی باشد.

پس از انتخابات سال 2016، هر دو شخصیت مخالف به تضعیف امنیت داخلی کشور مجرم شناخته شدند. پس از آن که مخالفان نگسو را که 67 درصد آرا را به دست آورده بود، به دستکاری در انتخابات متهم کرد، خشونتی که منجر به کشته شدن 17 نفر شد.

ائتلاف مخالفان در ماه آوریل با هدف ایجاد تغییر در چشم انداز سیاسی تحت سلطه نگسو راه اندازی شد.

رئیس جمهور 80 ساله برای پنجمین دوره نامزد خواهد شد. او همچنین از سال 1979 تا 1991 رئیس جمهور بود و در انتخابات 1992 شکست خورد و پنج سال بعد بازگشت.

[ad_2]