اجلاس آسه آن در چارچوب “رقابت های بزرگ برای قدرت” آغاز می شود چین

[ad_1]

دریای مورد بحث چین جنوبی ، بیماری همه گیر COVID-19 و یک معامله تجاری قابل توجه به احتمال زیاد بر بحث ها حاکم است.

رهبران جنوب شرقی آسیا روز پنجشنبه اجلاس چندجانبه ای را آغاز کردند که انتظار می رود تنش ها در دریای چین جنوبی را برطرف کند و برنامه های بهبود اقتصادی را در پی بروز بیماری همه گیر در منطقه ای که رقابت بین ایالات متحده و چین در حال افزایش است ، مقابله کند.

نگوین ژوان فوک نخست وزیر ویتنام در سخنان افتتاحیه خود در سی و هفتمین اجلاس آسه آن در هانوی گفت: انجمن ملل جنوب شرقی آسیا (آسه آن) تاکنون “در گرداب” این رقابت ها و چالش های پیش روی سیستم چند جانبه بین المللی نبوده است به صورت مجازی انجام شده است.

«سه چهارم قرن از پایان جنگ جهانی دوم می گذرد. با این حال ، صلح و امنیت جهان هنوز واقعاً پایدار نیستند. “گفت فوک ، که امسال دولت وی ریاست اتحادیه 10 کشور را به عهده دارد.

فوك گفت: “در سال جاری ، آنها به ویژه در نتیجه انباشت ریسك های ناشی از رفتارهای غیرقابل پیش بینی دولت ها ، رقابت های بزرگ برای قدرت و اصطكاك ، بیشتر در معرض تهدید قرار می گیرند.”

ویتنام ، که ویروس کرونا را با موفقیت کنترل می کند ، یک مراسم افتتاحیه را با مجریان با لباس سنتی به نمایندگی از کشورهای عضو آسه آن برگزار کرد [Kham/Reuters]

در دستور کار این نشست تنش در دریای چین جنوبی قرار خواهد گرفت ، جایی که کشتی های چینی درگیر درگیری های دوره ای با کشتی های ویتنام ، مالزی و اندونزی هستند ، در حالی که پکن می خواهد ادعاهای ارضی خود را در آبراه مورد مناقشه ادعا کند.

چین ادعا می کند حدود 80 درصد از دریا شامل بخشهای وسیعی از منطقه انحصاری اقتصادی ویتنام یا منطقه EEZ و همچنین جزایر Paracel و Spratly Islands است. بیانیه وی همچنین با EEZ اعضای ASEAN ، برونئی ، اندونزی ، مالزی و فیلیپین هم پوشانی دارد.

از اواسط ماه آگوست ، ایالات متحده بارها و بارها با ارسال کشتی های جنگی به دریای چین جنوبی و قرار دادن لیست سیاه 24 نهاد چینی به دلیل مشارکت در ساخت و نصب امکانات نظامی در این جزایر مصنوعی ، چین را فلج کرده است.

انتظار می رود رهبران آسه آن استراتژی مقابله با بیماری همه گیر COVID-19 را ترسیم کرده و بهبود اقتصادی خود را ترسیم کنند. محییدین یاسین ، نخست وزیر مالزی ، در سخنان افتتاحیه خود گفت که این سازمان 10 کشوره باید “دست در دست” با آژانس های بین المللی مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و سایر کشورها همکاری کند تا از واکسن بودن اطمینان حاصل کند ” قابل دسترسی ، در دسترس و به طور عادلانه برای همه به اشتراک گذاشته شده است “.

رهبران این گروه همچنین با شرکای مهم منطقه ای از جمله ژاپن ، کره جنوبی و چین گفتگو خواهند کرد و انتظار می رود روز یکشنبه مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) را امضا کنند که با حمایت معامله تجاری چین انجام شود و می تواند به بزرگترین معامله تبدیل شود. در جهان.

این توافق احتمالاً پس از خروج دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا از مشاركت ترانس اقیانوس آرام كه ​​در قلب “محور محوری دولت اوباما برای آسیا” بود ، موقعیت چین را به عنوان یك شریک اقتصادی در منطقه تقویت خواهد كرد.



[ad_2]