اردوغان: تهدیدهای ناشی از تحریم های اتحادیه اروپا علیه ترکیه “به ما مربوط نمی شود” خاورمیانه

[ad_1]

اظهارات رئیس جمهور در حالی است که گزارش حاکی است اتحادیه اروپا تحریم های حفاری ترکیه را در نشست روز پنجشنبه تشدید خواهد کرد.

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، اتحادیه اروپا را متهم کرد که هرگز با کشورش صادقانه رفتار نمی کند و گفت آنکارا نگران هرگونه تحریم اقتصادی نیست که اتحادیه اروپا بتواند علیه آن اعمال کند.

اظهارات وی در روز چهارشنبه پیش از نشست اتحادیه اروپا برای بحث در مورد تحریم ها علیه آنکارا بود.

وزیران خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفتند که ترکیه در کمک به خاتمه اختلاف با یونان و قبرس بر سر منابع احتمالی گاز در دریای مدیترانه شرقی ناکام مانده است ، اما آنها برای جلسه روز پنجشنبه خود تصمیم به تحریم گرفتند.

ترکیه ، عضو ناتو ، با اعضای اتحادیه اروپا یونان و قبرس بر سر قفسه های قاره خود در مدیترانه شرقی اختلاف دارد.

هنگامی که ترکیه کشتی اکتشافی Oruc Reis خود را به آبهای مورد ادعای یونان فرستاد ، تنش ها در ماه اوت آغاز شد.

“اتحادیه اروپا هرگز صادقانه عمل نکرده و هرگز به قول های خود عمل نکرده است [towards Turkey]. اما … ما همیشه صبور بوده ایم. اردوغان پیش از سفر به آذربایجان به خبرنگاران گفت: ما هنوز صبوریم.

اردوغان گفت: “هر تصمیمی در مورد تحریم هایی که بتواند علیه ترکیه اتخاذ کند ، به ویژه ما را تحت تأثیر قرار نمی دهد”.

وی گفت: “در مدیترانه شرقی ، ما به دفاع از هر یک از حقوق خود ادامه خواهیم داد.” “هرگز در اینجا سازش امکان پذیر نیست. اما اگر یونان صادقانه به عنوان همسایه صادقانه عمل کند ، ما همچنان در این میز حضور خواهیم داشت. “

آنکارا پس از عقب نشینی کشتی Oruc Reis برای آنچه که قبل از اجلاس قبلی اتحادیه اروپا در ماه اکتبر پشتیبانی می کرد ، اندکی پس از آن مجدداً مسیر خود را تغییر داد و به نتایج نامطلوب این نشست اشاره کرد. او هفته گذشته دوباره کشتی را یدک کشید.

چارلز میشل ، رئیس شورای اروپا به ترکیه هشدار داده است كه با برداشتن كشتی ها قبل از اجلاس سران اتحادیه اروپا ، موش و گربه بازی نكند ، اما پس از آن فقط باید آنها را دوباره بكار ببرد.

فرانسه با حمایت پارلمان اروپا خواستار تحریم اتحادیه اروپا است. روز دوشنبه ، اردوغان گفت که ترکیه “تهدیدها و باج خواهی ها را نمی پرستد” ، اگرچه او همچنین خواستار گفتگو را تکرار کرد.

اتحادیه اروپا برای افزایش تحریم ها علیه حفاری ترکیه: پیش نویس بیانیه

رویترز روز پنجشنبه گفت که در صورت توافق ، اتحادیه اروپا “لیست های اضافی” را بر اساس لیست تحریم های موجود در سال 2019 “آماده می کند و” در صورت لزوم در گسترش آن کار خواهد کرد “، بر اساس پیش نویس بیانیه. که توسط خبرگزاری مشاهده می شود.

سال گذشته ، اتحادیه اروپا یک برنامه تحریم برای مجازات اکتشاف غیر مجاز در شرق مدیترانه ، مسدود کردن دارایی افراد و شرکتهایی که به برنامه ریزی یا شرکت در فعالیت در منطقه اقتصادی انحصاری قبرس یا در فلات قاره آن متهم شده اند ، تنظیم کرد.

تاکنون فقط مقامات ارشد شرکت دولتی نفت ترکیه در لیست تحریم ها گنجانده شده اند ، اما قبرس اوایل سال جاری لیستی از اسامی بیشتر را ارائه داده است.

مذاکرات درباره بیانیه دو صفحه ای هنوز ادامه دارد و یونان و قبرس که ترکیه را متهم به حفاری هیدروکربن در فلات قاره می کنند ، می گویند این تحریم ها به اندازه کافی پیش نمی رود.

به گزارش رویترز ، یک دیپلمات قبرسی گفت: “ما از لیست های اضافی استقبال می کنیم.” “ما می خواهیم در صورت تغییر رفتار ترکیه ، مقدمات اقدامات بخشی را در مرحله بعد ، در فوریه یا مارس ، شاهد باشیم.”



[ad_2]