اردوغان پس از سه روز غیبت در مبارزات انتخاباتی خود به دلیل بیماری بازگشت | اخبار

[ad_1]

رئیس جمهور ترکیه پس از نزدیک شدن به انتخابات کلیدی در 14 مه، در یک جشنواره هوانوردی در استانبول سخنرانی کرد.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پس از سه روز پس از اینکه عفونت معده او را از مبارزات انتخاباتی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمانی در 14 مه کنار گذاشت، برای اولین بار در انظار ظاهر شد.

رهبر 69 ساله با لبخند زدن و پوشیدن بادگیر قرمز روی صحنه جشنواره هوانوردی در استانبول رفت و به طرفداران پرچم گردان گل پرتاب کرد.

وی روز شنبه به همراه متحد نزدیک خود الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و عبدالحمید دبیبه نخست وزیر لیبی وارد این مراسم شد.

هر دو کشور با استفاده از پهپادهای جنگی ترکیه که در رویداد هوانوردی آخر هفته به طور برجسته حضور خواهند داشت، جنگیده اند.

اردوغان از زمانی که سه شنبه شب در برنامه زنده تلویزیونی بیمار شد، در بستر بیماری است. فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه گفت اردوغان از بیماری گوارشی رنج می برد.

مشکل گوارشی به راحتی درمان می شود و معمولا در عرض چند روز برطرف می شود.

اما این امر مانع از تلاش اردوغان برای به دست آوردن شتاب پیش از مهمترین انتخابات ترکیه در چند نسل در حدود دو هفته شد.

اردوغان در حالی که با میکروفن در دست در جمع جمعیت سخنرانی می کرد و تلاش های دولت برای کمک به قربانیان زلزله قدرتمند فوریه را که بیش از 50000 قربانی گرفت، توصیف می کرد، سالم به نظر می رسید. اما او از صحبت در مورد غیبت یا ترس از سلامتی خودداری کرد.

نظرسنجی ها نشان می دهد که کولچداراوغلو پیشتاز است

بیماری اردوغان در یکی از آسیب پذیرترین لحظات حکومت دو دهه ای او رخ داد.

اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که اردوغان اندکی از کمال کولچداراوغلو، نامزد اصلی ائتلاف مخالفان عقب تر است.

کنترل پارلمان توسط حزب محافظه‌کار او از طریق اتحاد با گروه ملی‌گرای افراطی حزب جنبش ملی‌گرا نیز در معرض تهدید است.

کولچداراوغلو آن نوع ائتلاف گسترده ای را تشکیل داد که اردوغان طی 20 سال در ایجاد آن مهارت داشت.

ائتلاف مخالف شامل برخی از متحدان سابق اردوغان، لیبرال ها، محافظه کاران و ملی گراها است. حزب طرفدار کردهای ترکیه نیز حمایت خود را از کولچداراوغلو اعلام کرده است، هرچند که به طور رسمی در ائتلاف مخالفان حضور ندارد.

اردوغان بیش از دو روز قبل از اینکه در تلویزیون آخر شب بیمار شود، در پنج شهر برای مبارزات انتخاباتی خود ظاهر شد. او سعی کرد با حضور در رویدادها از طریق لینک ویدیویی جبران کند.

رئیس جمهور اخیراً به دلیل احترام به قربانیان زلزله 7.8 ریشتری در بخش هایی از جنوب شرقی ترکیه تصمیم گرفت در سخنرانی های خود موسیقی پخش نکند.

در عوض، او بر فهرست کردن دستاوردهای خود از جمله ساخت میلیون ها خانه جدید و تلاش خود برای احیای قدرت نظامی ترکیه تمرکز کرد.

[ad_2]