اروپا هزینه کمتری نسبت به آمریکا برای واکسن Pfizer COVID-19 پرداخت خواهد کرد اخبار از اروپا

[ad_1]

یک منبع رسمی رویترز گفت: اتحادیه اروپا در ابتدا معامله ای را برای پرداخت کمتر برای نامزد واکسن Pfizer منعقد کرده است.

سخنگوی اتحادیه اروپا در روز چهارشنبه هنگامی که اتحادیه اروپا اعلام کرد که توافق نامه ای برای حداکثر 300 میلیون دوز را تأمین کرده است ، به رویترز گفت که اتحادیه اروپا در ابتدا معامله ای را انجام داده است تا هزینه کمتری را برای نامزد Pfizer COVID-19 از ایالات متحده پرداخت کند.

این داروی آزمایشی که با همکاری BioNTech آلمان تولید شده است ، یک رهبر در رقابت جهانی واکسن است ، داده های موقت منتشر شده در روز دوشنبه نشان می دهد که این ماده در یک آزمایش بالینی بزرگ بیش از 90٪ در محافظت از انسان در برابر COVID-19 موثر است.

براساس توافق با EU-27 ، کشورهای اروپایی می توانند 200 میلیون دوز بخرند و بتوانند 100 میلیون دلار دیگر نیز خریداری کنند.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا در حال مذاکره با تولیدکنندگان واکسن به رویترز گفت ، بلوک کمتر از 19.50 دلار برای این نیش پرداخت خواهد کرد ، افزود که بخشی از آن حمایت مالی ارائه شده توسط اتحادیه اروپا و آلمان برای تولید دارو است.

این مقام بخاطر محرمانه بودن مفاد توافق نامه خواست نامش فاش نشود.

ایالات متحده موافقت کرده است که 19.50 دلار برای هر سکته مغزی برای 100 میلیون دوز بپردازد ، کمتر از اتحادیه اروپا. اما یک گزینه برای خرید 500 میلیون دلار دیگر وجود دارد که به طور جداگانه مورد مذاکره قرار می گیرد و قیمت آن پرداخت نخواهد شد.

BioNTech این هفته اعلام کرد که اندازه سفارش در قیمت یک دوز در کشورهای پیشرفته تأثیرگذار است و گفت که این تفاوت قیمت گذاری را برای واکسن احتمالی خود بین کشورها یا مناطق متفاوت می کند.

نماینده اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه اروپا در مورد قیمتی که نزدیک به 20 دلار از 10 دلار است توافق کرده است ، اما از ارائه رقم دقیق خودداری کرد.

Pfizer و BioNTech از اظهار نظر در مورد قیمت گذاری خودداری کردند. سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا ، که به نمایندگی از کشورهای اتحادیه اروپا توافق نامه های واکسن را انجام می دهد ، نیز از اظهار نظر خودداری کرد.

پرسنل پزشکی در حین انجام عملیات انتقال از فرودگاه لیل-لسکین فرانسه به فرودگاه مونستر آلمان ، بیمار مبتلا به COVID-19 را به هواپیما منتقل می کنند. [File: Pascal Rossignol/Reuters]

در ماه ژوئن ، بانک سرمایه گذاری اروپا ، بازوی مالی اتحادیه اروپا ، برای ساخت و تولید واکسن COVID-19 خود به BioNTech وام 100 میلیون یورویی (118 میلیون دلار) وام داد و به دنبال آن در سپتامبر 375 میلیون یورو دیگر از وزارت تحقیقات آلمان تأمین شد.

اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا ، با اعلام قرارداد برای Pfizer ، گفت: “با این توافق چهارم ، ما در حال ادغام مجموعه ای بسیار عالی از متقاضیان واکسن هستیم که بیشتر آنها در مرحله پیشرفته آزمایش قرار دارند.”

اتحادیه اروپا پیش از این با AstraZeneca ، Sanofi و Johnson & Johnson برای تجهیزات آزمایشی COVID-19 خود توافق نامه هایی را امضا کرده است و در حال مذاکره با Moderna ، CureVac و Novavax برای تهیه واکسن های خود است.

طبق معاملات اتحادیه اروپا با تولیدکنندگان واکسن ، اتحادیه اروپا در ازای حق ذخیره دوزهایی که کشورهای اتحادیه اروپا می توانند با قیمت از قبل توافق شده خریداری کنند ، در صورت تأیید واکسن به عنوان تنظیم کننده داروی موثر و بی خطر اتحادیه اروپا ، پیش پرداخت غیر قابل استرداد به شرکت ها ارائه می دهد.

کمیسیون مبلغ پیش پرداخت انجام شده به Pfizer و BioNTech را فاش نکرد.

هیچ کپی پیست در شرایط مسئولیت وجود ندارد

قیمتهایی که توافق اتحادیه اروپا در معاملات قبلی با تولیدکنندگان واکسن توافق کرده است ، تا حدودی تحت تأثیر شرایط مسئولیت قرار می گیرند ، در صورتی که افراد تلقیح شده به دلیل درمان دچار شرایط غیر منتظره می شوند ، می تواند منجر به هزینه های حقوقی زیادی شود.

یک مرد آزمایش ویروس کرونا را که توسط گارد ملی ویسکانسین در مرکز خدمات مهاجرت متحد توزیع شده است ، دریافت می کند ، در حالی که موارد به غرب میانه ، میلواکی ، ویسکانسین ، ایالات متحده منتقل می شود [File: Alex Wroblewski/Reuters]

این مقام اتحادیه اروپا در مورد بندهای مربوط به مسئولیت قرارداد Pfizer که استخوان اختلاف بین مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا و تولیدکنندگان دارو است ، در پاسخ به سوالی درباره توافق اتحادیه اروپا با سایر شرکت ها گفت ، همچنین شرایط متفاوت که فایزر با دولت ایالات متحده داشت.

این مقام گفت ، هیچ نسخه پیشی در شرایط مسئولیت قرارداد قبلی وجود ندارد.

داروساز فرانسوی Sanofi که با GlaxoSmithKline به عنوان یک شریک کار می کند ، با اتحادیه اروپا قیمتی در حدود 10 یورو (11.8 دلار) در هر دوز توافق کرده و هیچ تخلیه ای دریافت نکرده است ، در حالی که AstraZeneca فقط در صورت پرداخت مطالبات تا سقف معینی پرداخت می کند سخنگوی رویترز در ماه سپتامبر گفت که واکسن وی در ازای دریافت هر دوز 2.5 یورو مشکلی ایجاد کرده است.

عوارض جانبی ضعیف پس از تأیید واکسن نادر است ، اما در این شرایط اضطراری به دلیل سرعت بی سابقه ای که واکسن در آن تولید می شود ، احتمال بیشتری وجود دارد.

ایالات متحده مصونیت از مسئولیت واکسن های COVID-19 را که تأییدیه قانونی را دریافت می کنند ، اعطا کرده است.



[ad_2]