از هر چهار یوزپلنگ متولد شده در هند پس از 70 سال، سه یوزپلنگ می میرند | اخبار حیات وحش

[ad_1]

مادر آنها در میان 20 یوزپلنگی بود که به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه برای معرفی مجدد حیوانی که در هند منقرض شده بود از آفریقا آورده شد.

مقامات جنگلی می گویند که سه توله از چهار توله یوزپلنگ که از گربه بزرگی که سال گذشته از آفریقا به هند آورده شده بود، در هفته گذشته در پارک ملی کونو مرده اند، زیرا موج گرما در منطقه باعث افزایش دما شد.

این توله ها اولین نوزادانی بودند که در بیش از 70 سال در هند متولد شدند. زمانی که یوزپلنگ در هند گسترده بود، در سال 1952 به دلیل شکار و از بین رفتن زیستگاه در آنجا منقرض شد.

مادر آنها در میان 20 یوزپلنگی بود که هند از نامیبیا و آفریقای جنوبی به عنوان بخشی از یک طرح بلندپروازانه و بحث برانگیز برای معرفی مجدد سریعترین حیوان خشکی جهان به این کشور آسیای جنوبی آورد.

یوزپلنگ آفریقای جنوبی
دو یوزپلنگ قبل از انتقال به هند در یک بخش قرنطینه در حفاظتگاهی در نزدیکی بلا بلا در آفریقای جنوبی دیده می‌شوند. [File: Denis Farrell/AP]

اولین توله روز سه شنبه مرد، دامپزشکان پارک ملی در ایالت مادیا پرادش را بر آن داشت تا مادر و سه توله باقیمانده او را از نزدیک تحت نظر بگیرند.

توله ها بعد از ظهر پنجشنبه ضعیف به نظر می رسیدند – روزی که دمای هوا به 47 درجه سانتیگراد (116 درجه فارنهایت) رسید – و مقامات برای کمک به گربه ها وارد عمل شدند.

مقامات جنگل روز پنجشنبه در بیانیه ای گفتند که آنها “ضعیف، کم وزن و به شدت کم آب بودند” و دو نفر از آنها بعدا جان باختند.

آخرین توله زنده مانده در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان است.

مقامات نگفته اند که چه چیزی باعث مرگ این توله ها شده است، اما تصور می شود که موج گرمای سوزان هند باعث ضعیف شدن توله ها شده است. به گفته کارشناسان میزان زنده ماندن بچه یوزپلنگ در طبیعت و در اسارت پایین است.

یوزپلنگ هندی
مشاهده یوزپلنگ نامیبیا پس از رهاسازی نخست وزیر هند به پارک ملی کونو در ایالت مادیا پرادش [File: India’s Press Information Bureau/Handout via Reuters]

جاسبیر سینگ چوهان، افسر ارشد حیات وحش در مادیا پرادش، در گفتگو با خبرگزاری آنادولو، گفت که دلایل مرگ توله ها متعدد است.

آنها هشت هفته سن داشتند و همچنین وزن کمی داشتند. وی گفت: دمای بالا، کم آبی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید از دلایل آن است.

او گفت: “چهارمین توله پایدار است و تحت درمان است.” و افزود که آنها با کارشناسان یوزپلنگ در نامیبیا و آفریقای جنوبی در تماس هستند.

در ماه مارس سال جاری، هند از تولد چهار توله برای یکی از هشت یوزپلنگی که از نامیبیا نقل مکان کردند، خبر داد.

این گربه‌ها با هیاهوی زیادی معرفی شدند و نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند گفت که این گربه‌ها تلاش‌های حفاظتی را در علف‌زارهای مورد غفلت هند تسریع می‌کنند.

اما از 20 یوزپلنگ بالغ وارد شده به هند، سه یوزپلنگ ماده و یک نر مرده اند.

اوایل این ماه، یک یوزپلنگ ماده به نام داکشا در پارک ملی کونو پس از مجروح شدن توسط یکی از گربه‌های بزرگ جان خود را از دست داد.

دو یوزپلنگ دیگر به نام های ساشا و اودای به ترتیب در ماه فوریه و آوریل به دلیل بیماری جان خود را از دست دادند.

در حالی که دولت مطمئن است که جابجایی یوزپلنگ موفقیت آمیز خواهد بود، بسیاری از کارشناسان نسبت به پروژه جاه طلبانه برای معرفی مجدد حیوانات آفریقایی به جنگل های هند ابراز تردید کرده اند.

کمتر از 7000 یوزپلنگ بالغ در سراسر جهان در حیات وحش باقی مانده اند و اکنون کمتر از 9 درصد از محدوده اصلی خود را اشغال کرده اند.

از دست دادن زیستگاه به دلیل افزایش جمعیت انسانی و تغییرات آب و هوایی یک تهدید بزرگ است.



[ad_2]