از کجا می دانید که ریه های ما در “تاج” نقش دارند؟

[ad_1]

5fb530f72fcc2_2020-11-18_18-04

تاج یک بیماری با علائم گسترده است و در ماه های اخیر مشخص شده است که ویروس بسیاری از اندام های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما آنچه از ابتدای بیماری مشاهده شده درگیری مجاری تنفسی توسط این ویروس است.

نکته عجیب این است که چنین درگیری سیستم تنفسی در برخی موارد با علائم بالینی و در برخی دیگر – بدون علائم رخ می دهد! حال س theال این است که از کجا بدانیم که ریه های ما در تاج قرار گرفته است یا نه؟

دکتر حمیدرضا مرتضوی ، متخصص آسم ، آلرژی و ایمونولوژی بالینی ، اظهار داشت: بروز علائم بالینی مانند سرفه نشانه آسیب راه های هوایی است. وی افزود: معمولاً اگر شخصی سرفه داشته باشد ، سیستم تنفسی وی درگیر شده و اگر درگیری زیاد باشد ، علائم دیگری مانند تنگی نیز وجود دارد. تنگی نفس و احساس درد و سنگینی در قفسه سینه رخ می دهد.

وی افزود: با افزایش سطح تعارض ، فرد در انجام فعالیت های معمول دچار مشکل می شود و سرفه و تنگی نفس به بیمار امکان استراحت و انجام اقدامات دیگر را نمی دهد.

مرتضوی افزود: جدا از این علائم ، درصد اشباع اکسیژن خون که توسط دستگاه اندازه گیری می شود می تواند به عنوان شاخصی برای تشخیص آسیب ریه نیز باشد و این تعداد نباید کمتر از 93 یا 94 درصد باشد.

یک متخصص آسم و آلرژی گفت: “روش دیگر برای تشخیص آسیب ریه استفاده از سی تی اسکن است که فقط با تشخیص و تجویز پزشک انجام می شود.”

وی با اشاره به تفاوت در توانایی تنفسی افراد ، گفت: “در مورد بیماری کرونر قلب ، ما موارد زیادی داشته ایم که فردی علائم بالینی شدید داشته است ، اما آسیب ریه خفیف بوده است ، و در مقابل ، ما بسیاری داشته ایم مواردی که علائم بالینی در انسان خفیف یا بدون علامت بود “. ، اما درگیری ریه زیاد بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: “به عنوان مثال ، مواردی داشته ایم که وضعیت جسمی فرد برای عمل جراحی مورد بررسی قرار گرفته است و به طور تصادفی متوجه آسیب ریه در فرد آلوده شده ایم ، در حالی که علائم بالینی در فرد آلوده وجود ندارد.”

این مدرس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر برخی از افراد نگران نحوه تشخیص بیماری ریه در برخی افراد در صورت بدون علامت بودن هستند و اینکه چگونه می توانند ریه های آنها را درگیر کنند یا نه ، نگران نباشید ، زیرا درگیری های بدون علامت به تدریج بهبود می یابد.

وی افزود: اگر درگیری های ریوی بدون علامت تشدید شود ، مطمئناً وارد مرحله علامتی می شود و به نوعی خود را نشان می دهد.

مرتضوی گفت از برخی افراد خواسته می شود سی تی اسکن انجام دهند تا از وضعیت ریه ها مطلع شوند. وی گفت: “استفاده بیش از حد از CT به معنای قرار گرفتن در معرض تابش طولانی مدت است و این خود می تواند در طولانی مدت مشکلاتی ایجاد کند.”

وی توصیه کرد: افراد به محض مشاهده علائم شبیه سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت بروز علائم سرفه ، تنگی نفس و … باید به پزشک بیماری عفونی یا ریه مراجعه کرده و تشخیص را به آن پزشک بسپارند.

تاج یک بیماری با طیف گسترده ای از علائم است و در ماه های اخیر مشخص شده است که ویروس بسیاری از اندام های بدن را تحت تأثیر قرار می دهد ، اما آنچه از ابتدای بیماری مشاهده شده درگیری مجاری تنفسی توسط این ویروس است.

آخرین اخبار (khabarfoori.com)

5fb530f72fcc2_2020-11-18_18-04

نکته عجیب این است که چنین درگیری تنفسی در برخی موارد با علائم بالینی و در برخی دیگر – بدون علائم رخ می دهد! حال س theال این است که ، از کجا بدانیم که ریه های ما در تاج نقش دارند یا خیر؟

دکتر حمیدرضا مرتضوی ، متخصص آسم ، آلرژی و ایمونولوژی بالینی ، اظهار داشت: بروز علائم بالینی مانند سرفه نشانه آسیب راه های هوایی است. در قفسه سینه تنگی نفس و احساس درد و سنگینی وجود دارد.

وی افزود: با افزایش درگیری ، فرد در انجام فعالیتهای معمول دچار مشکل می شود و سرفه و تنگی نفس به بیمار امکان استراحت و انجام کارهای دیگر را نمی دهد.

مرتضوی افزود: جدا از این علائم ، درصد اشباع اکسیژن خون که توسط دستگاه اندازه گیری می شود می تواند به عنوان شاخصی برای تشخیص آسیب ریه نیز باشد و این تعداد نباید کمتر از 93 یا 94 درصد باشد.

یک متخصص آسم و آلرژی گفت: “روش دیگر برای تشخیص آسیب ریه استفاده از سی تی اسکن است که فقط با تشخیص و تجویز پزشک انجام می شود.”

وی با اشاره به تفاوت در توانایی تنفسی افراد ، گفت: “در مورد بیماری کرونر قلب ، ما موارد زیادی داشته ایم که فردی علائم بالینی شدید داشته است ، اما آسیب ریه خفیف بوده است و در مقابل ، ما مقدار زیادی داشته ایم مواردی که علائم بالینی در انسان خفیف یا بدون علامت باشد “. ، اما درگیری ریه زیاد بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: “به عنوان مثال ، مواردی داشته ایم که وضعیت جسمی فرد برای عمل جراحی بررسی شده است و به طور تصادفی متوجه آسیب ریه در فرد آلوده شده ایم ، در حالی که فرد آلوده هیچ علائم بالینی نداشته است.”

این استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: “در حال حاضر ، برخی از افراد نگران هستند که چگونه بیماری ریه را در برخی افراد تشخیص دهند ، چقدر بدون علامت است و چگونه می توانند ریه های آنها را درگیر کنند یا نه. نگران نباشید ، زیرا درگیری های بدون علامت به تدریج بهبود می یابد.

وی افزود: اگر درگیری های ریوی بدون علامت تشدید شود ، قطعاً وارد مرحله علامتی می شود و به نوعی خود را نشان می دهد.

مرتضوی گفت از برخی افراد خواسته می شود سی تی اسکن انجام دهند تا از وضعیت ریه ها مطلع شوند. وی گفت: “استفاده بیش از حد از CT به معنای قرار گرفتن در معرض تابش طولانی مدت است و این خود می تواند در طولانی مدت مشکل ایجاد کند.”

وی توصیه کرد: افراد به محض مشاهده علائم شبیه سرماخوردگی باید به پزشک مراجعه کنند و در صورت بروز علائم سرفه ، تنگی نفس و … باید به پزشک عفونی یا دکتر ریه مراجعه کرده و تشخیص را به پزشک واگذار کنند .

[ad_2]