استراتژی قانونی انتخاباتی ترامپ آخرین چاره است: کارشناسان آمریکا و کانادا

[ad_1]

واشنگتن “در ساعات اولیه صبح چهارشنبه ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به طرفداران خود قول داد که آرا هنوز در حال شمارش هستند و انتخابات بلاتکلیف نیست:” ما به دادگاه عالی ایالات متحده می رویم.

این کارزار بعداً روز چهارشنبه سخنان ترامپ را دنبال کرد و به عنوان طرف پرونده ای که در دادگاه عالی در جریان است و تجدید شمارش شمارش نامه از طریق پنسیلوانیا را به چالش می کشد ، افزود.

این یکی از چندین پیشنهاد یا راه قانونی است که جمهوری خواهان در ایالت های میدان جنگ از آنها استفاده کرده اند یا درباره آنها بحث کرده اند ، از چالش دادگاه عالی ایالات متحده تا اعتراضات کوچک با ده ها رأی در یک شهرستان.

به تعبیری ، این سناریوی روز رستاخیز است که ناظران انتخابات نگران آن هستند. نتایج ناقص انتخابات در شب انتخابات در حالی که ترامپ نتایج را زیر سال می برد به آنچه پیروز جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین است تغییر می کند. اما در پایان ، کارشناسان قانون انتخابات معتقدند که تلاش های حقوقی ترامپ چیزی بیش از آخرین تلاش برای تلاش برای یافتن راهی برای پیروزی نخواهد بود زیرا راه رئیس جمهور در آرا تنگ می شود.

آداو نوتی ، که به عنوان مدیر ارشد دادرسی برای گروه اصلاحات انتخاباتی ، مرکز حقوقی این کمپین ، از دیوان عالی کشور شکایت می کند ، گفت که تلاش ها در پنسیلوانیا جدی ترین تلاش مبارزات انتخاباتی ترامپ برای به چالش کشیدن شمارش آرا بود.

در این دادخواست که در ابتدا توسط جمهوری خواهان پنسیلوانیا تشکیل شد ، تصمیم دادگاه عالی ایالت مبنی بر اجازه دادن به مقامات دولتی برای شمارش آرا Pennsylvania پنسیلوانیا که در تاریخ 3 نوامبر یا قبل از آن مهر شده بودند ، حداکثر سه روز پس از روز انتخابات ، به چالش کشیده شد. آنها استدلال کردند که این منشأ قانونگذاری است که این تصمیمات را گرفته است. نوتی گفت ، در آن زمان ، دیوان عالی کشور از تسریع در پرونده خودداری کرد ، نشانه ای که قضات ممکن است با ظن در نظر بگیرند.

با این حال ، نوتی اضافه کرد که حتی اگر این پرونده هم پیش برود ، می تواند موفقیت ترامپ را در پیروزی انتخابات کمی بهبود بخشد. این به این دلیل است که پنسیلوانیا ممکن است اهمیتی نداشته باشد.

آسوشیتدپرس (AP) روز چهارشنبه از ویسکانسین و میشیگان خواستار بایدن شد و در صورت اعلام برنده در نوادا ، وی می تواند به 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز برای تصاحب کاخ سفید برسد. AP قبلاً او را در آریزونا به عنوان برنده معرفی کرده است ، اگرچه سخنگوی ترامپ ، Kaylee McEnanyany روز چهارشنبه به فاکس نیوز گفت که مبارزات انتخاباتی نیز تماس را به چالش می کشد.

نوتی گفت که او عمیقا تردید دارد ، هر موردی می تواند نتایج انتخابات را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. وی به الجزیره گفت که دادخواست در پنسیلوانیا در سایر ایالتهای مجاور کارساز نخواهد بود زیرا ویسکانسین و میشیگان مهلت خود را برای دریافت برگه های رای گیری تمدید نکردند و نوادا قبلاً چنین قوانینی داشت.

وی گفت: “این دادخواست ناامیدانه برای تغییر نتایج انتخابات واقعاً تأسف آور است که این اتفاق افتاده است ، اما به نظر می رسد موفقیت آن بسیار کم است.” “یک دادخواست در دادگاه ایالتی برای تلاش برای متوقف کردن یا تغییر در شمارش آرا ، که به خودی خود” سلام ، ماریا. ایده “بیایید به دادگاه عالی برسیم” که رئیس جمهور مدام درباره اش صحبت می کند؟ من نمی دانم چیست؟ “

همراه با پنسیلوانیا ، آریزونا و نوادا ، چندین ایالت دیگر هنوز حل نشده اند. ترامپ در حال حاضر در کارولینای شمالی و جورجیا پیشتازی می کند ، اما اگر آرای غیابی بیشتری در مناطق عمیقاً دموکراتیک شمارش شود ، پیروزی بایدن خیلی کم رنگ نیست. آلاسکا نیز همچنان در حال شمارش آرا است اما انتظار می رود در دام ترامپ قرار گیرد.

مبارزات انتخاباتی ترامپ در بیانیه ای چهارشنبه شب در گرجستان طرح دعوی کرد ، “به این دلیل که همه شهرستانهای گرجستان مجبور شوند همه و همه آراots دیررس را جدا کنند”.

تلاش برای جلوگیری از سرشماری

در همین حال ، اعلام دعاوی در سطح ایالت توسط ستاد انتخاباتی ترامپ ، آنچه را که به نظر می رسد یک استراتژی برای نرم کردن نتایج انتخابات است ، روشن می کند.

این کمپین استدلال می کند که شمارش آرا باید در برخی از ایالت ها متوقف شود زیرا به آن دسترسی کافی برای بررسی عملکرد شمارش آرا داده نشده است. به عنوان مثال ، در پنسیلوانیا ، این کمپین ادعا می کند که جامعه شناسان ناظران انتخابات ترامپ را مجبور می کنند که هشت متر (25 فوت) دورتر بایستند.

جاستین کلارک ، معاون مدیر عامل ترامپ 2020 در بیانیه ای گفت كه این مبارزات انتخاباتی “تعلیق موقتی شمارش را تا زمانی كه شفافیت قابل توجهی داشته باشد و جمهوری خواهان اطمینان دهند كه شمارش در خارج و طبق قانون انجام می شود ، قضاوت می كند.”

در بیانیه دیگری آمده است: بیل استپین ، مدیر ستاد انتخاباتی ، می گوید این كمپین می خواهد دسترسی بیشتری به عملیات سرشماری در میشیگان داشته باشد و اصرار داشت “برگه هایی را كه باز و شمارش شده اند بازبینی كنید در حالی كه دسترسی معناداری نداشتیم.” ارسال شده توسط این کمپین.

پیش از این ، تیم ترامپ با درخواست همان نظارت “معنی دار” ، شکایت کردند که شمارش آرا برای نامه های الکترونیکی در نوادا را متوقف کند ، اما دادگاه عالی ایالت این دادخواست را رد کرد.

مبارزات انتخاباتی ترامپ همچنین ادعا می کند که کتی بوکوار ، وزیر امور خارجه پنسیلوانیا ، به طور نامناسب مدت زمان رای دهندگان را پس از انتخابات تمدید کرد تا اگر آنها هنگام رأی دادن آن را نشان ندادند ، هویت خود را نشان دهند. برای اولین بار ، ایالت از رای دهندگان می خواهد اسناد شخصی را برای رای دادن ارائه دهند.

یكی از مدعیان جمهوری خواه در كنگره پنسیلوانیا یك چالش دیگر را برای جلوگیری از شمارش ده ها برگ آرا در یك ایالت ارائه داد زیرا آنها “درمان شدند” ، به این معنی كه مقامات انتخاباتی پس از رای گیری با رای دهندگان تماس گرفتند تا آنها را قادر به خطای اصلی سند را اصلاح کنید. یک قاضی ایالتی پرونده را با سو susp ظن پذیرفت.

برایان کولت ، استاد حقوق در دانشگاه ایالتی میشیگان گفت که از دیدن موارد دیگری مانند این قبل از نهایی شدن نتایج نهایی تعجب نخواهد کرد زیرا هیچ منفی برای ترامپ وجود ندارد.

“اگر عقب بیفتد ، به نفع او است که چیزی را امتحان کند. کالت گفت: “او هر کجا که امکان تغییر آرا را دارد ، چیزی برای از دست دادن ندارد ، حتی اگر او نمی داند چه چیزی را تغییر دهد.” “اگر او کاری انجام ندهد ، شما بازنده هستید. بنابراین به آنجا بروید ، ناامنی ایجاد کنید ، چیزهایی را روی دیوار بیندازید ، شاید چیزی بماند. “

بازگو می کند

ممکن است راه حل دیگری وجود داشته باشد: بازخوانی خوب به سبک قدیمی.

اما کارشناسان می گویند سرشماری بعید است که سوزن را حرکت دهد زیرا به ندرت نتایج را بسیار تغییر می دهد.

در ویسکانسین ، بایدن چهارشنبه شب 49.4 درصد از آرا را افزایش داد و به 48.8 درصد از ترامپ رسید. این امر ترامپ را درحق قانونی خود برای درخواست سرشماری قرار می دهد زیرا ایالت این اجازه را به داوطلبان می دهد که در یک درصد مخالف خود باشند.

مبارزات انتخاباتی ترامپ همچنین ممکن است خواستار بازشماری مجدد در میشیگان باشد ، جایی که بایدن بیش از یک درصد افزایش یافته است ، زیرا این کشور به داوطلبان اجازه می دهد تا زمانی که هزینه آن را پرداخت می کنند ، درخواست سرشماری کنند و ثابت کنند که شانس منطقی پیروزی دارند.

اما مشکل ترامپ در واقع درصدها نیست. این مقدار خام آرا است.

تا چهارشنبه شب ، بایدن در حدود 20،000 رأی در ویسکانسین و نزدیک به 75،000 رأی در میشیگان افزایش یافته بود. به گفته جان پیریچ ، وكیل نماینده مبارزات انتخاباتی ترامپ در پرونده بازجویی در میشیگان در سال 2016 ، بازشماری مجدد چنین مبالغی بی سابقه خواهد بود. در آن زمان ، ترامپ به سرشماری درخواست شده توسط جیل استین ، نامزد حزب سبز اعتراض می كرد. .

در سال 2016 ، ترامپ پس از شمارش در آنجا ، 131 رأی به کل آرا در ویسکانسین اضافه کرد و قبل از تعلیق دادگاه عالی ایالتی ، 102 رأی به نامزد دموکرات وقت هیلاری کلینتون در شمارش 2016 در میشیگان از دست داد.

پیریح گفت: “من از سال 1972 دوباره شمارش کردم.” “می دانید که سرشماری ها در بیشتر حوزه های قضایی پنج ، 10 و 15 رأی تغییر می کند. در رقابتی مانند این ، که بیش از پنج میلیون رای دارید [in Michigan]، 150 رأی تغییر خواهد کرد. “

وی افزود هیچ تضمینی وجود ندارد که شمارش شماری که می تواند به آرا ball بالقوه نادرستی منجر شود ، برای کارزار انتخاباتی ترامپ خوب باشد. در سال 2016 ، از 100 هزار رای 15 مورد غایب ، پس از سرشماری نسبی در سال 2016 در نوادا ، با ضرر و زیان برای هر دو کشور کنار گذاشته شد.

“آنچه برای غاز خوب است برای احمق خوب است. وی گفت: “معمولاً اگر اشتباهاتی انجام شود یا برنامه های نادرستی از سرشماری وجود داشته باشد ، آنها تمایل به شستشو دارند یا بسیار به شستشو نزدیک می شوند”. “واقعیت این است که بیشتر داستان ها در واقع شب انتخابات یا نتایج روز بعد را به درصد بسیار بسیار بالایی منعکس می کنند.”



[ad_2]