استرالیا برای احیای بودجه آماده است، نشانه محدودیت مالی است | تجارت و اقتصاد

[ad_1]

انتظار می‌رود جیم چالمرز، خزانه‌دار، بودجه محتاطانه‌ای را به دلیل مبارزه بانک مرکزی با تورم بالا اعلام کند.

دولت کارگر استرالیا در هفته آینده با افزایش درآمدهای مالیاتی غیرمنتظره خزانه خود در آستانه افزایش چشمگیر بودجه خود است، اما با توجه به اینکه چالش‌های مالی همچنان ادامه دارد، چشم انداز هوشیارانه خواهد بود.

جیم چالمرز، خزانه‌دار، هفته‌ها از «محدودیت» و «مسئولیت‌پذیری» استفاده کرد تا دومین بودجه خود را از زمان روی کار آمدن در ماه مه گذشته توصیف کند.

پول کمی برای جبران فشارهای هزینه زندگی، به ویژه قیمت انرژی، و شاید افزایش طولانی مدت مزایای بیکاری وجود خواهد داشت. چالمرز به حمایت بیشتر از پروژه های انرژی تجدیدپذیر و افزایش هزینه های دفاعی با توجه به نفوذ رو به گسترش چین در منطقه اشاره کرد.

با این حال، او آگاه است که سخاوت مالی بیش از حد می تواند تورم را تقویت کند، همانطور که بانک مرکزی استرالیا به شدت نرخ های بهره را برای مبارزه با آن افزایش داده است.

در عوض، هدف جمع آوری تمام پس انداز بودجه است و چیزهای زیادی برای دور زدن وجود دارد. قیمت‌های بالا برای صادرات کالاهای استرالیایی سود بادآورده‌ای را در سود معدن به همراه داشته است، در حالی که مشاغل جدید درآمدهای عمومی مالیات بر درآمد را افزایش داده و پرداخت‌های رفاهی را کاهش داده است.

در ماه اکتبر، چالمرز کسری تقریباً 37 میلیارد دلار استرالیا (24.5 میلیارد دلار) را برای سال منتهی به ژوئن 2023 پیش بینی کرد. تحلیلگران اکنون انتظار دارند که این کسری به 5 میلیارد دلار استرالیا (3.3 میلیارد دلار) نزدیک شود.

در واقع، مجموع 12 ماهه فعلی در واقع مازاد بر بودجه ای است که از سال 2008 مازاد نداشته است.

دولت ملی لیبرال قبلی جام‌های «بازگشت به سیاهی» را در سال 2019 درست کرد، زمانی که در آستانه مازاد قرار داشت، فقط برای هزینه‌های همه‌گیر اضطراری برای ایجاد حفره‌ای بی‌سابقه در حساب‌ها.

با این حال، با توجه به اینکه قیمت‌های منابع به خوبی از اوج خود فاصله دارند و اقتصاد محلی در مواجهه با نرخ‌های بهره بالای یک دهه کند می‌شود، هر گونه افراط کوتاه‌مدت خواهد بود. دومی همچنین به شدت هزینه تامین مالی بدهی دولت را به ارزش یک تریلیون دلار استرالیا (662 میلیارد دلار) افزایش داد.

حزب کارگر همچنین متعهد شد که به تعهد دولت قبلی مبنی بر کاهش مالیات بر درآمد از سال آینده احترام بگذارد.

با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق به استرالیایی‌هایی که درآمد بهتری دارند تعلق می‌گیرد، این کاهش محبوبیت خاصی در بین مردم ندارد، اما حزب کارگر تمایلی به زیر پا گذاشتن وعده انتخاباتی ندارد و به نظر می‌رسد سردرگم است.

پول بیشتری برای سلامتی، به ویژه برای تأمین بودجه یک طرح ملی معلولیت مورد نیاز است، و وعده‌های مبارزاتی برای مراقبت از کودکان و زیرساخت‌ها وجود دارد.

در بحبوحه برنامه‌هایی که تا سال 2050 برای زیردریایی‌های هسته‌ای بریتانیا و ایالات متحده هزینه شود، بخش دفاعی بزرگترین افزایش خود از زمان جنگ جهانی دوم را خواهد داشت.

استیون هالماریک، اقتصاددان ارشد در بانک مشترک المنافع استرالیا گفت: «انتظار می‌رود هزینه‌های پرداخت‌های بهره، مستمری‌ها، مزایای پزشکی، دفاع، مراقبت از سالمندان و بیمارستان‌ها به طور پیوسته بالاتر از نرخ تورم باشد.»

او گفت: «قرار دادن بودجه در یک پایه پایدارتر در میان مدت مستلزم افزایش جریان درآمد و/یا انضباط بیشتر در هزینه‌ها است.»

به طور خلاصه، استرالیا، مانند اکثر اقتصادهای پیشرفته با جمعیت سالخورده، در می یابد که کسری بودجه یک امر عادی جدید است.

[ad_2]