استرالیا پس از اصابت طوفان به شمال غرب توسط بادهای بی سابقه ضربه زده است | اخبار هواشناسی

[ad_1]

مقامات در حال برنامه ریزی یک بررسی هوایی هستند زیرا به نظر می رسد که اکثر مناطق پرجمعیت از آسیب های عمده جلوگیری کرده اند.

یک طوفان استوایی قدرتمند با شدیدترین بادهای ثبت شده در این کشور، شمال غربی استرالیا را هجوم آورده است، اما مقامات گفتند به نظر می رسد شهرهای این منطقه از بدترین طوفان نجات یافته اند.

طوفان گرمسیری ایلسا به طوفان رده 5 ارتقا یافت – قوی ترین طوفان در مقیاس – اندکی قبل از سقوط در نزدیکی شهر پرجمعیت پاردو، در فاصله 19 ساعت رانندگی در شمال شرقی پرث.

صاحبان پاردو رودهاوس، یک پمپ بنزین محبوب و پارک کاروان در مسیر طوفان، در فیس بوک گفته اند که “تحمل خسارت زیادی دیده اند”.

تصاویر سقفی کنده شده و ساختمانی رو به آسمان با اجناس پرتاب شده از قفسه ها را نشان می دهد. کف پوشیده از آوار بود.

کلی آن مارتینز، مدیر برنامه، نوشت: «همه ما هنوز برای دیدن آسیب طوفان ایلسا کمی متزلزل و احساسی هستیم. او ممکن است ما را نابود کرده باشد، اما نمی تواند روح ما را بگیرد.

ما با یک پاکسازی گسترده با برنامه های بازیابی روبرو هستیم.»

پیتر ساتون، سخنگوی خدمات اضطراری به شبکه تلویزیونی ملی ABC گفت که مقامات گفتند که به نظر می رسد مراکز عمده جمعیتی “از بار طوفان فرار کرده اند” اما گزارش های تایید نشده ای از “خسارات گسترده” در برخی مناطق دورافتاده وجود دارد.

وی گفت: به محض ایمن شدن، بررسی هوایی انجام خواهد شد.

اداره هواشناسی گفت که این طوفان رکورد اولیه استرالیا را برای قوی ترین سرعت باد پایدار در یک دوره 10 دقیقه ای، با میانگین 218 کیلومتر در ساعت (135 مایل در ساعت) با تندبادهای 288 کیلومتر در ساعت (179 مایل در ساعت) به ثبت رساند.

رکورد قبلی 194 کیلومتر در ساعت (120 مایل در ساعت) بود که در سال 2007 توسط طوفان جورج ثبت شد.

محققان استرالیایی بارها هشدار داده اند که تغییرات آب و هوایی خطر بلایای طبیعی مانند آتش سوزی در جنگل، سیل و طوفان را افزایش می دهد.

هشدارهای جدید

اداره آتش نشانی و خدمات اضطراری یک سری جدید “هشدار قرمز” را همزمان با حرکت طوفان به داخل کشور صادر کرد و به مردم دستور داد تا زمان پاکسازی همه چیز در خانه بمانند.

این وزارتخانه گفت: تهدیدی برای زندگی و خانه ها وجود دارد.

طوفان‌های استوایی معمولاً پس از فرود آمدن به خشکی خاموش می‌شوند، اما پیش‌بینی می‌شود که ایلسا در روزهای آینده با حرکت در داخل کویر با خطر سیل ناگهانی و بادهای مخرب، شدت غیرعادی خود را حفظ کند.

شینا گمبل، مدیر پاسخگویی به مخاطرات اداره هواشناسی گفت: «همانطور که به داخل خشکی حرکت می کند و خورشید طلوع می کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که همچنان یک طوفان استوایی قوی باشد.

به گفته اداره هواشناسی، ساحل شمال غربی استرالیای غربی، مستعدترین منطقه طوفان‌خیز این کشور است.

همچنین دارای “بالاترین فراوانی طوفان ها در نیمکره جنوبی” است.

این منطقه خانه برخی از بزرگترین عملیات معدنی استرالیا است و دارای ذخایر قابل توجهی از سنگ آهن، مس و طلا است.

پورت هدلند، بزرگترین مرکز صادرات سنگ آهن جهان، نیز به نظر می رسد که از بدترین طوفان نجات یافته است.



[ad_2]