اسکاتلند برای اولین بار در جهان محصولات بهداشتی رایگان تولید می کند بریتانیای کبیر

[ad_1]

بیل موافقت کرد و نخست وزیر اسکاتلند نیکولاس استورجون این سیاست را “برای زنان و دختران مهم” خواند.

روز سه شنبه ، اسکاتلند محصولات بهداشتی را برای همه زنان رایگان ساخت و به اولین کشوری در جهان تبدیل شد که چنین اقدامی علیه “فقر با گذشت زمان” انجام داد.

این اقدام باعث می شود تامپون ها و نوار بهداشتی در برخی مکان های عمومی مانند مراکز اجتماعی ، باشگاه های جوانان و داروخانه ها در دسترس باشد که هزینه سالانه آنها برای مودیان 24 میلیون پوند (32 میلیون دلار) تخمین زده می شود.

محصولات اسکاتلند برای دوره (بیمه رایگان) به اتفاق آرا تصویب شد و اولین وزیر اسکاتلند ، نیکلاس استورجون ، آن را “خط مشی مهمی برای زنان و دختران” خواند.

استرجون در توییتر خود گفت: “من افتخار می کنم که به این قانون پیشگامانه رای می دهم ، که اسکاتلند را به اولین کشور در جهان ارائه می دهد که محصولات رایگان را به همه نیازمندان ارائه می دهد.”

در جریان بحث درباره این لایحه ، مونیکا لنون ، نماینده حزب کارگر اسکاتلند گفت: “هیچ کس نگران این نباشد که تامپون بعدی ، تامپون یا قابل استفاده مجدد از کجاست.

“اسکاتلند آخرین کشوری نخواهد بود که داستان فقر در این دوره را بازگو می کند ، اما ما فرصت داریم اولین باشیم.”

در سال 2018 ، اسکاتلند اولین کشوری است که محصولات بهداشتی رایگان را در مدارس ، کالج ها و دانشگاه ها ارائه می دهد.

طبق یک نظرسنجی که توسط موسسه خیریه کودکان برای کودکان بین المللی انجام شد ، طبق برنامه 2017 ، حدود 10 درصد دختران در انگلیس توانایی تهیه محصولات بهداشتی را نداشتند و هشدار داد که بسیاری از آنها درس را فراموش نمی کنند.

محصولات بهداشتی در انگلیس 5 درصد مالیات دریافت می کنند ، مالیاتی که کارمندان آن را مقصر قوانین اتحادیه اروپا (اتحادیه اروپا) می دانند که برای برخی از محصولات نرخ مالیات تعیین می کند.

پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، ریشی سوناک ، وزیر دارایی انگلیس گفت که “مالیات تامپون” را در ژانویه 2021 لغو می کند.

کمپین ها و فعالان در حمایت از لایحه دولت اسکاتلند درباره محصولات مربوط به آن دوره مقابل پارلمان اسکاتلند تجمع می کنند [Jeff J Mitchell/Getty Images]



[ad_2]