اصلاحیه چهاردهم چیست و آیا می تواند نبرد سقف بدهی ایالات متحده را حل کند؟ | اخبار کسب و کار و اقتصاد

[ad_1]

در حالی که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جمهوری خواهان در حال مبارزه برای افزایش سقف استقراض دولت برای جلوگیری از نکول هستند، یکی از ایده های مطرح شده در مورد استناد به اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده است.

بند 4 اصلاحیه چهاردهم بیان می کند که “اعتبار بدهی عمومی ایالات متحده … نباید مورد تردید قرار گیرد.” بایدن با استناد به این ماده می تواند به خزانه داری آمریکا دستور دهد به انتشار اوراق قرضه ادامه دهد و به پرداخت صورت حساب های دولت ادامه دهد.

ایده استناد به اصلاحیه چهاردهم به این شکل، اندکی پس از جنگ داخلی، عمدتاً برای رسیدگی به بدهی‌هایی که در آن زمان ایجاد شده بود، مطرح شد و در دوران مدرن آزمایش نشده است. اما این به عنوان آخرین راهبرد برای جلوگیری از ورشکستگی در صورت شکست مذاکرات بین دموکرات ها و جمهوری خواهان ظاهر شد.

چرا این مورد در نظر گرفته می شود؟

جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، بارها هشدار داده است که اگر کنگره برای افزایش سقف بدهی اقدام نکند، ممکن است وزارت خزانه داری برای پرداخت صورت حساب های خود در اول ژوئن با کمبود پول مواجه شود.

در اوایل این ماه، ده ها تن از دموکرات ها نامه ای (PDF) به بایدن ارسال کردند و از او خواستند اجرای اصلاحیه چهاردهم را در نظر بگیرد.

«اگر گزینه‌ها موافقت با کاهش عمده اولویت‌های داخلی تحت تهدید جمهوری‌خواهان مبنی بر نابودی اقتصاد و حرکت به سمت پرداخت بدهی آمریکا باشد، ما به دانشمندان برجسته حقوقی، اقتصاددانان، مقامات سابق بودجه و یک رئیس‌جمهور سابق در حمایت از استناد به چهاردهم می‌پیوندیم. متمم قانون اساسی» نوشتند.

بایدن همچنین به این ایده اشاره کرد.

او در حالی که هفته گذشته برای نشست گروه 7 در ژاپن بود، گفت: “من به اصلاحیه چهاردهم نگاه می کنم.” تا جایی که ما قدرت داریم یا نه، فکر می‌کنم ما قدرت داریم.»

عواقب استناد به اصلاحیه چهاردهم چه خواهد بود؟

برنارد جاروس، معاون مدیر مؤسسه مودیز آنالیتیکس، گفت: بایدن تنها در صورتی این مسیر را طی خواهد کرد که هیچ پیشرفتی حاصل نشود.

جاروس به الجزیره گفت: در این سناریوی تیره و تار، این عملی ترین راه حل است.

الجزیره

استناد به اصلاحیه چهاردهم به محدودیت بدهی پایان می دهد و به خزانه داری اجازه می دهد تا پرداخت های خود را به طور کامل ادامه دهد.

جمهوری خواهان احتمالاً چنین اقدامی را در دیوان عالی به چالش خواهند کشید، که منجر به بحران قانون اساسی و هفته ها بلاتکلیفی در حین بررسی موضوع می شود.

یاروس گفت: “ما در مورد حداقل یک ماه صحبت می کنیم و این به معنای یک ماه نوسان، عدم اطمینان و ضربه ای به اقتصاد است که ایالات متحده را در لبه چاقو برای رکود قرار می دهد.”

او افزود: «ما به شوک دیگری، به ویژه شوک دیگری نیاز نداریم.

اگر دادگاه به نفع کاخ سفید با استناد به اصلاحیه چهاردهم رای دهد، عملاً به محدودیت بدهی آنطور که ما می شناسیم پایان می دهد. جاروس گفت که در این فرآیند، استفاده از سقف بدهی به عنوان اهرم سیاسی برای همیشه پایان خواهد یافت.

جاروس گفت، چنین اقدامی همچنین مبارزه برای تامین مالی دولت در سال مالی 2024 را “بسیار بحث انگیزتر” می کند و خطر تعطیلی طولانی مدت دولت در پاییز را افزایش می دهد.

آیا قانونی است؟

به این وابسته است که از که میپرسید.

برخی از کارشناسان می گویند که چنین اقدامی در واقع خلاف قانون اساسی خواهد بود زیرا کنگره قدرت هزینه کردن را دارد.

فیلیپ والاک، یکی از همکاران ارشد که بر روی مسائل مربوط به سیاست های نظارتی در موسسه امریکن انترپرایز که یک فکر راست میانه است، می گوید: «حتی لاس زدن دولت بایدن با این ایده ها واقعاً نشان می دهد که وفاداری دولت به قانون اساسی مشکوک یا فرصت طلبانه است. وال استریت ژورنال گفت تانک مستقر در واشنگتن دی سی.

آنا گلپرن، استاد حقوق در حقوق جورج تاون، مخالف است.

«قانون اساسی رئیس جمهور را ملزم می کند که به وعده های کنگره عمل کند. اگر برای بازی کردن باید قرضی بگیرد، همینطور باشد. گلپرن به الجزیره گفت: اصلاحیه چهاردهم از بدهی جدید در برابر چالش های قانونی برای اعتبار آن محافظت می کند.

او خاطرنشان کرد: مذاکرات جاری بین دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در مورد بودجه‌های آتی است – آنها نمی‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند و نمی‌توانند برای پرداخت وعده‌های شکسته درآمدشان را افزایش دهند.

“کسانی که می گویند این را بپردازید اما آن را نمی پردازند، بی وجدان هستند. زمانی که رئیس جمهور را به سقف می رسانند، کجا باید متوقف شود – اوراق بهادار خزانه داری را پرداخت می کنند اما بیمه سیل را نمی پردازند؟ [This argument] اعتبار عمومی را برای ایجاد تئاتر سیاسی تهدید می کند. این در مورد قدرت کنگره برای دادن وام نیست که نباید برای تضعیف اعتبار ایالات متحده استفاده شود… این دقیقاً همان نوع خرابکاری سیاسی است که نویسندگان اصلاحیه چهاردهم نگران آن بودند.

[ad_2]