اطلاعات نیجریه ابزاری را برای جاسوسی از شهروندان خریداری کرد: گزارش دهید نیجریه

[ad_1]

بر اساس گزارش آزمایشگاه شهروند دانشگاه تورنتو ، که نظارت دیجیتال ، امنیت ، محرمانه بودن و پاسخگویی را بررسی می کند ، آژانس اطلاعات دفاعی نیجریه برای جاسوسی در تماس و پیامک های شهروندان خود مجهز شده است.

در این گزارش با عنوان “دویدن در محافل: آشکارسازی مشتری در محافل جاسوسی سایبری” آمده است که یک شرکت نظارت بر مخابرات به نام Circles به سازمان های امنیتی دولت در 25 کشور از جمله نیجریه کمک می کند تا از شخصیت های مخالف جاسوسی کند. روزنامه نگاران و معترضین.

گزارش Citizen Lab همچنین می گوید Circles با گروه NSO مستقر در تل آویو ، یک شرکت هک اسرائیلی مرتبط است که توسط چندین دولت از نرم افزار Pegasus برای جاسوسی مخالفان با کنترل تلفن های هوشمند ، دوربین ها و میکروفون و بازیابی اطلاعات شخصی کاربر.

از طرف دیگر ، Circles به دلیل فروش سیستم های بهره برداری از آسیب پذیری در سیستم سیگنالینگ 7 (SS7) معروف است و ادعا می کند که این فناوری را به چندین کشور فروخته است.

SS7 سیستمی است که اجازه می دهد یک شبکه تلفن همراه به شبکه دیگر متصل شود.

این گزارش توضیح می دهد: “بر خلاف نرم افزارهای جاسوسی NSO Group Pegasus ، سازوکار SS7 که محصول Circles از طریق آن کار می کند ، امضای مشخصی روی تلفن مورد نظر ندارد.”

در این گزارش آمده است كه محصولات Pegasus و Circles می توانند ادغام شوند.

اما اطلاعات محدودی در مورد چگونگی ادغام سیستم Circles با نرم افزارهای جاسوسی شاخص NSO Group وجود دارد ، هرچند یکی از کارمندان سابق گروه NSO به مادربرد گفت که Pegasus “ادغام وحشتناکی با Circles” داشته و Circles “در مورد توانایی های سیستم اغراق کرده است. طبق گزارشی

فرمانداران نیجریه با استفاده از محصول Circles

براساس این گزارش ، حداقل دو سازمان در نیجریه محصول Circles را اجرا کرده اند.

در این گزارش آمده است: “می توان سیستمی را از همان سایت به عنوان یكی از مشتریان نیجریه در زمینه جاسوسی FinFisher كه در دسامبر 2014 كشف كردیم ، اداره كرد.”

“مشتری دیگر به نظر می رسد آژانس اطلاعات دفاعی نیجریه (DIA) است ، زیرا آدرس های IP فایروال آن در AS37258 است ، مجموعه ای از آدرس های IP ثبت شده در آژانس اطلاعات دفاعی HQ آسوکورو ، نیجریه ، ابوجا”.

مردی به ماشین تکیه داده و تلفن خود را در لاگوس بررسی می کند [Stefan Heunis/AFP]

این گزارش همچنین به استناد تحقیقی توسط روزنامه آنلاین پرمیوم تایمز ، که نتیجه گرفت فرمانداران دو ایالت نیجریه “سیستم هایی را از Circles خریداری کرده اند تا از مخالفان سیاسی خود جاسوسی کنند”.

در این گزارش آمده است: “Delta State Premium Times گزارش می دهد که این سیستم نصب شده است … و توسط کارکنان فرمانداری اداره می شود ، نه پلیس”.

“در بایلزا ، فرماندار از سیستم Circles برای جاسوسی از حریف خود در هنگام انتخابات و همچنین همسر و دستیاران حریف خود استفاده می کند.

این گزارش می افزاید: “تحقیقات همچنین نشان داد که این دو سیستم Circles بدون مجوز مناسب از دفتر مشاور امنیت ملی نیجریه وارد شده اند.”

نرم افزار هک

در اوایل سال جاری ، دادگاهی در اسرائیل درخواست لغو مجوز صادرات گروه NSO را به دلیل ادعای استفاده از فناوری این شرکت برای هدف قرار دادن روزنامه نگاران و مخالفان در سراسر جهان رد کرد.

در این دادخواست که توسط عفو بین الملل در ماه ژانویه تنظیم شد ، دادگاه خواستار جلوگیری از فروش NSO فناوری خود به خارج از کشور ، به ویژه به دولت های سرکوبگر شد.

به گفته Citizen Lab ، اگرچه NSO مشتریان خود را فاش نکرد ، اما نرم افزار هک تلفن همراه اسرائیل ، Pegasus ، با نظارت سیاسی در مکزیک ، عربستان سعودی و امارات متحده عربی مرتبط است.

سال گذشته ، WhatsApp ، متعلق به فیس بوک وارز ، شکایتی را علیه NSO در دادگاه فدرال ایالات متحده در سانفرانسیسکو تشکیل داد و آن را متهم کرد که به جاسوسان دولت کمک کرده است تلفن های حدود 1400 کاربر در چهار قاره را هک کنند.

اهداف این هک ادعا شده دیپلمات ها ، مخالفان سیاسی ، روزنامه نگاران و مقامات ارشد دولتی بودند.

NSO این ادعاها را انكار كرد و گفت: “این فناوری فقط در اختیار سازمان های اطلاعاتی و اجرای قانون مجاز كشور است تا به آنها در مبارزه با تروریسم و ​​جرایم جدی كمك كند.”



[ad_2]