اظهار نظر وزیر دانمارک در مورد رابطه جنسی قبل از ازدواج باعث خشم مسلمانان می شود اخبار از اروپا

[ad_1]

یک وزیر دانمارکی با پیشنهاد امامان و رهبران جامعه برای حمایت علنی از “حق” رابطه جنسی قبل از ازدواج با زنان ، اقلیت مسلمان را خشمگین کرده است.

ماتیاس تسفای ، وزیر امور خارجه و ادغام ، ماه گذشته پس از ملاقات با برخی از رهبران مسلمان در پست فیس بوکی گفت: “من از آنها بسیار مستقیم پرسیدم که آیا آنها در ملا public عام با صدای بلند و واضح می گویند که البته زنان مسلمان حق دارند رابطه جنسی قبل از ازدواج ، درست مثل همه زنان دیگر. “

تسفای در سرمقاله ای در روزنامه دانمارکی Dagbladet Information ، که در ماه اکتبر نیز منتشر شد ، نوشت: “من می شنوم که برخی از زنان مسلمان می ترسند که در شب عروسی خونریزی نکنند. آنها از کتک خوردن می ترسند زیرا خانواده انتظار دارد در شب عروسی باکره شود.

“این زندگی شما و انتخاب شماست. به خودتان اجازه ندهید که توسط امامان یا هنجارهای منسوخ شده اداره شوید. “

هدیه تمیز ، 22 ساله ، یکی از جوانترین اعضای شورای شهر آلبرتسلند دانمارک ، گفت که روش تسفای اشتباه است.

تمیس با بیان اینکه او به سیاست پیوسته است زیرا از راه ناامید شده است گفت: “او می خواهد مشکلات (زنان مسلمان) را حل کند ، اما فکر نمی کنم راهی که او برای حل آن تلاش می کند راه صحیحی باشد.” که سیاستمداران در مورد مسلمانان در دانمارک صحبت می کنند.

در همین حال ، حلیمه ال عباسی ، که به دولت دانمارک به عنوان رئیس شورای اقلیت های قومی مشاوره می دهد ، گفت که زنان مسلمان باید خودشان تصمیم بگیرند و با آنها صحبت نشود گویی آزادی کارگزار ندارند.

وی به الجزیره گفت: “این باید تصمیم دختر باشد.” “این تصمیم امام یا وزیر خارجه نیست.”

وزیر ادغام ، ماتیاس تسفای قبل از افتتاح رسمی پارلمان دانمارک در کپنهاگ ، دانمارک ، در 6 اکتبر 2020 ، قبل از مراسم برای خانواده سلطنتی و اعضای پارلمان به کلیسای هولمن می رسد. [Ritzau Scanpix/Martin Sylvest via Reuters]

در ماه های اخیر ، تسفا بیشتر تمرکز خود را بر روی زنان مسلمان در دانمارک گذاشته است ، و اوج آن در کارزار جدیدی است که در 14 نوامبر توسط آژانس جذب و ادغام بین المللی دانمارک برای هدف قرار دادن زنان از اقلیت اقلیت انجام شد.

ال آباسی در یکی از سه فیلم انتخاباتی شرکت کرد و در مورد تأثیر منفی ازدواج تنظیم شده خود صحبت کرد.

پیش از این ، تسفا ادعا کرده بود که دانمارک شاهد “جنگی فراگیر برای استقلال” است ، جایی که زنان جوان در “زندان های نامرئی” ، در ازدواج های اجباری یا اجباری زندگی می کنند ، بخشی از آنچه “کنترل اجتماعی منفی” توصیف کرد.

وی قول داده است تعدادی از لایحه ها را در هفته های آینده برای بررسی بررسی کند. این لوایح با طبقه بندی “کنترل اجتماعی منفی” به عنوان خشونت روانی ، در صورت مجازات ائمه با حداکثر سه سال زندان در صورت تولید “عقود طلاق شرعی طبق قوانین شرع”. [Islamic] در یک بیانیه مطبوعاتی دولت آمده است.

پیشنهاد دیگر با هدف جرم انگاری مبلغین مذهبی یا والدین خردسالان – افراد زیر 18 سال – در صورت ازدواج با کودک ، اما این در دانمارک غیرقانونی است.

امامانی که شهروند دانمارک نیستند نیز در معرض خطر اخراج هستند.

ازدواج های مسلمان

هفته گذشته ، تسفای جنبه مالی ازدواج های مسلمانان را محکوم کرد و گفت که آنها زنان را در ازدواج های اجباری گرفتار کرده و مردان جوان را با بدهی زین می کنند.

در اسلام مهر، یا مهریه ، در طول ازدواج توسط داماد به عروس پرداخت می شود. این غالباً پول است ، اما می تواند جواهرات یا سایر موارد باشد و به عنوان نوعی حمایت یا بیمه برای همسر تلقی می شود.

تسفای در بیانیه ای گفت: “امروز هزاران زن وجود دارد که در میانه مبارزه برای آزادی قرار دارند.” “و ما این کار را برای کمک به این زنان انجام می دهیم.”

در زمان انتشار ، تسفای به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ نداده بود.

هدیه تمیز ، 22 ساله ، یکی از جوانترین اعضای شورای شهر دانمارک در شهر آلبرتسلوند ، گفت که روش تسفای اشتباه است. [Courtesy: Hediye Temiz]

تمیس که یک سال پیش به نامزدی خود پایان داد ، بازگشت مهر نامزد سابقش

او موقعیت تسفا را مزاحم می داند.

وی با بیان اینکه تسفایا می پذیرد که همه زنان مسلمان در کشور تحت ستم هستند ، گفت: “نباید تحت کنترل دولت باشد ، آنچه که من به عنوان ماهار خواهم داشت.”

برای امانی حسنی ، جامعه شناس و هماهنگ کننده تحقیقات در مرکز روابط مسلمانان دانمارک (CEDAR) ، این پیشنهادات نگران کننده است.

وی به الجزیره گفت: “این کشور به عنوان دولتی معرفی می شود که باید این زنان را آزاد کند.” “گروه قدیمی شرقی زنان قهوه ای که توسط مردان قهوه ای خود تحت ستم قرار گرفته اند و ما به آنها نیاز داریم تا آنها را از این طریق نجات دهیم.” “

وی افزود که زنان مسلمان در حال بررسی هستند مهر به عنوان “یک حق مهم در انعقاد قرارداد ازدواج اسلامی زیرا به زن چیزی می دهد که فقط متعلق به خود او باشد.”

وی افزود: “چشم پوشی از این حق تصمیمی است که وی باید اتخاذ کند ، این نباید توسط خانواده وی یا جامعه دیکته شود.”

زنان مسلمان غالباً در زمینه ازدواج و طلاق به توصیه های مذهبی می پردازند.

حسنی گفت ، در صورت تصویب ، لایحه تسفای می تواند منجر به پیگرد قانونی برخی از رهبران مذهبی شود ، حتی کسانی که به سادگی مشاوره می دهند.

حسنی گفت: “این … راهی برای دولت برای كاهش حقوق جامعه مسلمانان است.” “این راهی است که به دولت و دولت امکان می دهد جامعه مسلمان را زیر نظر بگیرند.”

ال آباسی ، یک مشاور ایالتی ، گفت که اگرچه مسلمانان باید مشکلات بدهی ازدواج و ازدواج های اجباری را تشخیص دهند ، “شما باید مشکلات را در زمینه درست حل کنید.”

در صورت مهر، وی گفت: “شما نمی توانید قوانینی تنظیم کنید که این موارد را تنظیم کند.”

“هیچ مردی ، نه از جامعه دانمارک و نه از جامعه ای که از آن می آید ، برای آنها (زنان) تصمیم نمی گیرد که چه کاری انجام دهند.”

اما زنان مسلمان در ملا public عام مانند تمیس موضع قاطع تری در سخنان تسفا دارند.

وی گفت: “من فکر می کنم بسیاری از دختران و زنان مسلمان در دانمارک هستند که این مکالمه وزیر را به اندازه کافی داشته اند.” “من فقط امیدوارم که این لایحه کار بدتری برای مسلمانان انجام ندهد.”



[ad_2]