افرادی که در گذشته دچار آنافیلاکسی هستند ، نباید از Pfizer COVID عکس بکشند بریتانیای کبیر

[ad_1]

سازمان تنظیم مقررات انگلیس می گوید هر کسی که به داروی یا مواد غذایی آنافیلاکسی مبتلا شده باشد نباید واکسن Pfizer-BioNTech را دریافت کند و دستورالعمل های قبلی خود را برای هشدار قبلی در مورد آلرژی به ضرب گلوله ارائه دهد ، اولین مورد ضد COVID-19 که تأیید می شود.

جون راین ، مدیر اجرایی آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) گفت: “هر شخصی که سابقه آنافیلاکسی در برابر واکسن ، دارو یا غذا دارد ، نباید واکسن Pfizer BioNTech را دریافت کند.” “بعد از دریافت اولین دوز این واکسن ، نباید به کسی که آنافیلاکسی را تجربه کرده است ، دوز دوم داده شود.”

انگلیس در این هفته اولین کشور در جهان بود که واکسیناسیون علیه COVID-19 را آغاز کرد ، اما پس از گزارش سه واکنش آلرژیک احتمالی از افرادی که در روز اول برنامه واکسیناسیون انبوه آزمایش کردند ، به افراد “آلرژیک قابل توجه” هشدار داد واکنش واکسن ، دارو یا غذا نباید پیوند شود.

در هشدار قبلی به آنافیلاکسی اشاره نشده است ، که یک واکنش محرک شدید و به طور بالقوه تهدید کننده زندگی است ، معمولاً غذاهایی شامل شیر ، آجیل و صدف ، و همچنین داروهایی مانند آسپرین. سایر محرک ها شامل نیش زنبور و لاتکس است.

علائم آنافیلاکسی شامل احساس ضعف ، دشواری در تنفس و ضربان قلب سریع است. همچنین ممکن است بیمار دچار بثورات شود. این واکنش نیاز به درمان فوری دارد و بسیاری از افرادی که از آلرژی شدید رنج می برند ، معمولاً داروهای خودکار تزریق آدرنالین دارند.

هفته گذشته MHRA واکسن Pfizer-BioNTech را برای استفاده اضطراری تصویب کرد و زمینه را برای راه اندازی برنامه واکسیناسیون در انگلیس در روز سه شنبه هموار کرد.

آژانس اعلام کرد پس از دو مورد آنافیلاکسی و یک گزارش از واکنش آلرژیک احتمالی پس از ایمن سازی ، دستورالعمل های خود را به روز می کند.

راین گفت: “بیشتر افراد دچار آنافیلاکسی نخواهند شد و فواید محافظت از افراد در برابر COVID-19 بیش از خطرات آن است.”

“شما می توانید کاملا مطمئن باشید که این واکسن از استانداردهای سالم MHRA در زمینه ایمنی ، کیفیت و اثربخشی برخوردار است. همچنین داده های ایمنی توسط نهاد مشورتی مستقل دولت ، کمیسیون داروهای انسانی ارزیابی شده است. هیچ واکسنی در صورت عدم رعایت این استانداردهای سختگیرانه تأیید نخواهد شد – می توانید از این امر مطمئن باشید. “

مصوبات بیشتر

کانادا آخرین کشوری بود که واکسن Pfizer-BioNTech را تأیید کرد ، که در آزمایشات مرحله آخر 95 درصد کارآیی را نشان داد و امیدها را برای پایان دادن به همه گیری ویروس کرونا افزایش داد. بحرین همچنین واکسن را برای استفاده عمومی تأیید کرده است ، در حالی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار است روز پنجشنبه مجوز استفاده اضطراری را در نظر بگیرد.

در توییتر ، اندرو کوومو ، فرماندار نیویورک گفت که انتظار می رود FDA به این دارو چراغ سبز نشان دهد و سپس کمیسیون خود ایالت “بررسی و تصویب” می کند. وی در توییتر گفت که حدود 170،000 دوز می تواند تا آخر هفته به نیویورک برسد.

هفتاد بیمارستان در انگلستان با اولین دوزهایی که به افراد بالای 80 سال داده می شود ، در کمپین Pfizer-BioNTech شرکت می کنند.

مارگارت کینان ، 90 ساله ، اولین بیمار در انگلیس – و در سراسر جهان – واکسن Pfizer-BioNTech COVID-19 را دریافت کرد [Jacob King/Pool via AP Photo]

انگلیس که حدود 67 میلیون نفر جمعیت دارد ، مرگ و میر ناشی از COVID-19 را بیش از هرجای دیگر در اروپا گزارش کرده و بیش از 1.7 میلیون مورد بیماری را تأیید کرده است.

وی دستور داد 40 میلیون دوز واکسن حمل و در دمای 70- درجه سانتیگراد (-94 F) یا پایین ذخیره شود. این دستور برای تلقیح 20 میلیون نفر کافی است ، زیرا واکسن باید در دو تزریق با فاصله 21 روز تزریق شود.
تعدادی دیگر از واکسن های مدرن مستقر در ایالات متحده در دست ساخت هستند و انتظار می رود در هفته های آینده تصویب فوری دریافت کنند. این واکسن با مشارکت مسسه ملی بهداشت ایالات متحده ساخته شده و از همان رویکرد اساسی استفاده می کند که در Pfizer-BioNTech وجود دارد.

در همین حال ، دانشمندان دانشگاه آکسفورد در انگلستان انتظار دارند تا کریسمس نتایج آزمایشات را در مرحله نهایی واکسن COVID-19 اعلام کنند. آنها با شرکت دارویی AstraZeneca مستقر در انگلستان همکاری می کنند. انتظار می رود که کار با این واکسن ارزان تر و آسان تر از تصاویر Pfizer و Moderna باشد.



[ad_2]