اقتصاد استرالیا در سه ماهه سوم برگشت اخبار استرالیا

[ad_1]

هزینه های شدید خانوار در سه ماهه سوم تولید ناخالص داخلی استرالیا را 3.3٪ افزایش داد ، اما بیکاری همچنان بالا است.

با افزایش هزینه های مصرف کننده ، اقتصاد استرالیا در سه ماهه سوم از رکود اقتصادی ناشی از ویروس کرونا به شدت بهبود یافت ، اگرچه بانکدار برجسته مرکزی این کشور اعلام کرد که سیاست های پولی برای مدتی همچنان از رشد حمایت می کند.

آخرین داده ها نشان می دهد که اقتصاد 2 تریلیون دلار استرالیا (1.5 تریلیون دلار) در سه ماهه سپتامبر ، پس از 7 درصد انقباض در ماه ژوئن ، سریع تر از حد انتظار در 3.3 درصد رشد کرد ، تا حد زیادی COVID-19 را تحت کنترل درآورد.

بهبودی ناشی از هزینه های خانوار بود که 7.9٪ افزایش یافت ، که توسط برنامه های محرک مالی و مالی از ماه مارس انجام شد.

دلار استرالیا برای مدت کوتاهی به بالاترین قیمت روزانه 0.7389 دلار رسید.

فیلیپ لو ، فرماندار بانک رزرو استرالیا (RBA) ، با تأکید بر موفقیت کشور در مهار همه گیر ، گفت که انتظار می رود رشد اقتصادی در سه ماه دسامبر “کاملاً مثبت” باشد.

[Bloomberg]

هزینه های انتقام

خوش بینی با داده های هزینه کارت از بزرگترین بانک های کشور ، که نشان می دهد مصرف کنندگان در هفته آخر ماه نوامبر در جریان فروش جمعه سیاه و دوشنبه سایبری از هم پاشیده اند ، تأکید می شود.

بانک مشترک المنافع با بیشترین اعتبار ، جهش 12 درصدی هزینه کارت را برای هفته منتهی به 23 نوامبر نسبت به سال گذشته گزارش کرد ، در حالی که ANZ جهش 28 درصدی را گزارش داد.

[Bloomberg]

استرالیا هنوز از جنگل بیرون نیامده است ، زیرا افزایش تنش ها با شریک تجاری پیشرو چین بسیار به چشم اندازها بستگی دارد.

جاش فریدنبرگ ، خزانه دار استرالیایی روز چهارشنبه گفت که وخیم شدن روابط تجاری با چین یک مسئله “بسیار جدی” است ، اگرچه مصرف داخلی برای بهبود استرالیا از بیماری همه گیر کلیدی است.

به گفته تحلیلگران ، چین تاکنون صادرات خرچنگ ، ​​گوشت گاو ، چوب ، زغال سنگ و شراب را در استرالیا محدود کرده است ، اگرچه پیش بینی می شود تا زمانی که سنگ آهن صرفه جویی شود ، یک ضربه بزرگ اقتصادی حداقل خواهد بود.

صادرات محصولات کشاورزی فقط 0.02٪ از تولید سالانه استرالیا را تشکیل می دهد در حالی که صادرات سنگ آهن 7.5٪ تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

پاول زایرادیس ، مدیر ارشد سرمایه گذاری آوزبیل گفت: “ما انتظار داریم برخی از تنش ها کاهش یابد ، به ویژه با توجه به نیاز دیرینه چین به تأمین مواد اولیه اولیه و فلزات از استرالیا.”

رکود اقتصادی تمام شده است؟

علی رغم رشد سریع سه ماهه ، پس از آنکه استرالیا به دلیل انسداد ناشی از ویروس کرونا وارد اولین رکود اقتصادی طی سه دهه گذشته در نیمه اول سال 2020 شد ، همچنان 3.8٪ نسبت به سال گذشته کاهش می یابد.

لوو گفت تولید ناخالص داخلی سه ماهه سوم “خوب” است ، اما هشدار داد که بهبود اقتصادی از بیماری همه گیر احتمالاً “ناهموار و ناهموار” در آینده خواهد بود.

لاو به نمایندگان پارلمان گفت: “هنوز در مورد چشم انداز اطمینان زیادی وجود دارد.”

“ما آماده هستیم که در صورت لزوم این کار را انجام دهیم. با گفتن این موارد ، ما هنوز عقیده داریم که نرخ سود منفی در استرالیا بسیار پایین است. “

در روز سه شنبه ، این بانک نرخ بهره خود را در کمترین میزان 0.1 درصد رها کرد و برنامه خود را برای کاهش کمی دلار استرالیا (73.85 میلیارد دلار) 100 میلیارد دلاری حفظ کرد. این شامل خرید RBA اوراق قرضه دولتی استرالیا برای تزریق پول بیشتر به اقتصاد است.

علی رغم اقدامات انجام شده ، بیکاری همچنان از حدود 5٪ قبل از همه گیری به بالای 7٪ رسیده است ، در حالی که تورم و رشد دستمزد ضعیف است.

کالوم پیکرینگ ، اقتصاددان در سایت شغل جهانی گفت: “اشتباه نکنید ، استرالیا همچنان از نظر عملکرد در رکود است.”

“اقدامات حمایتی مالی و پولی باید در سال 2021 و بعد از آن ادامه داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که بهبودی ادامه خواهد یافت.”



[ad_2]