اقتصاد مکزیک در حال پیشی گرفتن از رشد است ، اما یک راه طولانی در پیش دارد اخبار مکزیک

[ad_1]

افزایش تولید مربوط به تقاضای ایالات متحده به این کشور کمک می کند تا بخشی از تولید از دست رفته خود را بازیابد ، اما بازگشت به اقتصاد قبل از COVID بسیار پایان یافته است.

اقتصاد مکزیک در سه ماهه سوم حداقل سه دهه در سریعترین سرعت رشد کرده است ، زیرا افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضای ایالات متحده به بازیابی برخی از تولیدات از دست رفته سال گذشته کمک کرده است.

بر اساس اطلاعات نهایی که روز پنجشنبه توسط موسسه ملی آمار منتشر شد ، تولید ناخالص داخلی 12.1 درصد نسبت به سه ماهه قبل رشد کرد. این بزرگترین ، بهترین داده از سال 1990 ، کمی بیشتر از 12 درصد رشد بود که هم توسط اقتصاددانان در یک مطالعه بلومبرگ تخمین زده شد و هم در اطلاعات اولیه منتشر شده در ماه گذشته ثبت شده است.

به صورت سالانه و به صورت غیر فصلی تنظیم شده ، تولید ناخالص داخلی 8.6٪ در سه ماهه سوم کاهش یافته است ، که مطابق با میانگین تخمین تحلیلگران بررسی شده توسط بلومبرگ و گزارش مقدماتی ماه گذشته است.

آندرس آبادیا ، اقتصاددان ارشد بین المللی در اقتصاد کلان پانتئون ، در یادداشتی نوشت: “کمی بهتر از حد انتظار است ، اما اقتصاد هنوز از جنگل خارج نشده است.” “تولید هنوز حدود 7.5٪ زیر سطح قبل از Covid است و اقتصاد در میان بادهای مخالف داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کند.”

بخشهای صنعتی ، از جمله معدن ، ساخت و ساز و تولید ، بهبود نوپا را تحریک می کنند و در مقایسه با سه ماهه قبلی 21.7٪ رشد می کنند ، در حالی که بخش های کشاورزی ، دام و شیلات 8٪ رشد می کند. خدمات ، از جمله تجارت ، حمل و نقل ، خدمات مالی و رسانه ای ، در سه ماه گذشته 8.8٪ افزایش یافته است.

ادامه نخواهد یافت

اما طبق اکثر حساب ها ، رکورد ادامه نخواهد یافت. تحلیلگران نظرسنجی شده توسط بلومبرگ پیش بینی می کنند که رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم به 0.9٪ کاهش یابد ، در حالی که اقتصاد در سال 2020 به طور کلی 9.2٪ کاهش یافته است – بدترین سال رکود بزرگ.

بر اساس داده های جداگانه ای که روز پنجشنبه منتشر شد ، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد بهبود در پایان سه ماهه در حال کند شدن است.

فعالیت اقتصادی ، شاخص ماهانه تولید ناخالص داخلی ، در ماه سپتامبر 1 درصد افزایش یافت ، در حالی که در آگوست 1.35 درصد اصلاح شده بود. هنوز هم بالاتر از متوسط ​​تخمین 0.9٪ افزایش است. در همین حال ، فعالیت های صنعتی راکد بود و در سپتامبر نسبت به ماه قبل تغییری نداشت.

رئیس جمهور آندرس مانوئل لوپز اوبرادور درخواست اقتصاددانان برای افزایش هزینه های دولت ، مانند سایر کشور های بزرگ ، در میان شیوع ویروس کرونا را رد کرد و استدلال کرد که بدهی کمتر بهبود مکزیک را سهولت می بخشد.

درصد کارگران در فقر از 35.7 درصد در ابتدای سال به 44.5 درصد در سه ماهه سوم رسیده است.



[ad_2]