اقتصاد هند در بحبوحه کندی جهانی رشد می کند | اخبار تجارت و اقتصاد

[ad_1]

آمارهای دولتی نشان می دهد که رشد اقتصادی هند در سه ماهه ژانویه تا مارس به 6.1 درصد افزایش یافته است که توسط مخارج سرمایه ای دولتی و خصوصی تقویت شده است، اگرچه مصرف خصوصی کند باقی مانده است.

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد که هند یکی از اقتصادهای نوظهور با سریع‌ترین رشد است، به‌ویژه زمانی که بهبودی چین پس از همه‌گیری ضعیف شده است.

علیرغم خطرات ناشی از رکود جهانی، دولت انتظار دارد رشد برای سال مالی جاری که از اول آوریل آغاز شد، حدود 6.5 درصد باشد.

V Anantha Nageswaran، مشاور ارشد اقتصادی در وزارت دارایی، پس از انتشار داده ها به خبرنگاران گفت: “ریسک ها به طور مساوی بین نزولی و صعودی متعادل هستند.”

وی گفت: شاخص هایی مانند مصرف خودرو، فولاد و برق در ماه آوریل نشان دهنده افزایش فعالیت و شتاب رشد پایدار است.

سومین اقتصاد بزرگ آسیا در سه ماهه پایانی سال مالی 2022-2023 سریعتر از پیش‌بینی 5 درصدی پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز رشد کرد که نسبت به بازنگری 4.5 درصدی در سه ماهه قبل افزایش داشت.

پیش‌بینی رشد کل سال نسبت به برآورد قبلی ۷ درصدی تا ۷.۲ درصد اصلاح شد. اقتصاد هند در سال مالی 2021-2022 9.1 درصد رشد کرد.

با این حال، اقتصاددانان هشدار دادند که کندی جهانی و نوسانات در بازارهای مالی خطری برای صادرات و پتانسیل رشد در سه ماهه آینده ایجاد می کند.

“چشم انداز رشد هستند [not] ساکشی گوپتا، اقتصاددان در بانک HDFC، گفت: بدون خطر، به ویژه در مورد پیشرفت بادهای موسمی و خطرات رکود جهانی.

با این حال، او افزود که ارقام رشد نشان دهنده خوش بینی نسبت به اقتصاد هند با وجود بادهای منفی جهانی است.

بانک مرکزی هند از ماه مه سال گذشته نرخ بهره معیار خود را 250 واحد افزایش داده است و اقتصاددانان انتظار دارند که تا پایان سال 2023 نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، زیرا منتظر تاثیر افزایش های قبلی است.

بخش تولید که در دهه گذشته تنها 17 درصد از اقتصاد هند را به خود اختصاص داده بود، در سه ماهه ژانویه تا مارس 4.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرد، در حالی که در سه ماه گذشته 1.4 درصد کاهش یافته بود.

پیش‌بینی‌های بارش‌های موسمی معمولی در چهار ماه آینده می‌تواند از بخش کشاورزی حمایت کند که در سه‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 5.5 درصد رشد کرد در حالی که در سه ماهه قبل 4.7 درصد افزایش یافت.

بازیابی ناهموار

مصرف خصوصی که نزدیک به 60 درصد اقتصاد را تشکیل می دهد، نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.8 درصد نسبت به 2.2 درصد بازبینی شده در سه ماهه قبل 2.8 درصد افزایش یافت، در حالی که تشکیل سرمایه، معیاری برای سرمایه گذاری، 8.9 درصد از درصد اصلاح شده 8 درصدی کاهش یافته است. .

سونیل سینها، اقتصاددان ارشد موسسه رتبه بندی و تحقیقات هند گفت: تقاضای مصرف فعلی به شدت به نفع کالاها و خدماتی است که عمدتاً توسط خانوارهای با درآمد بالا مصرف می شود. “بنابراین، بهبود گسترده مصرف هنوز راه درازی دارد.”

مخارج دولت فدرال که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دهد، در سه ماهه آخر 2.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت، در حالی که در سه ماهه قبل 0.6 درصد کاهش یافته بود.

نخست وزیر نارندرا مودی که پس از 9 سال در قدرت همچنان محبوب است، در چند سال گذشته هزینه های سرمایه ای را برای ساخت جاده ها، راه آهن و فرودگاه های جدید برای احیای اقتصاد پس از همه گیری افزایش داده است.

اقتصاددانان گفتند که پرجمعیت ترین کشور جهان نیاز به رشد 7 تا 8 درصدی در سال و ایجاد یک پایگاه تولیدی قوی برای ایجاد شغل برای میلیون ها کارگر دارد. در حال حاضر 45 درصد از نیروی کار هند در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند که تنها 15 درصد به اقتصاد کمک می کند.

به گفته مرکز نظارت بر اقتصاد هند مستقر در بمبئی، فقدان مشاغل با درآمد خوب همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی در میان جوانان است که در نرخ بیکاری منعکس شده است، که در آوریل با پیوستن افراد بیشتری به نیروی کار به 8.1 درصد افزایش یافت.

[ad_2]