انتخابات ایالات متحده: چرا رقابت سنا اهمیت دارد آمریکا و کانادا

[ad_1]

هنگامی که گرد و غبار پس از انتخابات 3 نوامبر در ایالات متحده حل و فصل شود ، هر دو حزب مهم سیاسی امیدوارند که کنترل سنا را که دارای 100 عضو است ، بدست آورند ، نهادی که بیش از نقش قانونگذاری خود از قدرت تأثیرگذاری بر زندگی آمریکایی فراتر رفته است.

در حال حاضر جمهوری خواهان اکثریت 53-47 را در مجلس دارند ، اما 35 کرسی در روز انتخابات به دست می آیند. 12 نفر از آنها در حال حاضر در اختیار دموکراتها و 23 نفر در اختیار جمهوریخواهان هستند.

تحلیلگران به طور كلی شانس دموكرات ها را برای كنترل سنا ترجیح می دهند كه در آن هر 50 ایالت هر دو سال دو سناتور را برای خدمت به مدت 6 سال در انتخابات موازی انتخاب می كنند.

سنا و مجلس نمایندگان با 435 عضو مجمع قانونگذاری ایالات متحده را تشکیل می دهند که به آن کنگره نیز می گویند.

بر اساس گزارش سیاسی کوک ، در این چرخه انتخابات ، حداقل 14 مسابقه در سنا رقابتی تلقی می شود که 12 نامزد جمهوری خواه با چالش های بزرگی روبرو هستند. در همین حال ، احتمال انتخاب مجدد تنها دو دموکرات تهدیدآمیز تلقی می شود.

دموکرات ها امید زیادی دارند مارک کلی در آریزونا و جان هیکنلوپر در کلرادو نامزدهای جمهوری خواه را در این ایالت حذف کنند ، در حالی که جمهوری خواهان یک نامزد خوش بین هستند تامی توبرویل ، داگ جونز دموکرات فعلی را در آلاباما شکست می دهد.

در اوایل هفته جاری ، میچ مک کانل ، رهبر اکثریت جمهوری خواه ، که انتظار می رود نامزدی خود را برای انتخاب مجدد در کنتاکی برنده شود ، احتمال نگهداری مجلس از سوی جمهوری خواهان را “پیشنهاد 50-50” خواند.

از آنجایی که معاون رئیس جمهور آمریکا به عنوان رأی گیری در سنا فعالیت می کند ، در صورت پیروزی مجدد دونالد ترامپ رئیس جمهور ، دموکرات ها باید حداقل چهار کرسی را بدست آورند تا اکثریت را کسب کنند.

در صورت پیروزی جو بایدن ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، حزب فقط باید سه کرسی کسب کند تا اکثریت را بدست آورد ، زیرا کمالا هریس ، نامزد معاون ریاست جمهوری بایدن ، رای دهنده خواهد شد.

چنین پیروزی یک جاروبرقی برای حزب خواهد بود ، زیرا انتظار می رود مجلس اکثریت دموکراتیک خود را حفظ کند.

در اینجا موارد دیگری که در انتخابات سنا مطرح است مطرح است.

قانونگذاری و تحقیق

سنا در معرفی و تصویب قوانین فدرال نقش مهمی دارد. قبل از تصویب قانون به رئیس جمهور برای امضای قانون ، هر دو مجلس سنا و مجلس نمایندگان باید تصویب کنند.

در ضمن رئیس جمهور می تواند این قانون را وتو کند. با این وجود می توان با اکثریت سه چهارم هر دو مجلس کنگره چنین وتو را لغو کرد.

در نتیجه ، حزبی که مجلس ، سنا و ریاست جمهوری را کنترل می کند توانایی کمیاب در تصویب قوانینی دارد که توسط حزب مخالف تا حد زیادی سنگین نشده است. با این حال ، این قوانین هنوز موضوع اختلافات حقوقی هستند.

در صورت استیضاح مجلس نمایندگان ، سنا از “مقامات دولتی” از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور شکایت می کند. [File: Reuters]

سنا ، مانند اتاق ، همچنین توانایی آغاز تحقیقات توسط قوه مجریه در مورد موضوعات مورد علاقه عمومی را دارد. همچنین ممکن است افراد ، گروه ها یا آژانس ها را مجبور به ارائه اسناد مربوط به تحقیق کند.

اگرچه چنین اختیارات تحقیق در قانون اساسی مشخص نشده است ، اما از سال 1792 به رسمیت شناخته شده است.

اختیارات اضافی

سنا علاوه بر تصویب قوانین و آغاز تحقیقات ، دارای چندین قدرت تأثیرگذار منحصر به فرد است.

از همه قابل توجه تر ، اتاق قراردادها را تصویب می کند و دبیران کابینه ، سفرا و قضات فدرال را تأیید می کند ، از جمله قضات دائمی دادگاه عالی ، که توسط رئیس جمهور برای نقش “مشاوره و رضایت” خود تعیین شده در قانون اساسی ایالات متحده معرفی شده است.

سنا همچنین در صورت تحمیل مجلس توسط قضات فدرال و “کارمندان دولت” در دولت ایالات متحده ، از جمله رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور ، پرونده های قضایی برگزار می کند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در سال 2017 از سنا با اکثریت جمهوری خواهان لذت می برد.

این اتاق چندین مقام مناقشه برانگیز کابینه ، سه قاضی دادگاه عالی منتخب رئیس جمهور و موجی از قضات محافظه کار فدرال سطح پایین را منصوب کرده است که به گفته منتقدین ، ​​از نظر ایدئولوژیک برای سالهای آینده دادگستری آمریکا شکل می گیرد.

در ماه فوریه ، مجلس متهم شد که ترامپ را به دلیل سو abuse استفاده از قدرت و ممانعت از کنگره ، پس از آنکه مجلس در اواخر سال 2019 او را به اتهامات متهم کرد ، تبرئه کرد. رای گیری در امتداد حزب بود ، به استثنای یک جمهوری خواه که صفوف را شکست.

سنا جمهوری خواه همچنین از ترامپ در برابر تلاش های کنگره برای معکوس کردن اقدامات اجرایی خود دفاع کرد و پیشنهادهای قانونی مجلس تحت کنترل دموکرات ها را مسدود کرد.



[ad_2]