انتخاب مجدد اردوغان خبر خوبی برای ترکیه – و برای جهان است رجب طیب اردوغان

[ad_1]

در پس‌زمینه یک چشم‌انداز سیاسی جهانی پیچیده‌تر، دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه گذشته در ترکیه لحظه‌ای مهم برای مردم و جهان رقم زد. در پیروزی دموکراسی، انتخابات عادلانه، آزاد و دارای مشارکت بسیار بالای رأی دهندگان بود. نتایج، شور و نشاط چشم انداز سیاسی ترکیه و ایمان مردم ترکیه به دموکراسی خود را تأیید می کند. اعتماد رای دهندگان ترکیه به رئیس جمهور رجب طیب اردوغان برای رهبری کشور برای پنج سال دیگر، برای ثبات منطقه و صلح جهانی بسیار خوب است.

فصل مبارزات انتخاباتی به اندازه فرهنگ سیاسی متنوع ترکیه رنگارنگ و پویا بود و منعکس کننده بهترین ویژگی های دموکراسی پر جنب و جوش، پایدار و فراگیر آن بود. در میان این تابلوی غنی، و با وجود همه تنش‌های مورد انتظار ناشی از انتخابات، شهروندان ترکیه از برگه‌های رأی خود برای تأیید مجدد اعتماد و حمایت خود از سیاست‌ها و چشم‌انداز رئیس جمهور اردوغان برای این کشور استفاده کردند.

پس از یک پیروزی چشمگیر دیگر در انتخابات، رئیس جمهور شکست ناپذیر با فروتنی و مهربانی تمام ملت را در آغوش گرفت. او به عنوان رهبری که به ضرورت کسب حمایت سیاسی از طریق ارائه نتایج ملموس واقف است، وعده داد که بدون توجه به حمایت آنها از او و حزبش در این انتخابات، به خدمت به همه ادامه خواهد داد. وی تأیید کرد که دستاوردهای او نه تنها به حامیانش بلکه به همه شهروندان ترکیه تعلق خواهد گرفت.

در این انتخابات، رئیس جمهور اردوغان نه تنها نامزد اپوزیسیون، بلکه عناصر بیگانه هراس و ضد پناهنده در حاشیه جامعه ترکیه را نیز شکست داد. با انتخاب مجدد رئیس جمهور اردوغان، مردم ترکیه به صراحت اعلام کردند که آنها همچنین معتقدند که پناهندگانی که در حال حاضر در ترکیه زندگی می کنند تنها زمانی باید به کشور خود بازگردند که این کار امن باشد.

در این زمینه، این پیروزی گواهی بر رویکرد اردوغان به مشکل پناهندگان بود – رویکردی که عملی بودن را با شفقت ترکیب می‌کند و می‌بیند که ترکیه به همه نیازمندان پناهندگی می‌دهد در حالی که برای برقراری صلح در سرزمین‌هایشان تلاش می‌کند.

با تکیه بر این روحیه، دولت جدید اردوغان به انتشار پیام انصاف و عدالت در سراسر جهان ادامه خواهد داد و در عین حال برای اصلاحات در سازمان های بین المللی به شدت فشار خواهد آورد. همانطور که شعار معروف اردوغان “جهان بزرگتر از پنج است” – جایی که “پنج” به پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل اشاره دارد – می گوید، دولت جدید اردوغان به کار خود برای تقویت صداهای به حاشیه رانده شده و توزیع مجدد قدرت ادامه خواهد داد. در نهادهای حاکم جهانی برای دستیابی به عدالت در نظام بین المللی.

چشم انداز اردوغان فراتر از مرزهای ترکیه است و شامل حل مناقشات بین المللی و کاهش رنج جهانی می شود. در حالی که این اهداف بدون شک بلندپروازانه هستند، اما قابل دستیابی هستند زیرا با تعهد قاطعانه به دیپلماسی و مذاکره، و همچنین یک اعتقاد ریشه‌دار به اهمیت احترام متقابل پشتوانه دارند. تحت رهبری اردوغان، ترکیه به همکاری با هر کشوری که تمایل دارد برای حل چالش‌های دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهد داد.

انتخاب مجدد اردوغان همچنین نشان دهنده حمایت و قدردانی مردم ترکیه از مواضع قاطع این کشور در برابر تروریسم است. پس از این پیروزی مهم در انتخابات، دولت اردوغان با تمام قوا به مبارزه با این تهدید جهانی ادامه خواهد داد. این کشور با تروریسم در تمام اشکال آن مبارزه خواهد کرد و سایر کشورها را تشویق خواهد کرد که رویکردی مشابه در مجامع بین المللی اتخاذ کنند.

پس از این انتخابات، دولت اردوغان به تلاش های بی وقفه خود برای مقابله با چالش های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی، کمبود مواد غذایی، مهاجرت غیرقانونی و بحران های اقتصادی ادامه خواهد داد. تحت رهبری رئیس جمهور اردوغان، ترکیه آماده است قدمی به جلو بگذارد، به راه حل ها کمک کند و همکاری های جهانی را ارتقا دهد. مردم ترکیه بار دیگر به رئیس جمهور اردوغان اعتماد کردند و پیامی روشن به جهان ارسال کردند: ما آماده همکاری با شما بر اساس اصول احترام متقابل و منافع مشترک هستیم.

این انتخابات نه تنها قدرت دموکراسی ترکیه را تایید کرد، بلکه عزم تزلزل ناپذیر مردم ترکیه را برای رهبری رهبری با چشم انداز صلح، برابری و عدالت نشان داد. انتخاب مجدد اردوغان تنها یک پیروزی برای ترکیه نیست. این یک چراغ امید برای جهانی است که به دنبال وحدت در زمان تفرقه، شفقت در برابر ترس، و حل و فصل در میان درگیری است.

در حالی که صدمین سالگرد جمهوری خود را جشن می گیریم، مردم ترکیه تمایل خود را برای حرکت رو به جلو، با هدایت چشم انداز رئیس جمهور اردوغان برای آینده، مجدداً تأیید کردند. ترسیم این آینده با تلاش شدیدتر برای تبدیل قرن ترکیه به نیروی خیر در جهان آغاز می شود.

تمایل و مثبت اندیشی رئیس جمهور اردوغان در مواجهه با مشکلات به ظاهر غیرقابل حل، دارایی کلیدی است که جامعه بین المللی باید در تلاش های خود برای رویارویی با چالش های بین المللی زمان ما از آن استفاده کند. از آنجایی که بی ثباتی و درگیری همچنان جهان ما را آزار می دهد، نیاز به اتحاد و همکاری برای ترویج و حفظ صلح برای نسل های آینده حیاتی تر می شود.

رئیس جمهور اردوغان زندگی خود را وقف ایجاد صلح در داخل و خارج از کشور کرده است. اکنون که ملت ترکیه حمایت خود را از دیدگاه اردوغان تأیید کرده است، جهان باید در تلاش او برای صلح پایدار و ثبات جهانی به او بپیوندد.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده موضع تحریریه الجزیره نیست.

[ad_2]