انتشار کربن در برزیل در سال 2019 با جنگل زدایی آمازون افزایش یافت. | آمریکای لاتین

[ad_1]

برزیل موفق به کاهش انتشار گاز از سال 2004 تا 2012 شد ، اما داده های جدید تایید می کنند که روند معکوس است.

انتشارات کربن در برزیل 9.6٪ در سال 2019 افزایش یافته است ، که عمدتا به دلیل بیشتر جنگل زدایی در آمازون در سال اول دولت رئیس جمهور جائر بولسونارو است.

داده های جدید منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد که برزیل اهداف کربن خود را برای امسال برآورده نمی کند و از هدف و تعهدات خود در سال 2025 در توافق نامه آب و هوای پاریس دور می شود.

بر اساس مشاهدات آب و هوای برزیل ، ائتلافی از سازمان های زیست محیطی ، برزیل معادل 2.175 میلیارد تن دی اکسید کربن (CO2) در سال 2019 ساطع می کند.

در سال 2018 ، میزان انتشار CO2 به 1.98 میلیارد تن رسیده است که 0.3 درصد بیشتر از سال 2017 است.

برزیل از سال 2004 تا 2012 توانست انتشار گازهای گلخانه ای را کاهش دهد ، اما داده های جدید تأیید می کنند که روند تغییر می یابد ، علی رغم اهداف داوطلبانه که قبل از اجلاس آب و هوای کپنهاگ در سال 2009 توافق شده بود. این اهداف سپس در قانون برزیل تعیین شد و تبدیل به اجباری برای دولت

تاسو آزوئدو ، متخصص اقلیم که این مطالعه را هماهنگ می کند ، گفت: “ما به طرز خطرناکی در جهت اشتباه حرکت می کنیم.”

آزوئدو افزود: “از زمان تنظیم قانون ملی آب و هوا در سال 2010 ، برزیل به جای كاهش گازهای گلخانه ای كه هر ساله در هوا منتشر می كند ، 28 درصد افزایش یافته است.”

در این مطالعه آمده است: افزایش انتشار در سال 2019 ناشی از سریع جنگل زدایی در جنگل های بارانی آمازون است که 44 درصد از کل انتشار CO2 در برزیل را تشکیل می دهد.

بزرگترین جنگل بارانی جهان یک منبع حیاتی در مبارزه با تغییر اقلیم است ، زیرا درختان آن کربن را از هوا می مکند. اما وقتی قطع و سوزانده می شوند ، آن را رها می کنند.

“هدف ما برای سال 2020 به راحتی قابل دستیابی بود. ما فقط در صورت بروز فاجعه ای آن را از دست خواهیم داد – و این دقیقاً همان اتفاقی است که می افتد. “

این گزارش در حالی منتشر می شود که معاون رئیس جمهور همیلتون مورائو ، رئیس گروه کاری بولسونارو در آمازون ، سفیران خارجی را در سفری سه روزه به منطقه هدایت می کند تا تلاش کند تصویر بین المللی دولت از محیط زیست را بهبود بخشد.

اما گروه های محیط زیست این سفر را به عنوان گچ بری محکوم کرده اند.

گرینپیس در بیانیه ای گفت: “آنها در مسیری پرواز می كنند كه از نظر استراتژیك برنامه ریزی شده است تا شواهد جنگل زدایی را پنهان كنند ، حتی اگر جنگل زدایی و آتش سوزی جنگل ها در سطح 10 ساله باشد.”



[ad_2]