اندونزی: در میان افزایش فعالیت های آتشفشانی هزاران نفر تخلیه شدند اندونزی

[ad_1]

مقامات اندونزیایی چندین آتشفشان را از نزدیک تحت کنترل قرار داده اند که در هفته های گذشته فعالیت سنسورها را تشدید کرده و باعث تخلیه هزاران نفر شده است.

Raditia Jati ، سخنگوی آژانس ملی تخفیف در برابر بلایا گفت: خاکستر داغ اوایل سه شنبه به 3000 متر (9800 فوت) در دامنه های کوه سمرو سقوط کرد و باعث وحشت در بین اهالی روستا شد. ریزش خاکستر و گوگرد چندین روستای اطراف دامنه های آن را پوشانده است.

کوه 3676 متری (12،060 فوت) منطقه لوماجانگ بلندترین آتشفشان در پرجمعیت ترین جزیره جاوه اندونزی است.

جاتی گفت که مقامات هنوز در تلاشند حدود 550 نفر را که در دامنه های کوه زندگی می کنند تخلیه کنند. وی گفت که هیچ گزارشی از زخمی ها یا خسارات جدی گزارش نشده است.

زنان اندونزیایی پس از فوران قله Semeru در Lumajang ، جاوا شرقی ، اندونزی ، در حالی که آماده تخلیه خانه های خود هستند ، پشت کامیون می نشینند [AP Photo]

مرکز آتشفشانی و کاهش زمین شناسی اندونزی وضعیت هشدار سمرو را که از زمان فوران در ماه مه در سومین سطح بالاترین سطح بوده است ، افزایش نداده است.

به گفته آژانس ، به روستاییان و گردشگران توصیه می شود 4 کیلومتر از دهانه فاصله داشته باشند.

فوران روز سه شنبه دو روز پس از آن رخ داد که کوه ایلی لووتولوک ستونهایی از ابرهای گرم را تا 4000 متر (13100 فوت) به آسمان شلیک کرد.

بیش از 4600 نفر از دامنه های کوه واقع در جزیره لمباتا در استان شرق نوسا تنگگارا تخلیه شدند.

یک افسر پلیس از یک سایت استخراج شن و ماسه تحت تأثیر فوران سمرو در لوماجانگ ، جاوا شرقی ، اندونزی بازدید می کند [AP Photo]

آژانس آتشفشان شناسی روز یکشنبه پس از افزایش فعالیت سنسورها ، هشدار Ili Levotolok را به سطح بالاترین سطح خود رساند.

این کوه 1423 فوتی (4660 فوت) از اکتبر 2017 غوغا کرده است.

وزارت حمل و نقل کشور گفت که هشدار پرواز پس از فوران و بسته شدن فرودگاه محلی به دلیل باران خاکستر در بسیاری از مناطق جزیره صادر شده است.

در قسمت دیگری از جزیره جاوه ، مقامات بیش از 1800 نفر را که از اوایل ماه نوامبر در دامنه های حاصلخیز آتشفشان در کوه Merapi زندگی می کنند پس از افزایش فعالیت های آتشفشانی تخلیه کردند.

دولت محلی در جاوه مرکزی و یوگیاکارتا کوه را از نزدیک تحت نظر دارند پس از آنکه سازمان زمین شناسی هشدار Merapi را به سطح بالاترین سطح ارتقا داد و به مردم توصیه شد 5 کیلومتر از دهانه فاصله داشته باشند.

این کوه 2968 متری (9737 فوت) حدود 30 کیلومتر (18 مایل) از مرکز شهر یوگیاکارتا فاصله دارد. حدود 250،000 نفر در شعاع 10 کیلومتری آتشفشان زندگی می کنند.

مواد آتشفشانی از دهانه کوه سمرو در لوماجانگ ، جاوا شرقی ، اندونزی بیرون می زند [AP Photo]

مراپی در خرداد ماه خاکستر و گاز داغ را تا 6 کیلومتری (3.7 مایل) به آسمان ریخت ، اما هیچ تلفاتی گزارش نشده است. آخرین فوران بزرگ در سال 2010 باعث کشته شدن 347 نفر و تخلیه 20،000 روستایی شد.

مقامات استان سوماترا شمالی نیز کوه سینابونگ را از نزدیک تحت نظارت قرار می دهند ، پس از سنسورها فعالیت خود را از ماه اوت افزایش دادند. به دهیاران توصیه شد که 5 کیلومتر (3 مایل) از دهانه فاصله داشته و از هر گدازه آگاه باشند.

میرزام عبدالرحمن ، آتشفشان شناس در انستیتوی فناوری باندونگ ، گفت كه فعالیت آتشفشانی می تواند در كوههای مختلف با همان محرك ها به طور همزمان افزایش یابد ، زیرا آتشفشان ها در همان قوس سوندا هستند كه جزایر سوماترا ، جاوا و بالی را پوشانده است. نوسا تنگگارا غربی و تنگگارا نوسای شرقی.

این کوه ها در میان بیش از 120 آتشفشان فعال در اندونزی قرار دارند که به دلیل قرار گرفتن در حلقه آتش اقیانوس آرام ، رنگین کمان آتشفشان ها و خطوط گسل در اطراف اقیانوس آرام ، مستعد شوک های لرزه ای هستند.



[ad_2]