انویدیا به اولین شرکت تراشه تریلیون دلاری تبدیل می شود که از هوش مصنوعی | اخبار کسب و کار و اقتصاد

[ad_1]

این شرکت آمریکایی بر بازار تراشه های مورد استفاده برای تامین انرژی ChatGPT و بسیاری از خدمات مشابه تسلط دارد، که دلیل اصلی افزایش سهام است.

سهام شرکت Nvidia حدود 26 درصد جهش کرد و به ارزش بازار 1 تریلیون دلار نزدیک شد، پس از اینکه پیش‌بینی درآمد درخشان طراح تراشه نشان داد که وال استریت هنوز پتانسیل تغییر بازی هوش مصنوعی را درک نکرده است.

افزایش روز پنجشنبه سود سهام امسال را بیش از دو برابر کرد و باید ارزش انویدیا را با حدود 196 میلیارد دلار به نزدیک به 951 میلیارد دلار افزایش می داد و آن را در مسیر بزرگترین افزایش ارزش یک روزه برای یک شرکت آمریکایی قرار می داد.

این ارزش بازار باعث می‌شود انویدیا دو برابر بزرگ‌تر از دومین شرکت بزرگ تولید تراشه، TSMC تایوان باشد. در ایالات متحده، تنها پس از شرکت های تریلیون دلاری Apple Inc، Alphabet Inc، Microsoft Corp و Amazon.com Inc.

درآمدهای Rosy همچنین باعث افزایش در بخش تراشه ها و شرکت های متمرکز بر هوش مصنوعی شد و بازارهای سهام را از ژاپن به اروپا برد. در ایالات متحده، شرکت های بزرگ فناوری به استثنای آمازون با 0.7 درصد رشد به 3.5 درصد رسیدند در حالی که Advanced Micro Devices Inc 10 درصد افزایش یافت.

تحلیلگران به سرعت اهداف قیمتی خود را برای سهام انویدیا افزایش دادند و 27 نفر نظر خود را در مورد این ایده تغییر دادند که تمام جاده‌های هوش مصنوعی به این شرکت منتهی می‌شوند زیرا این شرکت بر بازار تراشه‌های مورد استفاده برای تامین انرژی ChatGPT و بسیاری از خدمات مشابه تسلط دارد.

میانگین قیمت هدف در سال جاری بیش از دو برابر شده است. انویدیا در بالاترین سطح، هدف قیمت 644.80 دلاری Elazar Advisors، ارزشی معادل 1.59 تریلیون دلار خواهد داشت که تقریباً Alphabet است.

Stacey Rasgon از Bernstein Research گفت: «در بیش از 15 سالی که ما این کار را انجام می‌دهیم، هرگز راهنمایی مانند آنچه Nvidia با چشم‌انداز سه‌ماهه دوم ارائه کرده است، ندیده‌ایم، که به هر حال کیهان‌شناختی بود و انتظارات را بر باد داد. .

انویدیا، پنجمین شرکت با ارزش ایالات متحده، روز چهارشنبه درآمد سه ماهه را بیش از 50 درصد بالاتر از میانگین تخمین وال استریت پیش بینی کرد و گفت که در نیمه دوم عرضه تراشه های هوش مصنوعی بیشتری برای پاسخگویی به افزایش تقاضا خواهد داشت.

جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت، گفت: تجهیزات فعلی 1 تریلیون دلاری در مراکز داده باید با تراشه های هوش مصنوعی جایگزین شوند زیرا هوش مصنوعی مولد در هر محصول و خدماتی پیاده سازی می شود.

نتایج به‌خوبی برای شرکت‌های بزرگ فناوری، که تمرکز خود را به هوش مصنوعی معطوف کرده‌اند، به این امید که این فناوری به جذب تقاضا کمک کند، در زمانی که موتورهای سودآوری آنها از تبلیغات دیجیتال و محاسبات ابری تحت فشار یک اقتصاد ضعیف هستند، خوب است.

برخی تحلیلگران گفتند که نتایج انویدیا نشان می دهد که رونق هوش مصنوعی مولد می تواند محرک بزرگ بعدی رشد باشد.

ما واقعاً فقط نوک کوه یخ را می بینیم. درن ناتان، رئیس تجزیه و تحلیل سهام در Hargreaves Lansdown گفت: این واقعاً می تواند نقطه عطف دیگری در تاریخ فناوری باشد، مانند موتور احتراق داخلی یا اینترنت.

[ad_2]