انگلستان و اتحادیه اروپا در حال رفتن به شام ​​تجاری Brexit هستند بریتانیای کبیر

[ad_1]

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون برای مذاکرات بحران با اورسولا فون در لاین ، رئیس کمیسیون اروپا ، با هدف باز کردن قفل گفتگوهای معلق در مورد توافق تجاری پس از Brexit ، عازم بروکسل است.

جلسه این زوج ، که در ساعت 6 عصر روز چهارشنبه ، هنگام شام برگزار می شود ، در حالی است که ترس از یک فینال آشفته و بدون معامله برای حماسه پنج ساله Brexit افزایش یافته است.

انگلستان در 31 دسامبر مدار اتحادیه اروپا را ترک می کند. انگلیسی ها در 23 ژوئن 2016 به خروج از اتحادیه رأی دادند.

مذاکرات فشرده بین دو کشور در مورد توافق تجارت آزاد در روزهای اخیر به دلیل ادامه اختلاف در سه موضوع اصلی – حقوق ماهیگیری ، قوانین رقابت و حاکمیت هر معامله – متوقف شده است.

یک معامله بدون معامله احتمالاً منجر به یک ضربه اقتصادی برای هر دو کشور ، ایجاد اختلال جدی در گذرگاههای مرزی بین انگلستان و اتحادیه اروپا و خصومت سیاسی خواهد شد.

جانسون روز چهارشنبه در سخنرانی خود در پارلمان انگلیس ، ساعاتی قبل از ملاقات با فون در لاین ، گفت که “یک توافق خوب” هنوز “باید انجام شود”.

با این حال ، وی همچنین به قانونگذاران گفت که انگلستان تحت هر شرایطی “رشد” خواهد کرد و “از فرصت های ارائه شده توسط Brexit به طور کامل استفاده خواهد کرد”.

شمارش قیمت Brexit

اما رهبر اصلی مخالفت حزب کارگر ، سیروس استارمر ، جانسون را که یک سال پیش پیروزی چشمگیری را بدست آورد و قول داده است که به یک برجام برسد ، “به عدم توافق بین معامله مورد نیاز ما و سازش که او می داند ، متهم کرده است. ، اجازه نمی دهد او انجام دهد.

طرفداران Brexit در حزب محافظه کار حاکم جانسون می گویند وی باید اطمینان حاصل کند که انگلیس حاکمیت خود را حفظ می کند ، قوانین خود را وضع می کند و در صورت توافق تجاری با اتحادیه اروپا بر آبهای ماهیگیری غنی خود کنترل می کند. .

استارمر گفت: “من صمیمانه امیدوارم كه این صدای معمول نخست وزیر باشد … و در آخرین لحظه به معامله ای برسد.” “اما برای برخی از افراد و شغل آنها ، خیلی دیر است.”

دفتر پاسخگویی بودجه انگلیس (OBR) پیش بینی می کند که در نتیجه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا ، حتی در صورت دستیابی به توافق تجارت آزاد ، چهار درصد کاهش در تولید اقتصاد ملی در دراز مدت وجود داشته باشد.

این نهاد در اوایل ماه جاری اعلام کرد ، عدم توافق در مورد چنین معامله ای باعث می شود که دو درصد اضافی از تولید ناخالص داخلی کشور (GDP) پاک شود و باعث افزایش تورم ، بیکاری و وام های عمومی شود.

مرکل امیدهای معاملات را سرکوب می کند

در سمت اتحادیه اروپا ، آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان امیدهای پایان سریع گفتگوهای Brexit در روز چهارشنبه را از بین برد.

مرکل به پارلمان آلمان گفت که “هنوز فرصت برای توافق وجود دارد” ، اما تأکید کرد که اتحادیه اروپا در اصول اساسی خود سازش نخواهد کرد.

وی گفت: “یک چیز روشن است: یکپارچگی بازار داخلی (اتحادیه اروپا) باید حفظ شود.”

“اگر در طرف انگلیس شرایطی وجود داشته باشد که ما نتوانیم آن را بپذیریم ، ما آماده هستیم راهی را که بدون توافق نامه خروج است طی کنیم.”

اظهارات وی پس از آن اعلام شد که مایکل گوو ، وزیر ارشد دولت Brexit جانسون ، به تایمز تایمز انگلیس گفت که اگر اتحادیه اروپا می خواهد توافقی داشته باشد ، مجبور به مصالحه است.

وی گفت: “اتحادیه اروپا باید حرکت کند.”

انگلیس در ژانویه رسماً اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اما از آن زمان در دوره انتقالی قرار دارد و در بازار واحد اتحادیه اروپا و اتحادیه گمرکی باقی مانده است ، به این معنی که قوانین تجارت ، مسافرت و تجارت به همان شکل باقی مانده است.

همه اینها در پایان سال جاری پایان می یابد و اگر تا آن زمان توافقی حاصل نشود ، روابط تجاری این زوج از ابتدای سال 2021 قوانین سازمان تجارت جهانی (WTO) را کنار می گذارد.

قوانین WTO تعرفه های مالی ، سهمیه بندی و سایر موانع نظارتی را مشاهده می کند که می تواند صدها میلیارد پوند تجارت سالانه بین انگلیس و اتحادیه اروپا را تحت تأثیر قرار دهد.

ناو بارکر الجزیره ، گزارش از لندن ، گفت که هنوز “مشکلات غیرقابل حل است که هیچ یک از طرفین نمی تواند از آن عبور کند” ، با گذشت زمان ، برای جلوگیری از چنین سناریویی بدون معامله.

وی گفت: “ما می دانیم كه روز سه شنبه هنگامی كه توافق جداگانه ای در مورد چگونگی تجارت بین ایرلند شمالی و جمهوری ایرلند انجام شد ، پیشرفت زیادی حاصل شد.” “اما همه”. [other] نقاط گمشده ناپدید نشده اند. “



[ad_2]