اولین هواپیمای مسافربری چین اولین پرواز خود را انجام داد | اخبار هوانوردی

[ad_1]

اولین جت مسافربری تولید داخلی چین اولین پرواز تجاری خود را به پایان رساند و نقطه عطفی در تلاش چندین دهه این کشور برای رقابت با رقبای غربی در هوا محسوب می شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین، پرواز خطوط هوایی چین شرقی MU9191 از شانگهای کمی بعد از ساعت 12:30 بعد از ظهر (04:30 به وقت گرینویچ) یکشنبه به پکن رسید.

پکن امیدوار است جت تجاری C919 با مدل های خارجی مانند بوئینگ 737 MAX و ایرباس A320 رقابت کند. اولین جت بومی آن با پتانسیل تجاری انبوه نیز وابستگی کشور را به فناوری خارجی کاهش می دهد زیرا روابط با غرب ضعیف تر می شود. با این حال، بسیاری از قطعات آن هنوز هم از خارج از کشور تهیه می شود.

رئیس جمهور شی جین پینگ از این پروژه به عنوان پیروزی نوآوری چین استقبال کرد، در حالی که رسانه های دولتی از این هواپیما به عنوان نمادی از قدرت صنعتی و غرور ملی خبر دادند. سی سی تی وی گفت: «در آینده، بیشتر مسافران می توانند با هواپیماهای بزرگ تولید داخل انتخاب کنند.

C919 محصول شرکت هوانوردی تجاری چین (COMAC) است که توسعه این هواپیما را 15 سال پیش آغاز کرد.

“صاف، راحت و خاطره انگیز”

این فیلم نشان می‌دهد که مسافران از هواپیما خارج می‌شوند و وارد ترمینال می‌شوند قبل از اینکه ده‌ها کارمند و کارمند در مراسمی کوتاه روی آسفالت عکس بگیرند.

پرواز «بسیار روان، راحت و به یاد ماندنی بود. یک مسافر مرد به دوربین مداربسته گفت: فکر می‌کنم برای مدتی این را با علاقه به یاد خواهم آورد.

این پخش کننده فیلمی از پرواز هواپیما به آسمان بر فراز فرودگاه هونگ کیائو شانگهای پخش کرد و گفت 130 مسافر در آن حضور داشتند.

تصاویر رسانه‌های دولتی نشان می‌دهد که مسافران در فرودگاه آفتاب‌گرفته شانگهای جمع شده‌اند تا قبل از سوار شدن، هواپیمای سفید براق را تحسین کنند.

به گزارش سی سی تی وی، به مسافران کارت قرمز رنگ و یک “غذای مضمون” به عنوان یادگاری از پرواز داده شد.

تصاویر دیگر نشان می‌دهد که مسافران پرچم‌های ملی را به اهتزاز در می‌آورند و آهنگی میهن‌پرستانه را به عنوان کیک در طول پرواز می‌خوانند.

روزنامه دولتی پکن دیلی با اشاره به سال‌های اولیه اصلاحات اقتصادی در حدود 40 سال نوشت: پس از چندین نسل تلاش، بالاخره انحصار هوانوردی غرب را شکستیم و از شر تحقیر «800 میلیون پیراهن برای یک بوئینگ» خلاص شدیم. زمانی که چین عمدتاً کالاهایی با ارزش پایین تولید می کرد.

برنامه ردیابی پرواز Variflight نشان داد که C919 در ساعت 10:32 صبح (02:32 به وقت گرینویچ) از فرودگاه بین المللی Hongqiao شانگهای، محل استقرار خطوط هوایی COMAC و China Eastern Airlines به پرواز درآمد و دو ساعت بعد در فرودگاه پایتخت پکن فرود آمد.

“من در مورد هواپیما اطمینان دارم. یکی از مسافران هنگام پیاده شدن به دوربین مداربسته گفت: پرواز نرم‌تر از حد انتظار بود.

C919 کوماک چین
علاقه مندان به هوانوردی به اولین پرواز تجاری COMAC C919 در فرودگاه بین المللی شانگهای هونگ کیائو می روند. [Aly Song/Reuters]

“هواپیما نسل جدید”

این هواپیما قرار است یکشنبه به شانگهای بازگردد، سپس روز دوشنبه یک پرواز برگشت طولانی‌تر به شهر چنگدو در جنوب غربی این کشور انجام دهد.

Lv Boyuan، دانشجوی 21 ساله و علاقه مند به هوانوردی، روز یکشنبه در فرودگاه شانگهای بود تا به چنگدو پرواز کند و از آنجا قصد داشت روز بعد با C919 بازگردد.

Lv می‌گوید: «من مشتاقانه منتظر پرواز آن بودم، مخصوصاً به این دلیل که این هواپیما یک هواپیمای نسل جدید است، برخلاف مشابه‌های بوئینگ و ایرباس که چندین سال است که وجود دارند.

C919 اولین پرواز خود را در سال 2017 پس از سال ها تاخیر انجام داد و از آن زمان تاکنون پروازهای آزمایشی متعددی را پشت سر گذاشته است.

خطوط هوایی چین شرقی، تحت حمایت دولت، پنج فروند از این هواپیماها را در مارس 2021 سفارش داد. اولین هواپیما را در دسامبر تحویل گرفت و گفت که انتظار دارد بقیه را در سال جاری دریافت کند.

اگرچه C919 در چین مونتاژ می شود، اما به شدت به قطعات غربی، از جمله موتورها و تجهیزات اویونیک شرکت هایی مانند جنرال الکتریک، Safran SA و Honeywell International Inc وابسته است.

“یک نقطه عطف مهم”

دوربین مداربسته گفت که از روز دوشنبه، C919 در مسیر منظم China Eastern بین شانگهای و چنگدو فعالیت خواهد کرد.

رسانه های دولتی تحویل اولین هواپیمای باریک پیکر چین شرقی را به عنوان “نقطه عطف مهم” برای صنعت هوانوردی چین ستایش کردند.

ژانگ یوجین، معاون مدیر کل COMAC، در ژانویه به روزنامه دیجیتال دولتی شانگهای Paper گفت که این شرکت حدود 1200 سفارش برای C919 دریافت کرده است.

آسیا و چین به ویژه اهداف کلیدی برای سازنده اروپایی ایرباس و رقیب آمریکایی آن بوئینگ هستند زیرا آنها به دنبال سرمایه گذاری بر تقاضای رو به رشد برای سفرهای هوایی طبقه متوسط ​​گسترده این کشور هستند.

ماه گذشته، ایرباس اعلام کرد که ظرفیت تولید خود را در چین دو برابر خواهد کرد و قراردادی برای ساخت دومین خط مونتاژ نهایی برای A320 در تیانجین امضا کرد.

اولین سایت مونتاژ در شهر شمالی در سال 2008 افتتاح شد و ماهانه چهار A320 تولید می کند. ایرباس امیدوار است که این رقم را به شش ماه قبل از پایان سال افزایش دهد.

لی هانمینگ، کارشناس مستقل هوانوردی چین، گفت که اکثر سفارشات برای C919 از طرف مشتریان داخلی بوده است. لی گفت: برای C919، بازار داخلی به اندازه کافی بزرگ است.

گرگ والدرون، سردبیر آسیایی نشریه صنعتی FlightGlobal، گفت: بازار بین المللی با توجه به اینکه نه رگولاتورهای اروپایی و نه ایالات متحده این هواپیما را ترخیص نکرده اند، سوال برانگیز است.

او گفت: «تا زمانی که این اتفاق نیفتد، بازارهای بین المللی کلیدی به روی C919 بسته خواهند شد.

سلف C919، ARJ21، یک جت کوتاه مسافت 90 صندلی است که در سال 2016 وارد خدمات تجاری شد و توسط خطوط هوایی بزرگ چین و همچنین TransNusa اندونزی اداره می شود.

والدرون گفت: استفاده از ARJ21 در اندونزی نشان می دهد که آینده بین المللی C919 عمدتاً در کشورهای در حال توسعه است.

COMAC همچنین در حال توسعه هواپیمای پهن پیکر CR929 با همکاری روسیه است.



[ad_2]