اوکراین می گوید پدافند هوایی این کشور 15 موشک روسی را سرنگون کرده است | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

کی یف گفت که سه راکت عبور کرد و تلفات جانی نداشت، اما گزارش شده است که یکی در حملات جداگانه در خرسون کشته شده است.

اوکراین مدعی است که پدافند هوایی این کشور 15 موشک از 18 موشک شلیک شده توسط نیروهای روسی را با تشدید حملات مسکو به همسایه خود در روزهای اخیر منهدم کرده است.

«حدود ساعت 2.30 بامداد [on Monday, 23:30 GMT on Sunday] والری زالوژنی فرمانده کل نیروهای مسلح در کانال تلگرامی خود گفت: متجاوزان روسی از هواپیماهای راهبردی به اوکراین حمله کردند.

مقامات در کیف گفتند که هیچ گزارش فوری از تلفات غیرنظامیان یا آسیب به ساختمان های مسکونی یا زیرساخت ها وجود ندارد.

تمام موشک‌هایی که به سمت پایتخت اوکراین هدف گرفته شده بود، در دومین حمله به کی‌یف در سه روز اخیر نابود شدند.

مقامات گفتند که سیستم های دفاع هوایی نیز برای محافظت از استان کیف که یک واحد اداری مجزا از پایتخت است، فعال شدند.

در منطقه خرسون جنوبی، دست کم یک نفر در حمله روسیه کشته شد.

«در طول 24 ساعت گذشته، دشمن 39 گلوله باران و 163 گلوله از توپخانه سنگین گرادووه شلیک کرد. [multiple-rocket launchers]پهپاد [unmanned aerial vehicles, or drones] الکساندر پروکودین از اداره نظامی خرسون گفت. «دشمن هشت بار شهر خرسون را گلوله باران کرد. در نتیجه تجاوز روسیه یک نفر کشته و سه نفر از جمله یک کودک زخمی شدند.

روسیه هنوز بخشی از استان خرسون را تحت کنترل دارد، اما در ماه نوامبر از پایتخت منطقه ای به همین نام خارج شد.

موشک های روسی نیز به سمت شهر دنیپرو در مرکز هدف قرار می گیرند. یک مقام شورای منطقه ای گفت که خدمه پدافند هوایی هفت موشک را سرنگون کردند، اما 25 نفر به دنبال مراقبت های پزشکی بودند.

او گفت که شهر پاولوگراد در شرق شبانه دو بار مورد حمله قرار گرفت و یک کارخانه صنعتی، 19 ساختمان مسکونی و 25 ساختمان خصوصی آسیب دیدند یا تخریب شدند.

سامانه‌های دفاع هوایی اوکراین در ماه‌های اخیر با تحویل تجهیزات غربی، از جمله سامانه‌های موشکی پاتریوت آمریکا که در آوریل دریافت شد، تقویت شده‌اند.

آخرین حملات روسیه در حالی انجام شد که کی‌یف برای یک ضد حمله مورد انتظار آماده می‌شود و متعهد شد که نیروهای روسیه را از قلمروهایی که در شرق و جنوب پس از تهاجم سال 2022 به تصرف خود درآورده‌اند بیرون برانند.

رویدادهای کلیدی، روز 432

  • وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی کنترل مناطق جدیدی از شهر باخموت در شرق این کشور را به دست گرفته اند، جایی که بیشتر درگیری ها در آن متمرکز است.
  • رئیس گروه مزدور روسی “واگنر” تهدید کرده است که به دلیل افزایش تلفات، نیروهای خود را از باخموت خارج خواهد کرد.
  • سخنگوی ارتش اوکراین گفت که کی یف همچنان به کنترل یک مسیر اصلی تدارکات به باخموت ادامه می دهد. “جاده زندگی” یک مسیر حیاتی بین شهر ویران شده و شهر نزدیک چاسوف یار به سمت غرب است، در فاصله 17 کیلومتری (11 مایل).
  • فرماندار منطقه روسیه گفت: در گلوله باران اوکراینی به روستایی در منطقه بریانسک روسیه، حداقل چهار غیرنظامی کشته و دو نفر زخمی شدند.
  • روسیه می گوید حمله پهپادی باعث آتش سوزی در انبار سوخت در بندر سواستوپل کریمه شد. آندری یوسف، یک مقام اطلاعاتی ارتش اوکراین به RBC اوکراین گفت که بیش از 10 مخزن نفت منهدم شد، اما مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت.
  • ارتش روسیه ژنرال ارشد خود را که مسئول تدارکات بود، قبل از حمله متقابل مورد انتظار کی یف، جایگزین کرد. وزارت دفاع روسیه نگفته است که چرا میخائیل میزینتسف پس از تنها 7 ماه در این سمت جایگزین شده است.

[ad_2]