اوگاندا قانون جدیدی را علیه سرقت اعضای بدن به تصویب رساند | اخبار سلامت

[ad_1]

قاچاق اعضای بدن در اوگاندا گسترده است، جایی که گزارش شده است که زنان فریب خورده و در عملیات های غیرضروری فریب خورده اند.

وزیر بهداشت اوگاندا روز سه‌شنبه گفت، یووری موسوینی، رئیس‌جمهور اوگاندا، قانونی را برای جلوگیری از سرقت اندام‌ها و بافت‌های انسانی، در کشوری که طبق گزارش‌ها در آن زنان فریب داده می‌شوند تا تحت عمل جراحی غیرضروری قرار می‌گیرند، تصویب کرده است.

در سال‌های اخیر، رسانه‌های محلی مواردی از زنانی را گزارش کرده‌اند که به‌عنوان کارگر خانگی در خاورمیانه به کار گرفته شده‌اند که در مراحل پزشکی فریب خورده‌اند و سپس کلیه‌های خود را به حلقه‌های قاچاق جهانی فروخته‌اند.

وزیر بهداشت جین آسنگ در توییتی از موسوینی به خاطر امضای لایحه اهدای عضو و پیوند انسان اوگاندا در سال 2023 برای تنظیم بهتر این زمینه تشکر کرد. او گفت: «درهای #اوگاندا برای شروع فصل جدیدی در پیوند اعضا باز است.

این یک روز پس از آن صورت گرفت که موسوینی و دولتش به دلیل تصویب یکی از سخت‌ترین قوانین ضد دگرباشان جنسی، که شامل مجازات اعدام برای «همجنس‌گرایی تشدید شده» بود، محکومیت گسترده بین‌المللی را برانگیخت.

قانون اهدا و پیوند، اولین در نوع خود در اوگاندا، هرگونه معاملات تجاری در اندام ها و بافت های انسان را ممنوع می کند. مجازات ها شامل حبس ابد و جریمه های سنگین است.

کلیسای کاتولیک بانفوذ کشور و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد قبلاً در مورد شیوع قاچاق اعضای بدن در این کشور صحبت کرده اند.

در سپتامبر 2022، Aceng اعتراف کرد که تقاضا برای پیوند اعضا در کشور زیاد است، اما هیچ قانونی وجود ندارد.



[ad_2]