اپل انتظارات را شکست داد اما سهام در میان فروش ضعیف آیفون تغییر کرد اخبار آمریکا و کانادا

[ad_1]

سهام شرکت اپل پس از گزارش فروش آیفون توسط شرکت ، که 4 درصد تخمین وال استریت و افت درآمد چین را از دست داد ، حدود 4 درصد سقوط کرد.

این شرکت پیش بینی سه ماهه اصلی تعطیلات را ارائه نداد. با این حال ، مدیر عامل تیم کوک گفت که خط جدید آیفون 12 با استقبال خوبی روبرو شده است. فروش و خدمات مک طی سه ماهه گذشته به بالاترین رکورد رسیده و منجر به رکورد سه ماهه چهارم شده است.

مستقر در کوپرتینو ، غول فناوری مستقر در کالیفرنیا روز پنجشنبه گفت که فروش مالی برای سه ماهه چهارم به 64.7 میلیارد دلار رسیده است که یک رکورد برای این دوره است. طبق اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ ، این رقم بیش از برآورد تحلیلگران از 63.5 میلیارد دلار بود. سود به 73 سنت در هر سهم رسید که این نیز انتظارات وال استریت را پشت سر می گذارد.

فروش آیفون با پیش بینی مدل های جدید 21٪ کاهش یافت. کوک گفت که پاسخ به خط 5G آیفون و سایر دستگاه های جدید “بسیار مثبت” است.

در چین بزرگ ، یکی از مهمترین مناطق این شرکت ، درآمد 29 درصدی کاهش یافت و به 7.9 میلیارد دلار رسید ، کمترین میزان درآمد طی چند سال گذشته. لوکا مائستری ، مدیر مالی اپل ، در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ گفت ، محصولات خارج از آیفون در چین دو برابر شده است. وی افزود که انتظار دارد آیفون 12 پرو مکس با صفحه نمایش بزرگتر “فوق العاده خوب” در منطقه عمل کند و این شرکت اطمینان دارد که در سه ماه دسامبر در آنجا رشد خواهد کرد.

کوک گفت: “اپل سال مالی تعیین شده توسط نوآوری در مواجهه با مشکلات را به یک رکورد سه ماهه مبتنی بر سوابق همیشگی مک و سرویس ها محدود کرده است.”

بزرگترین شرکت فناوری جهان به دلیل تداوم تأثیر Covid-19 بازهم موفق به ارائه راهنمایی نشد ، Maestri دلیل عدم اطمینان از موارد رو به رشد در ایالات متحده و اروپا را ذکر کرد. محله تعطیلات معمولاً مهمترین اپل است. امسال شامل راه اندازی خط آیفون 12 ، iPad جدید جدید ، HomePod ارزان تر و Mac با پردازنده های خود اپل است.

Maestri گفت اپل نسبت به عملکرد آیفون خوش بین است و گفت که خط جدید “یک عقبگرد 5G است ، فرصتی که هر دهه یک بار ارائه می شود.”

درآمد آیفون برای سه ماهه چهارم مالی 26.4 میلیارد دلار بود. وال استریت 27.1 میلیارد دلار انتظار داشت. iPad با فروش 6.8 میلیارد دلار ، از 6.1 میلیارد دلار پیشی گرفت ، در حالی که فروش مک 9 میلیارد دلار بود ، جلوتر از 8 میلیارد دلار وال استریت.

همه گیری ، میلیون ها نفر را مجبور به کار و تحصیل در خانه کرده و تقاضا برای دستگاه های اپل را افزایش داده است. اما بحران سلامت همچنین زنجیره تامین جهانی شرکت را مختل کرده است.

مائستری در بیانیه ای گفت: “عملکرد برجسته ما در سه ماه سپتامبر به یک سال مالی چشمگیر خاتمه یافت ، زمانی که ما رکوردهای جدیدی را برای تمام سودهای زمانی ، سود هر سهم و گردش پول نقد آزاد ، علی رغم وجود یک محیط کلان بسیار بی ثبات و چالش برانگیز ، ثبت کردیم.”

آیفون های جدید اغلب در ماه سپتامبر عرضه می شوند و سه ماهه چهارم مالی اپل را تقویت می کنند. امسال آیفون 12 و آیفون 12 پرو هفته گذشته به فروش رسید ، در حالی که آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس هفته آینده برای پیش خرید در دسترس خواهد بود.

این باعث شد که اپل در سه ماهه سپتامبر به سایر محصولات جدید اعتماد کند ، از جمله فروش چندین هفته ای Apple Watch Series 6 و iPad پایین رده. این شرکت همچنین شاهد فروش مداوم آیفون از ارزان قیمت آیفون SE بود که در اوایل سال جاری منتشر شد ، جدیدترین iPad Pro و Mac های موجود.

سرویس هایی که شامل App Store ، Apple Music و iCloud هستند ، فروشی معادل 14.5 میلیارد دلار داشتند که این رقم در مقایسه با 12.5 میلیارد دلار در یک سال قبل و بیشتر از انتظارات وال استریت بود که 13.9 میلیارد دلار بود. Maestri به تلویزیون بلومبرگ گفت: نتیجه این خدمات توسط ضبط شده برای جریان موسیقی ، ذخیره سازی ابر ، پشتیبانی از محصولات AppleCare و App Store انجام می شود.

این بخش ممکن است انگیزه جدیدی در سه ماهه فعلی دریافت کند ، زمانی که این شرکت بسته های اشتراک Apple One و سرویس جدید + Fitness + را راه اندازی می کند. Maestri گفت بسته ها از جمعه راه اندازی می شوند و سرویس تناسب اندام در این سه ماه آغاز به کار می کند.

گروه پوشیدنی ، خانگی و سایر محصولات اپل ، یکی از بخش های با رشد سریع شرکت که شامل اپل واچ و AirPods است ، 7.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. این پیش بینی وال استریت 7.4 میلیارد دلار بود.



[ad_2]