ایالات متحده آمریکا: بایدن ، دموکرات های ارشد از لایحه تسکین دو جانبه COVID-19 حمایت می کنند | آمریکا و کانادا

[ad_1]

رئیس جمهور منتخب جو بایدن از تلاش دو حزب برای تسهیل COVID-19 در کنگره ایالات متحده حمایت کرده است و متحدان برجسته وی در کنگره خواسته های خود را برای بیش از 2 تریلیون دلار بیش از نصف کاهش داده اند به امید آغاز مذاکرات با جمهوری خواهان سنا برای رسیدن به قبل از پایان سال که بسیار به دنبال کمک بودید

بایدن گفت که تهیه بسته کمک “پاسخی نخواهد بود ، بلکه کمک فوری به بسیاری از موارد است.” او می خواهد لایحه امداد و نجات اکنون به کنگره برود و در سال آینده کمک های بیشتری ارائه شود.

پس از سخنرانی بایدن ، سخنان نانسی پلوسی ، رئیس مجلس و رهبر دموکرات سنا ، چاک شومر ، در حمایت از برنامه ای نزدیک به 908 میلیارد دلار به عنوان “مبنای” بحث های دو جانبه ، ارائه شد.

به نظر می رسد هدف از این اعلامیه برکناری رهبر اکثریت مجلس سنا ، میچ مک کانل ، حزب برتر جمهوری خواه سنا است که تمایلی به کنار گذاشتن برنامه 550 میلیارد دلاری نداشت که تاکنون نتوانسته است از حمایت گسترده در کنگره برخوردار شود.

دموکراتها رویکردی معادل 908 میلیارد دلار را در پیش گرفته اند. سناتورهای میانه رو جو مانچین ، دموکرات و سوزان کالینز ، جمهوری خواه ، و دیگران. این برنامه 300 دلار در هفته برای بیکاری ایجاد می کند ، 160 میلیارد دلار برای کمک به دولت و مقامات محلی ، تقویت مدارس و دانشگاه ها و احیای مجدد یارانه های “پرداخت می کنید” برای مشاغل ، با کمک های اضافی برای سیستم های حمل و نقل و خطوط هوایی

پلوسی و سومر در بیانیه مشترک گفتند: “با روح سازش ، ما معتقدیم که چارچوب دو حزبی که روز گذشته توسط سناتورها ارائه شد باید به عنوان مبنایی برای مذاکرات فوری دو حزب و دو مجلس استفاده شود.”

این بیانیه امتیاز پلوسی و سومر بود که در جریان بحث های ناموفق در مبارزات انتخاباتی با دولت بر سر لایحه گران تری بازی سختی انجام دادند. آنها مزایای بیکاری سخاوتمندانه تر و بیشتر برای دولت های ایالتی و محلی می خواستند.

آسوشیتدپرس گزارش داد ، استقبال آنها از این اقدام 908 میلیارد دلاری عقب نشینی از پیشنهادی مخفی بود كه دو دموكرات در اول دسامبر به مك كانل ارائه دادند.

طرح دو طرفه تازه پیشنهادی شامل سپری از مسئولیت مشاغل و سایر سازمان هایی است که درهای همه گیر را باز کردند. برای اولین بار ، پلوسی و سومر تمایل به بررسی این ایده را نشان دادند.

رهبر حزب جمهوری خواه ، مک کانل روز سه شنبه پیشنهاد دو حزب را رد کرد به جای اینکه بخواهد جمهوری خواهان را پیرامون پیشنهاد خود جمع کند ، که هدف آن تسهیل مشاغل کوچک و کمک به مدارس است.

استفان منوچین ، وزیر دارایی روز چهارشنبه گفت که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور کناره گیری از پیشنهاد مک کانل پشتیبانی می کند.

اما سناتور جان تون ، معاون اصلی مک کانل ، گفت که جمهوری خواهان می توانند توافق کنند که پیشنهاد دو حزب را با لایحه مک کانل ترکیب کنند.

تون به خبرنگاران کاپیتول هیل گفت: “من فکر می کنم هنوز زمان ، هرچند کوتاه ، برای تنظیم لایحه وجود دارد.”

تون گفت: “ما امیدواریم که انجام یک معامله برای ما مفید باشد.”

تون گفت ، هر بسته امدادی احتمالاً به یک لایحه هزینه پایان سال 1.4 تریلیون دلار متصل می شود که برای جلوگیری از تعطیلی دولت در آخر هفته آینده لازم است.

مذاکرات درباره این اقدام ادامه دارد ، اما اگر نمایندگان مجلس دچار تلو تلو خوردن شوند ، یک لایحه موقت به عنوان پلی برای سال آینده مورد نیاز است.

رئیس کمیته اختصاصی سنا ، ریچارد شلبی ، در مورد خبرنگاران ، احتمال تمدید موقت بودجه دولت را در صورت عدم توافق تا 11 دسامبر مطرح کرد.

تاکنون ، میچ مک کانل رهبر اکثریت سنا از مذاکره مستقیم با دموکرات ها در مورد بسته کمک COVID-19 خودداری کرده است. [Kevin Lamarque/Reuters]

رویترز گزارش داد ، دستیاران مک کانل بلافاصله در مورد اقدام پلوسی و سومر در حمایت از لایحه دو حزب اظهارنظر نکردند.

مک کانل در تابستان امسال طرحی یک تریلیون دلاری را تصویب کرده بود ، که فقط توانست مقاومت محافظه کاران را برآورده کند و این باعث شد وی کناره گیری کند. وی اذعان کرد که احتمالاً سرانجام هجوم دیگری از کمک ها به ایالت ها و دولت های محلی ، درخواست اصلی پلوسی ، تصویب خواهد شد.

گروه دو حزب مانچین-کالینز یک راه حل برای تقسیم شکاف در بن بست طولانی مدت تسکین COVID-19 پیشنهاد داد ، امیدوار است که قبل از قطع تعطیلات کنگره ، کمک های معوقه برای آسیب رساندن به آمریکایی ها تسریع شود.

این نشانه آن بود که برخی از نمایندگان مجلس تصویب نکردند و هیچ گونه کمک همه گیر را تصویب نکردند.

پیشنهاد آنها شامل موارد زیر است:

  • 228 میلیارد دلار برای تمدید و ارتقا یارانه پرداختی به مشاغل برای دور دوم تسکین مشاغل تحت تأثیر شدید مانند رستوران ها.
  • مزایای ویژه بیکاری از سر گرفته شد اما با 300 دلار در هفته ، از 600 دلار در هفته كاهش یافت.
  • 160 میلیارد دلار برای دولت های ایالتی و محلی.
  • 45 میلیارد دلار برای حمل و نقل ، از جمله پشتیبانی از سیستم های حمل و نقل و Amtrak ، سرویس قطار ملی.
  • 82 میلیارد دلار برای افتتاح مدارس و دانشگاه ها.
  • پول برای واکسن ها و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی ، و همچنین تمبر غذا ، کمک اجاره و خدمات پستی.



[ad_2]