ایالات متحده ادعاهای آدم ربایی روزنامه نگاران در افغانستان را منتشر می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

ایالات متحده ادعا می کند که حاجی نجیب الله در آدم ربایی روزنامه نگار آمریکایی و دو تبعه افغانستان در سال 2008 دست داشته است.

روز چهارشنبه ، وزارت دادگستری آمریكا كیفرخواست را منتشر كرد كه حاجی نجیبولا ، یك شهروند افغانستان را به شش مورد مربوط به آدم ربایی یك روزنامه نگار آمریكایی و دو تبعه افغانستان در سال 2008 متهم كرد.

این آژانس افزود که نجیب الله 44 ساله دستگیر و از اوکراین به ایالات متحده منتقل شد و در آنجا محاکمه خواهد شد.

در کیفرخواست نام روزنامه نگار ذکر نشده است ، اما یک مقام انتظامی آشنا به این موضوع به رویترز گفته است که دیوید رود ، خبرنگار سابق رویترز و نیویورک که اکنون در سال 2008 توسط طالبان ربوده شده ، در این ماجرا دست داشته است.

نجیب الله به اتهاماتی از جمله گروگانگیری ، توطئه گروگانگیری ، آدم ربایی ، توطئه آدم ربایی و دو مورد استفاده و داشتن مسلسل در حمایت از جنایات خشن روبرو است.

مارک گومبینر ، یک مدافع عمومی فدرال مستقر در منهتن که در پرونده های دادگاه به عنوان وکیل نجیب الله ذکر شده است ، بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. Rode همچنین به درخواست نظر پاسخ نداد.

در کیفرخواست ادعا شده است که در نوامبر 2008 ، نجیب الله گروهی از مردان را که مسلسل حمل می کردند ، “روده” و دو افغان را که به او کمک می کردند بازداشت کرد. بعداً ، طبق کیفرخواست ، نجیب الله و تقریباً شش نگهبان مسلح روزنامه نگار و افغان ها را مجبور کردند از مرز افغانستان به پاکستان عبور کنند.

مقامات قربانیان آدم ربایی را مشخص نکرده اند ، اما این شرح همزمان با آدم ربایی روزنامه تحریریه رود و طاهر لودین است که آنها به مصاحبه با یک رهبر طالبان روی می آورند.

بیش از هفت ماه پس از ربودن ، هر دو از واحدی تحت کنترل طالبان در مناطق قبیله ای پاکستان فرار چشمگیر کردند. راننده آنها ، اسدولا منگل ، سومین قربانی آدم ربایی است و چند هفته پس از لودین و روده فرار کرد.

در یک عکس تلویزیونی ، دیوید رود ، که اکنون در نیویورکر است ، در سال 1995 پس از آزادی صرب های بوسنیایی پس از نزدیک به دو هفته اسارت ، صحبت کرد. [APTV via AP Photo]

در کیفرخواست آمده است که نجیب الله و سایر آدم ربایان قربانیان را مجبور به تماس و فیلم های بی شماری می کنند و در هنگام اسارت خواستار کمک هستند ، زیرا آنها از خانواده روده و آزادی زندانیان طالبان از ایالات متحده پول می خواستند.

در کیفرخواست آمده است که نجیب الله در آوریل 2009 ، در حالی که در پاکستان بود ، حداقل سه فیلم ضبط کرده است که در آن روزنامه نگار درخواست کمک می کند در حالی که مسلسل او به صورت او نشانه رفته است.



[ad_2]