ایالات متحده از رهبری “غیرقانونی” دولت ترامپ برای تصمیم گیری درباره پناهندگی استفاده می کند | آمریکا و کانادا

[ad_1]

بر اساس اسناد دادگاه به دست آمده از الجزیره ، دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، با وجود رای دادگاه ایالات متحده در 31 اکتبر که آنها را لغو کرد ، همچنان از دستورالعمل های پناهندگی “غیرقانونی” استفاده می کند.

این پرونده مربوط به دادخواست از ژوئن 2019 است که از طرف پروژه بین المللی کمک به پناهندگان به نمایندگی از پناهجویان در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای منطقه کلمبیا تشکیل شده است.

این ادعا می کند که دستورالعمل های استفاده شده توسط مقامات پناهندگی ایالات متحده که غربالگری می کنند ، برای متقاضیان پناهندگی هنگام درخواست حفاظت در ایالات متحده ، مصاحبه های ترسناک قابل اعتماد را “بسیار دشوار” می کند.

این سیاست ها ، بخشی از مواضع تند دولت ترامپ در مورد مهاجرت ، در “برنامه درس” آوریل 2019 که توسط خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) استفاده شد ، بیان شد.

نسخه اصلاح شده این طرح در سپتامبر 2019 ارسال شد و در اواخر اکتبر سال جاری ، قاضی منطقه ایالات متحده کتانجی براون جکسون آن را “غیرقانونی” دانست و گفت که این دستورالعمل ها “از ترس ترس زیاد” مصاحبه شوندگان قابل اعتماد را سنگین می کند. فراتر از محدودیت های منطقی انتخاب های سیاسی کنگره ، همانطور که در قانون قابل اجرا منعکس شده است. “

براون جکسون به دولت ایالات متحده دستور داد تا از استفاده کامل از هر دو برنامه درسی دست بردارد ، زیرا این برنامه ها بدون بخشهایی که دادگاه غیرقانونی دانست ، وجود نداشت.

وی افزود که دولت باید دو پناهجوی اخراج شده را که تحت تأثیر این سیاست ها قرار گرفته اند ، به ایالات متحده بازگرداند تا ادعاهای آنها بررسی شود.

اما متن جلسه دادرسی 17 نوامبر در همین پرونده ، دریافت شده توسط الجزیره ، نشان می دهد که طرح درس سپتامبر 2019 همچنان در ماه گذشته باقی مانده است ، اگرچه برخی از قسمت ها ویرایش شده اند.

ترس مطمئن

این دستورالعمل ها تعارضات حقوقی بیشتری را برای مهاجرت به ایالات متحده ایجاد می کند ، حتی اگر زمان ترامپ به پایان می رسد و می تواند دولت جو بایدن رئیس جمهور منتخب را با چالش مواجه کند.

ترامپ در سال 2016 در یک سیستم ضد مهاجرتی شرکت کرد و به طور مداوم سیاست های سختگیرانه ای را کاهش می دهد که آستانه اسکان مجدد پناهندگان را کاهش می دهد و مهاجرت را محدود می کند ، دادگاه ها برخی از آنها را “دمدمی مزاجی” دانسته و رد کرده اند.

در یک “مصاحبه ترس معتبر” ، پناهجویان باید “یک فرصت مهم” را برای یک افسر پناهندگی ایالات متحده ایجاد کنند که “تحت تعقیب یا [have] ترس بنیان از آزار و اذیت یا آسیب ، “گفت: وب سایت وزارت امنیت داخلی ایالات متحده.

دیپا آلاژسان ، وكیل ارشد ناظر IRAP ، یكی از وكلا در این پرونده ، به الجزیره گفت: مصاحبه ها معمولاً به آستانه اثبات كم نیاز دارند و به افراد ترس از آزار و اذیت اجازه می دهد تا زمانی كه قاضی مهاجرت تصمیم نگیرد از اخراج اجتناب كنند.

Alagesan گفت ، این با برنامه درس آوریل 2019 تغییر کرده است.

در این طرح دعوی IRAP آمده است: “این طرح مصاحبه های معتبر ترس را” به یک دادرسی مغرضانه و خصمانه تبدیل کرده است تا به مقامات پناهندگی اجازه دهد استانداردهای قانونی نادرستی را اعمال کنند. “

یکی از شاکیان پرونده ، ملقب به “جولیا” ، پس از دیدن چندین بار کشته شدن همسایه توسط باندها ، از السالوادور فرار کرد و به گفته وی “تهدید به کشتن وی در صورت گزارش جرم آنها به پلیس” خواهد شد.

اما یک افسر پناهندگی ایالات متحده در ماه مه 2019 دریافت که طبق برنامه های درسی ، او “ترس معتبری از آزار و شکنجه یا شکنجه” ندارد. جولیا “اندکی بعد” از کشور اخراج شد.

آخرین جلسه دادرسی

در جریان دادرسی 17 نوامبر ، براون جکسون به نقل از یک ایمیل دولتی که در دسترس عموم نبود و برای مقامات پناهندگی ایالات متحده ارسال شد ، نشان می داد که طرح آزادی سپتامبر 2019 هنوز برای مقامات پناهندگی ارسال می شود. ، گرچه شش قسمت از آن ویرایش شده است.

“دادگاه طرح یک درس برای ترس قابل اعتماد را از آوریل 2019 به طور کامل منتشر کرد و هنگام تصمیم گیری قابل اعتماد از ترس نمی توان به آن اعتماد کرد. همچنین ، برای تعیین اطمینان قابل اعتماد از ترس ، دیگر نمی توان به برخی از مفاد برنامه درسی ترس از سپتامبر 2019 اعتماد کرد “، قاضی در یک ایمیل گفت.

“به طور خاص ، نمی توان به شش ماده تجویز شده زیر در تصمیم گیری درست درباره ترس اعتماد کرد.”

شما نمی توانید فقط قسمت غیرقانونی ، شش قسمت غیرقانونی را ویرایش کنید … و آن را یک طرح درسی جدید بنامید

قاضی منطقه ای کتانجی براون جکسون

استفان پلات ، وكیل خدمات دادرسی در امور مهاجرت وزارت دادگستری ، نسخه اصلاح شده برنامه درس سپتامبر 2019 را كه برای مقامات پناهندگی ارسال شده است ، به عنوان “نسخه جدید” متن رونوشت ذکر كرد.

اما براون جکسون مخالفت کرد. مطابق متن ، وی به دادگاه گفت: “کل سند باید برود.” “شما نمی توانید فقط قسمت غیرقانونی ، شش قسمت غیرقانونی را ویرایش کنید … و آن را یک طرح درس جدید بنامید.”

وی همچنین تصریح کرد که تصمیم وی مبنی بر اینکه دولت به ایجاد نسخه “به تازگی بازنگری شده” از طرح درس به این معنی است که او “برای تهیه نقشه” به “صفحه نقاشی” برمی گردد ، “با در نظر گرفتن قانون به همان صورتی که هست دادگاه حکم داد. “

توضیح چالش برانگیز

آلاژسان به الجزیره گفت موضع دولت در جلسه دادرسی “مخالف توضیحات است.” وکلای دولت “به وضوح اظهار داشتند که آنها اهمیت دستور قاضی را در رابطه با برنامه درس قبلی درک می کنند.”

پلات گفت که باید با USCIS ، که مصاحبه های پناهندگی را انجام می دهد ، مشورت کند ، اما تصور کرد که برای آژانس ارسال پیام برای تعداد زیادی از کارکنان آسان باشد ، به آنها اطلاع دهد که هر دو برنامه درس نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

پناهجویان از آمریکای مرکزی در امتداد دیوار مرزی صف می کشند زیرا پس از عبور از رودخانه ریو گراند در ایالات متحده از مکزیک منتظر تسلیم شدن به گشت مرزی ایالات متحده هستند [Adrees Latif/Reuters]

در اول دسامبر ، آلاژسان به الجزیره گفت که دولت در مورد تلاش برای انطباق با دستور دادگاه هیچ به روزرسانی ندارد.

آلاژسان گفت ، IRAP نمی تواند دقیقاً بگوید که چه تعداد از پناهجویان تحت تأثیر ادامه استفاده از برنامه های درسی تجدید نظر شده قرار دارند.

اما وکیل مهاجرت آمریکایی ، امی مالدونادو به الجزیره گفت که حداقل “59 نفر که 30 نفر آنها کودک هستند” به دلیل دستورالعمل های درسی منتشر شده در معرض خطر اخراج هستند.

در یک دادخواست جداگانه که توسط مالدونادو و دیگران به نمایندگی از ده ها پناهجو مطرح شد ، ادعا می شود که همه آنها تحت “دستورات نهایی حذف بر اساس تعاریف معتبر منفی از ترس ، که براساس برنامه های درسی غیرقانونی صادر می شود” هستند.

آنچه در دولت ترامپ می بینیم این است که آنها پس از یک سیاست غیرقانونی ، یک سیاست غیرقانونی را دنبال می کنند

وکیل مهاجرت آمریکایی امی مالدونادو

این دادخواست همچنین از دادگاه منطقه DC خواسته است تا مطابق تصمیم درس ، مداخله کرده و در مورد ادعاهای معتبر پناهندگی پناهجویان – صرف نظر از زمان مصاحبه اولیه ترس آنها – تصمیم بگیرد.

در این دادخواست همچنین ادعا شده است که دولت این دستورات اخراج را علی رغم توجیه آنها از طریق برنامه های غیرقانونی ، بررسی نکرد.

USCIS به درخواست الجزیره برای اظهار نظر در مورد هر دو مورد پاسخ نداد.

وی افزود: آنچه در دولت ترامپ می بینیم این است كه آنها پس از سیاست های غیرقانونی سیاست های غیرقانونی را دنبال می كنند. و سپس آنها توسط دادگاه ها ضربه می خورند. “

وی گفت امیدوار است افرادی که تهدید به اخراج می شوند از دادگاهها تخفیف می گیرند ، اما می ترسد که چه اتفاقی بیفتد تا زمانی که ترامپ تا 20 ژانویه در سمت خود باقی بماند.

“ما امیدواریم و دعا می کنیم که به 21 ژانویه برسیم.”



[ad_2]