ایالات متحده “در میان تنش های منطقه ای” برخی از کارمندان سفارت در بغداد را خارج می کند ” عراق

[ad_1]

گزارش های رسانه ای حاکی از آن است که این کاهش تا پس از سالگرد ترور ژنرال ایرانی کاظم سلیمانی ادامه خواهد داشت.

اربیل ، منطقه کردستان عراق – رسانه ها گزارش دادند – سفارت ایالات متحده در بغداد قبل از اولین سالگرد ترور ژنرال ایرانی کاظم سلیمانی در پایتخت عراق ، برخی از کارمندان خود را خارج می کند.

واشنگتن پست روز چهارشنبه گزارش داد ، این عقب نشینی تا پس از سالگرد ترور سلیمانی ، که در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد در ژانویه سال جاری کشته شد ، ادامه خواهد داشت.

این اقدام همچنین به دنبال یک سری حملات موشکی و بمب های کنار جاده ای توسط گروه های شبه نظامی مورد حمایت ایران علیه تأسیسات آمریکا در عراق انجام شده است.

یک مقام ارشد عراقی این عقب نشینی را “جذب جزئی براساس رزروهای امنیتی ایالات متحده” توصیف کرد.

این مقام به خبرگزاری فرانسه گفت: “آنها می توانند برگردند.”

وزارت امور خارجه آمریکا در مورد این گزارش ها توضیحی نداده است.

ماه گذشته ، مقامات آمریکایی اعلام کردند که تا 15 ژانویه سال آینده تعداد نیروهای آمریکایی در عراق را از حدود 3000 نفر به 2500 نفر کاهش خواهند داد.

هفته گذشته پس از ترور بزرگترین دانشمند هسته ای ، محسن فهری زاده ، در نزدیکی تهران ، تنش ها در منطقه بار دیگر ایجاد شد.

هیچ ادعایی درباره مسئولیت وجود ندارد ، اما ایران اسرائیل ، متحد اصلی آمریكا را مقصر مقصر كشتن فهری زاده با استفاده از فناوری كنترل از راه دور دانست و قول “انتقام فاحش” را داد.

کسرا اعرابی ، تحلیلگر ایرانی در م Instituteسسه تغییرات جهانی تونی بلر گفت: “رژیم ایران به احتمال زیاد – به قول خودش – انتقام مرگ سلیمانی را پس از عزیمت ترامپ می گیرد.”

آرش عزیزی ، نویسنده کتاب Shadow Commander: سلیمانی ، جاه طلبی های جهانی آمریکا و ایران ، گفت که هدف بلند مدت ایران دیدن خروج کامل آمریکا از منطقه است.

“اما ناگهان.” [American] خروج از عراق اکنون در واقع برای ایران خطرناک خواهد بود. این س theال را به وجود خواهد آورد: آیا ایالات متحده آمادگی حمله را دارد؟ “



[ad_2]