ایالات متحده دو نفر را به اتهام توطئه مورد حمایت چین علیه فالون گونگ | اخبار دین

[ad_1]

دو مظنون به جرایم مربوط به عملیات لغو وضعیت معافیت مالیاتی سازمان فالون گونگ در ایالات متحده متهم شدند.

مقامات ایالات متحده دو مامور مظنون دولت چین را در ارتباط با توطئه ادعایی پکن علیه جنبش معنوی ضد کمونیستی تبعیدی فالون گونگ دستگیر کردند.

در سال 1999، چین فالون گونگ را که اساساً مبتنی بر مدیتیشن است، ممنوع کرد، زیرا 10000 عضو در یک اعتراض خاموش در مجتمع رهبری مرکزی در پکن حاضر شدند.

این گروه از مردم خواست تا از حزب حاکم کمونیست چین دست بکشند.

جان چن و لین فنگ در کیفرخواستی بدون مهر روز جمعه به توطئه برای لغو وضعیت معافیت مالیاتی یک سازمان فالون گونگ مستقر در نیویورک و پرداخت رشوه به یک افسر پلیس مخفی که خود را به عنوان مامور مالیاتی ایالات متحده معرفی می کرد متهم شدند.

چن، یک شهروند آمریکایی 70 ساله، و فنگ، یک اقامت دائم قانونی 43 ساله، متهم به فعالیت به عنوان عوامل ثبت نشده یک دولت خارجی، رشوه دادن به یک مقام دولتی و توطئه برای ارتکاب پولشویی بین المللی هستند.

چن و فنگ در چین به دنیا آمدند اما اکنون در منطقه لس آنجلس زندگی می کنند، جایی که روز جمعه دستگیر شدند. اطلاعاتی در مورد حضور اولیه دادگاه یا وکلایی که می توانستند از جانب آنها صحبت کنند، فوراً در دسترس نبود.

در تلاشی برای تضعیف فالون گونگ در ایالات متحده، دادستان‌های فدرال ادعا می‌کنند که چن و فنگ سرویس درآمد داخلی (IRS) را تحت فشار قرار دادند تا وضعیت مالیات غیرانتفاعی سازمان را لغو کند. در یک شکایت افشاگر به آژانس مالیاتی در ماه فوریه، چن فالون گونگ را به عنوان یک «فرقه بزرگ غول‌پیکر» توصیف کرد – با تکرار زبانی که دولت چین برای توصیف این جنبش از آن استفاده می‌کند.

چن و فنگ سپس به افسر مخفی مراجعه کردند تا مطمئن شوند که IRS به شکایت عمل خواهد کرد و پیشنهاد داد 50000 دلار پرداخت – و 5000 دلار نقد به عنوان پیش پرداخت – در صورتی که آژانس مالیاتی بازرسی را انجام دهد، به دادستان ها گفتند.

به گفته دادستان ها، افسر پلیس مخفی که خود را به عنوان یک مأمور مالیاتی معرفی می کرد، مکالمات متعددی را با چن ضبط کرد و بازرسان برای ضبط مکالمات تلفنی که در آن چن و فنگ درباره دستورالعمل هایی که از مقامات دولتی چین دریافت کرده بودند صحبت می کردند، شنودهایی را به دست آوردند.

در یکی از موارد ضبط شده، دادستان ها گفتند، چن گفت که پکن در دادن پاداش به کمک افسر مخفی در سرکوب وضعیت غیرانتفاعی فالون گونگ “بسیار سخاوتمند” خواهد بود.

دادستان ها گفتند که چن با این افسر در رستورانی در شمال ایالت نیویورک در 14 مه ملاقات کرد. دادستان ها گفتند که چند روز بعد، این کارمند نامه ای روی سربرگ جعلی IRS به چن فرستاد که در آن اظهار داشت که آژانس پرونده ای علیه فالون گونگ باز کرده است. دادستان ها گفتند که چن این خبر را در یک مکالمه تلفنی شنود شده با فنگ اعلام کرد و نشان داد که قصد دارد مقامات دولت چین را در مورد پیشرفت آنها به روز کند.

پیام‌هایی که به دنبال نظر بودند با سفارت چین در واشنگتن و جنبش فالون گونگ ارسال شد.

تمرین‌کنندگان فالون گونگ، که می‌گویند جنبش مذهبی در چین تحت آزار و اذیت قرار می‌گیرد، در حالی که معترضان متقابل پرچم‌های چین و آمریکا را در سیاتل، واشنگتن به اهتزاز در می‌آورند، در ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۵، به دیدار رئیس‌جمهور چین شی جین‌پینگ اعتراض می‌کنند. رئیس‌جمهور چین شی جین پینگ با ایالات متحده دیدار خواهد کرد. غول‌های فناوری و تور بزرگ‌ترین کارخانه شرکت بوئینگ و پردیس گسترده شرکت مایکروسافت در نزدیکی سیاتل را در این هفته در حالی که او سفر خود را از ایالات متحده آغاز می‌کند، شامل یک شام دولتی در کاخ سفید به میزبانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا است.  رویترز/ دیوید رایدر
تمرین‌کنندگان فالون گونگ به دیدار شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین اعتراض کردند، در حالی که معترضان متقابل پرچم‌های چین و آمریکا را در سیاتل، واشنگتن، در سپتامبر 2015 به اهتزاز درآوردند. [File: David Ryder/Reuters]

وزارت دادگستری ایالات متحده در سال‌های اخیر مجموعه‌ای از محاکمه را برای خنثی کردن تلاش‌های چین برای شناسایی، یافتن و ساکت کردن فعالان دموکراسی‌خواه در ایالات متحده و دیگرانی که آشکارا از سیاست‌های پکن انتقاد می‌کنند، آغاز کرده است.

چنین اقداماتی توسط دولت های خارجی به عنوان «سرکوب فراملی» شناخته می شود.

«دولت چین دوباره تلاش کرده و نتوانسته است منتقدان را هدف قرار دهد [People’s Republic of China] مریک بی گارلند، دادستان کل در روز جمعه در بیانیه ای گفت: اینجا در ایالات متحده.

او گفت که ایالات متحده “به تحقیق، خنثی کردن و محاکمه” تلاش های چین برای “ساکت کردن منتقدان و گسترش دامنه نفوذ رژیم خود به خاک ایالات متحده ادامه خواهد داد.”

اتهامات علیه چن و فنگ یک ماه پس از آن مطرح شد که ماموران فدرال دو شهروند نیویورکی را به ظن اداره یک “ایستگاه پلیس مخفی” چین در منطقه محله چینی منهتن دستگیر کردند.

[ad_2]