ایالات متحده رسماً از پیمان آسمان باز خارج می شود آمریکا و کانادا

[ad_1]

این توافق نامه به 34 کشور طرف اجازه می دهد تا از طریق قلمرو کشورهای دیگر شناسایی هوایی کنند.

ایالات متحده رسماً از پیمان آسمان باز خارج شده است ، توافق نامه ای که با ایجاد اجازه به 34 کشور شرکت کننده برای نظارت بر ارتش یکدیگر از طریق روگذرهای غیر مسلح ، می تواند اعتماد به نفس ایجاد کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده روز یکشنبه گفت شش ماه می گذرد که ایالات متحده در ماه مه به طرفین اعلام کرده است که آنها عقب نشینی می کنند.

در بیانیه آمده است: از روز یکشنبه ، “ایالات متحده دیگر طرف پیمان آسمان باز نیست”.

وزیر امور خارجه مایک پمپئو در توییتر خود گفت که “آمریکا امن تر است” به دلیل عقب نشینی ، در حالی که افزود “روسیه همچنان در انجام تعهدات خود کوتاهی می کند.”

روسیه متهم شده است که با جلوگیری از پروازهای نظارتی در اطراف مناطق خاص ، از جمله منطقه کالینینگراد و مرز مشترک با گرجستان ، و نیز امتناع از پروازهای رزمایش نظامی روسیه ، رفتار خود را نقض کرده است.

توافق نامه کنترل تسلیحات ، که در سال 1992 مورد مذاکره قرار گرفت ، به کشورهای شرکت کننده ، از جمله ایالات متحده و روسیه ، اجازه می دهد پروازهای مشاهده ای غیر مسلح را بر روی خاک خود انجام دهند. هر کشور سهمیه سالانه برای تعداد پروازهایی که باید بپذیرد و تعداد آنها را می تواند انجام دهد.

اگرچه منتقدان می گویند این عقب نشینی ضربه جدی به متحدان آمریكا است ، اما لزوماً توافق را نقض نمی كند ، زیرا مسكو نسبت به ایالات متحده علاقه بیشتری به نظارت هوایی كشورهای اروپایی دارد.

اوایل این ماه ، سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه خواستار اطمینان کتبی از سایر اعضای ناتو شد که تمام داده هایی که او از این پس جمع می کند با ایالات متحده به اشتراک گذاشته نمی شود. وی همچنین گفت پایگاههای ایالات متحده در اروپا از مأموریتهای نظارتی روسیه معاف نخواهند شد.

یک حمله دیگر به کنترل تسلیحات

استیفن پیفر ، غیر ساکن طرح کنترل و منع گسترش سلاح های مitutionسسه بروکینگز ، در نوشتن در توییتر ، این عقب نشینی را “ضربه ای دیگر” از دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا برای تلاش برای کنترل تسلیحات خواند و از جو بایدن رئیس جمهور منتخب خواست به قرارداد.

در مقاله ، پایفر خاطر نشان كرد كه اگرچه ماهواره های اطلاعاتی آمریكا از هواپیماهای مجاز در توافقنامه آسمان باز برتر هستند ، اما این توافق نامه “چندین مزیت” دارد.

Pifer ، که همچنین خاطر نشان کرد هواپیماها “انعطاف پذیری بیشتری” نسبت به ماهواره ها دارند ، گفت: این موارد شامل امکان دادن به “متحدان و شرکای ایالات متحده که ماهواره های تصویربرداری پیشرفته ندارند” برای جمع آوری اطلاعات اعتماد به نفس ، ” به عنوان بیانیه های سیاسی استفاده شود

در ماه مه ، بایدن تصمیم ترامپ برای خروج از این پیمان را مسخره کرد و گفت علی رغم نقض روسیه ، ایالات متحده و متحدانش “از توافق” استفاده می کنند.

وی در بیانیه ای در ماه مه گفت: “متحدان ما به طور واضح اعلام كردند كه آنها می خواهند ما در پیمان بمانیم و با هم برای حل انطباق با روسیه كار كنیم.” “بدون ما ، این پیمان ممکن است به هم بخورد. برداشت از این امر تنش های فزاینده بین غرب و روسیه را تشدید کرده و خطرات محاسبات غلط و درگیری ها را افزایش می دهد. “



[ad_2]