ایالات متحده علیه بنیاد وابسته به خامنه ای به ایران سیلی زد اخبار از خاورمیانه

[ad_1]

بنیاد وابسته به خامنه ای و رئیس اطلاعات ایران آخرین اهداف کمپین تحریم های بی امان دولت ترامپ هستند.

روز چهارشنبه ، دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهوری آمریکا ، با ذکر لیست بنیادی تحت کنترل رهبر عالی کشور ، آیت الله علی خامنه ای ، به اتهام نقض حقوق بشر ، به مبارزات بی وقفه خود در فشار حداکثر علیه تحریم ها علیه ایران ادامه داد.

رئیس اطلاعات ایران همچنین روز چهارشنبه در لیست سیاه وزارت خزانه داری آمریکا قرار داشت.

وزارت دارایی در بیانیه ای در وب سایت خود ، بنیاد انقلاب اسلامی مستضعفان را “مشارکتی عظیم” با 160 مشارکت در بخشهای اصلی اقتصاد ایران ، شامل امور مالی ، انرژی ، ساخت و ساز و معدن ، توصیف کرد.

وزارت دارایی ادعا می کند که بودجه بنیاد برای کمک به فقرا و مظلومین “با مردم ایران بیگانه شده و توسط رهبر معظم انقلاب علی خامنه ای برای غنی سازی کابینه خود ، پاداش دادن به متحدان سیاسی خود و آزار و اذیت دشمنان رژیم استفاده می شود.” ، در بیانیه ای در وب سایت خزانه داری گفت.

همچنین حدود 50 شركت تابعه و 10 نفر وابسته به بنیاد نیز تحریم شدند.

به عنوان بخشی از اقدام روز چهارشنبه ، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین محمود علوی را در لیست سیاه قرار داد. وی رئیس وزارت اطلاعات و امنیت ایران است که به گفته وزارت دارایی “نقشی اساسی در نقض وحشیانه حقوق بشر رژیم ایران علیه مردم ایران” داشته است ، از جمله ضرب و شتم ، سو abuse استفاده جنسی ، بازجویی های طولانی و اعترافات اجباری.

شرکت ها ، اشخاص حقیقی و دیگر نهادهای مشمول تحریم های آمریکا در معرض مسدود شدن دارایی ها هستند و آمریکایی ها به طور کلی از تجارت با آنها منع شده اند.

ترامپ که قرار است روز 3 ژانویه هنگامی که جو بایدن سوگند یاد می کند ، از سمت خود کناره گیری کند ، در تمام دوران ریاست جمهوری خود موضع قاطعانه ای علیه ایران اتخاذ کرده است.

دولت ترامپ از اوایل سال 2018 به طور یک جانبه از توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی خارج شد و دور بعد از دور تحریم هایی را با هدف فلج کردن اقتصاد ایران و مجازات مالی قدرتمندترین شخصیت ها در تلاش برای مجبور کردن تهران بر روی میز تحمیل کرد. مذاکرات هسته ای

اعتراضات در نوامبر 2019 پس از اعلام دولت برای افزایش غافلگیرکننده قیمت بنزین برای افزایش درآمد برای کمک به فقیرترین کشور ، ایران را فرا گرفت.

مقامات ایرانی با سرکوب وحشیانه ای پاسخ دادند ، که به گفته سازمان عفو ​​بین الملل بیش از 300 معترض از جمله 23 کودک کشته شدند.

ایران ارقام عفو را به چالش کشیده است.

وزارت امور خارجه آمریكا روز چهارشنبه همچنین دو افسر سپاه پاسداران ایران را به دلیل اعتراضات سال گذشته در فهرست سیاه قرار داد و آنها را به شركت در كشتار 148 غیرنظامی در شهر ماهشار و تحمیل خسوف اینترنتی برای سرپوش گذاشتن بر شواهد سرکوب

این اقدام ورود سیاهان و اعضای خانواده نزدیک آنها به ایالات متحده را ممنوع می کند.

مایک پمپئو ، وزیر امور خارجه ایالات متحده در بیانیه ای در وب سایت این وزارتخانه گفت: “رژیم ایران قدرت خود را از طریق زور و وحشی حفظ می کند بدون اینکه نگران سلامتی مردم ایران باشد.” “ایالات متحده همچنان در کنار مردم ایران خواهد ایستاد و خواستار این است که رژیم با مردم خود با احترام و عزتی که شایسته آنها است رفتار کند.”



[ad_2]