ایالات متحده محدودیت های اهدای خون برای مردان همجنس گرا و دوجنسه را کاهش می دهد | اخبار LGBTQ

[ad_1]

دستورالعمل های به روز شده جایگزین قاعده پرهیز سه ماهه خواهد شد، که طرفداران LGBTQ مدت هاست آن را تبعیض آمیز محکوم کرده اند.

ایالات متحده اعلام کرده است که توانایی اهدای خون مردان همجنس گرا و دوجنسه را افزایش می دهد و به مجموعه معیارهای واحدی برای همه اهداکنندگان آینده می پردازد.

روز پنجشنبه، سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) اعلام کرد که دستورالعمل های فدرال برای اهدای خون را به روز کرده است. این شرط را حذف کرد که مردانی که با مردان رابطه جنسی دارند به مدت سه ماه قبل از اهدای خون از رابطه جنسی خودداری کنند.

درعوض، همه اهداکنندگان بالقوه – صرف نظر از گرایش جنسی، جنسیت یا جنسیت – با یک پرسشنامه جدید غربالگری خواهند شد که خطرات فردی HIV آنها را بر اساس رفتار جنسی، شرکای اخیر و سایر عوامل ارزیابی می کند.

دکتر پیتر مارکس، مدیر مرکز درمان های بیولوژیکی FDA در بیانیه ای گفت: «اجرای این توصیه ها نقطه عطف مهمی برای آژانس و جامعه LGBTQI+ خواهد بود.

این تغییر پس از دهه‌ها انتقاد مبنی بر اینکه دولت به‌طور ناعادلانه علیه مردان همجنس‌گرا که مایل به اهدای خون هستند، تبعیض قائل شد، رخ داد و آنها را مجبور کرد تا قبل از اهدای خون اقدامات احتیاطی بیشتری انجام دهند، حتی اگر ایدز می‌تواند افراد با پیشینه‌های مختلف را تحت تأثیر قرار دهد.

دستورالعمل‌های جدید که در ژانویه ایجاد شد و اکنون می‌تواند توسط بانک‌های خون مورد استفاده قرار گیرد، به جای گرایش جنسی، بر رفتار فردی تمرکز دارد.

آنها همچنین بیان می کنند که از اهداکنندگان بالقوه ای که گزارش می کنند در سه ماه گذشته رابطه مقعدی با یک شریک جدید داشته اند، از آنها خواسته می شود تا برای اهدای خون منتظر بمانند.

FDA گفت: دستورالعمل های جدید مطابق با آخرین شواهد علمی و استانداردهای آینه ای در کشورهایی مانند بریتانیا و کانادا است.

گروه‌های حقوق همجنس‌گرایان و سازمان‌های پزشکی مانند انجمن پزشکی آمریکا با قوانین کلی مبتنی بر گرایش جنسی مخالف هستند و AMA خاطرنشان می‌کند که پیشرفت‌ها در آزمایش خون نیز آنها را غیرضروری می‌کند.

هر کسی که تا به حال آزمایش HIV مثبت داشته باشد از اهدای خون منع خواهد شد و افرادی که داروهای پیشگیری از HIV مانند PrEP مصرف می کنند نیز تا سه ماه پس از آخرین دوز خود ممنوع خواهند بود.

کمپین حقوق بشر LGBTQ از اعلامیه FDA استقبال کرد و گفت که باید اقدامات بیشتری انجام شود تا اطمینان حاصل شود که “افرادی که PrEP می گیرند نیز می توانند اهدا کنند.” FDA گفت PrEP می تواند تشخیص ویروس را در تست های غربالگری سخت تر کند.

سیاست‌های اهدای خون مدت‌هاست که موضوع مهمی در جامعه دگرباشان جنسی بوده است که در طول بحران ایدز از بدرفتاری، بی‌توجهی و تبعیض از سوی دولت و سازمان‌های جامعه مدنی رنج می‌برد.

INTERACTIVE_WORLDAIDDAID_2022_موارد زنانه
[Al Jazeera]

در حالی که اولین مورد ایدز در سال 1981 در ایالات متحده کشف شد، رونالد ریگان، رئیس جمهور جمهوریخواه، تقریباً تا اواخر سال 1985 به طور علنی به این بیماری اشاره نکرد، تا حدی به دلیل نگرانی از اینکه نشان دادن همدلی با قربانیان بیماری که بسیاری آن را با همجنس گرایی مرتبط می دانند، ممکن است به این بیماری اشاره کند. به حمایت او از سوی گروه های راست مذهبی آسیب برساند.

به گفته بنیاد ایدز سانفرانسیسکو، تا زمانی که ریگان این کار را انجام داد، بیش از 21000 نفر در سراسر کشور به دلیل ایدز جان خود را از دست دادند.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC)، مردان همجنس‌گرای سیاه‌پوست و لاتین تبار «تعداد نامتناسبی از تشخیص HIV» را در ایالات متحده تشکیل می‌دهند.

با این حال، افراد با هر پیشینه ممکن است به HIV آلوده شوند و CDC گزارش داد که تماس دگرجنس‌گرایانه حدود 22 درصد از انتقال‌ها را در سال 2020 به خود اختصاص داده است.

در سال 2015، FDA ممنوعیت مادام العمر اهدای خون مردانی را که با مردان رابطه جنسی دارند، لغو کرد و آن را با یک سال پرهیز از خود جایگزین کرد که در سال 2020 به سه ماه تغییر یافت.

[ad_2]