ایران در جنبش “tit for tat” نماینده آمریکا در یمن در لیست سیاه قرار دارد خاورمیانه

[ad_1]

ایران و ایالات متحده نمایندگان خود را در لیست جنگ سیاه یمن جنگ زده ، جایی که دو کشور از جناح های مخالف پشتیبانی می کنند ، قرار داده اند.

تهران، ایران – ایران یک روز پس از آنکه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، نماینده تهران را در لیست سیاه کشوری که وی در آن می جنگد ، سفیر آمریکا در یمن را تحریم کرد.

اواخر روز چهارشنبه ، در بیانیه ای ، وزارت امور خارجه ایران گفت کریستوفر هنزل به دلیل “نقش اصلی خود در بحران انسانی یمن” در لیست سیاه قرار دارد.

این بحران در حال انجام “بزرگترین تراژدی قرن” است که توسط ائتلافی به رهبری آمریکا که می خواهد یمن را تجزیه کند ، انجام شده است.

هنزل براساس قانونی تصویب شد که مجلس ایران در اواخر ژوئیه 2017 تصویب کرد و هدف آن مبارزه با “نقض حقوق بشر و ماجراجویی و اقدامات تروریستی ایالات متحده در منطقه” است.

طبق گفته وزارت امور خارجه ایران ، هنزل “به طور مثر در تأمین مالی و تسلیحات ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی مشارکت داشت و با اعمال و اعمال تحریم ها ، حقوق بشر مردم یمن را نقض کرد.

این تحریم ها یک روز پس از آن انجام می شود که دولت ترامپ در حال خروج به کارزار خود برای “حداکثر فشار” بر ایران ادامه داد و حسن ایرلو ، سفیر ایران در یمن را تحریم کرد.

ایالات متحده از ایرلو به عنوان یک افسر قدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و “فرستاده رژیم ایران به شورشیان حوثی” در یمن یاد کرد.

“بنابراین ، ایران تنها کشوری است که رسماً به اصطلاح را تشخیص داده و منصوب می کند نمایندگی در هوتوها. “

ایران از مبارزان حوتو که سعی در براندازی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن دارند ، که پس از خیزش های بهار عربی در سال 2011 به قدرت رسید ، حمایت می کند.

ائتلاف تحت حمایت ایالات متحده ، رقبای ایران عربستان سعودی و امارات متحده عربی ، از دولت هادی پشتیبانی می کنند.

جنگ بین دو جناح سالها به درازا کشیده و منجر به “فاجعه انسانی” شده است که به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ، منجر به فرار بیش از 27000 یمنی از کشور و 3.6 میلیون آواره شده است.

پس از تحریم ، سفیر ایران از ترامپ تشکر کرد و گفت که آماده است در صورت لزوم خود را فدا کند.

ایرلو در توییت های فارسی و عربی نوشت: “من از قمارباز ترامپ برای اصرار در نشان دادن چهره واقعی دولت آمریکا و عدم تعهد رژیم به قوانین بین المللی با تحریم یک سفیر تشکر می کنم.”

“اما در راه آزادی ملت های منطقه از جنایات ایالات متحده و صهیونیسم ، ما از تحریم یا شهادت نمی ترسیم ، اما ما به آن افتخار می کنیم.”

در اواخر ماه اکتبر ، هنگامی که ایران سفیر آمریکا در عراق را پس از قرار دادن لیست سیاه نماینده تهران در بغداد توسط واشنگتن ، تحریم کرد ، اقدام مشابه “تیت تات” رخ داد.

تنش میان دو کشور در حالی افزایش یافته است که ترامپ در ماه مه 2018 با توافق هسته ای ایران با قدرت های جهانی به طور یک جانبه از برجام خارج شد و تحریم های سختی علیه ایران اعمال کرد.

تحریم های اقتصادی کل بخش مالی ایران را در فهرست سیاه قرار داده است ، در حالی که تروریست ها و حقوق بشر همچنین اشخاص و اشخاص ایرانی را که قبلاً تحت مجازات های ایالات متحده قرار گرفته اند ، هدایت می کند تا دولت جو بایدن در لغو آنها مشکل کند.



[ad_2]