باخموت در حالی که روسیه و اوکراین در حال تبادل حملات هوایی هستند ساکت است | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

پس از 10 ماه جنگ، حمله زمینی تا حد زیادی متوقف شده و تفنگ ها در شهر باخموت تقریباً خاموش شده اند.

نیروهای روسی برای خروج مزدوران از گروه واگنر که نبرد را برای تصرف شهر شرق اوکراین رهبری کرده بودند، مکث کردند. نیروهای اوکراینی یک مانور جناحی را که اخیراً ارتفاعات اطراف باخموت را تصرف کرده بودند، «برای انجام سایر وظایف نظامی» متوقف کردند.

در هفته شصت و ششم جنگ، فقط یک نبرد گزارش شد – در روز شنبه.

هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین در یک پست تلگرامی گفت: «هیچ درگیری فعالی در آنجا وجود ندارد – نه در شهر و نه در جناحین».

در عوض، دشمن فعالانه حومه شهر و نزدیکی های آن را گلوله باران می کند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، در مصاحبه ویدیویی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، گفت که او تنها در نبرد باخموت 20000 مزدور را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام نکرد که چه تعداد از نیروهای پشتیبانی توسط یگان های هوابرد و مکانیزه کشته شده اند.

ست کرومریچ، سرهنگ بازنشسته ایالات متحده، به الجزیره گفت: «تصور میزان کشتار انجام شده واقعاً سخت است… من مطمئن هستم که هنوز اجساد پوسیده وجود دارد.

“آنها در مورد امواج انسانی صحبت می کردند… پریگوژین واقعاً ناامید شده بود و همه این مزدوران را به اطراف هل می داد و سعی می کردند به 10 متر برسند. [32.8 feet] کرومریچ که واحدهای نیروهای ویژه را در افغانستان و خاورمیانه رهبری می‌کند و در حال حاضر به عنوان معاون رئیس‌جمهور گلوبال گاردین، یک موسسه مشاوره امنیتی، خدمت می‌کند، گفت.

یوگنی پریگوژین، بنیانگذار گروه مزدور واگنر، در جریان درگیری روسیه و اوکراین در باخموت، اوکراین با مبارزان واگنر گفتگو می کند. [Press service of Concord/Handout via Reuters]
موسس گروه مزدور خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین آغاز عقب نشینی نیروهای خود از باخموت و تحویل مواضع آنها به سربازان عادی روسیه را در جریان درگیری روسیه و اوکراین در باخموت اوکراین اعلام کرد. [Press service of “Concord”/Handout via Reuters]

آرامش قبل از طوفان

روسیه در 21 مه پیروزی در باخموت را اعلام کرد و 9 روز بعد، سخنگوی نیروهای شرقی اوکراین، سرهی چرواتی، اعتراف کرد که خود شهر در دست روسیه است.

وی گفت: «دشمن 10 ماه برای این مرکز ولسوالی جنگید، اما تا آخر نتوانست آن را تصرف کند.

او به یک ضد حمله مورد انتظار اوکراین اشاره کرد. چرواتی گفت: «روس‌ها می‌دانند که علاوه بر خسارات نظامی، عدم تسلط بر شهر نیز می‌تواند باعث زیان‌های بزرگ اعتباری برای آنها شود.»

کرومریچ گفت: “من فکر می کنم روس ها خود را برای یک شکست دیدنی آماده می کنند.” با ضد حمله آتی، آنها می توانند بهموت و خیلی چیزهای دیگر را از دست بدهند. اگر اکنون بخواهند ادعای پیروزی روسیه را برای مردم روسیه داشته باشند، اگر خطوط تدارکاتی خود را قطع کنند و در نهایت مجبور به ترک شهر شوند، زمان زیادی را از دست خواهند داد.

اوکراین گفته است که 12 گردان آموزش دیده و مجهز دارد که آماده درگیر شدن در یک ضد حمله هستند و کرومریچ معتقد است که زمان تنها عاملی است که آنها را عقب نگه می دارد.

تیم‌ها آموزش دیده‌اند، بنابراین معتقدم به محض خشک شدن زمین، آنها در راه خواهند بود.»

او گفت: «روس‌ها در باخموت نشسته‌اند، آن‌ها می‌دانند چه اتفاقی می‌افتد، می‌دانند که به آنها حمله خواهد شد.»

در 28 می، ستاد کل اوکراین گزارش داد که 80 سرباز روسی مواضع خود را در لیسیچانسک، شهری در استان لوهانسک که در ژوئیه گذشته به تصرف نیروهای روسی درآمد، ترک کردند. این ستاد گفت 30 نظامی دیگر روسی به باخموت فرار کردند و تجهیزات نظامی را با خود بردند.

یوگنی پریگوژین، رهبر نظامی گروه واگنر
یوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی واگنر گروپ، در حالی که پرچم ملی روسیه را در مقابل سربازانش در باخموت، اوکراین در دست دارد، صحبت می کند. [Prigozhin Press Service via AP]

فلش و فلش

به جای ادامه نبرد زمینی طاقت فرسا برای باخموت، روسیه و اوکراین به یک جنگ روانی عمدتاً در هوا روی آورده اند.

در 26 مه، نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که یک ناوگان هوایی متشکل از 31 پهپاد و 17 موشک، از جمله 10 موشک Kh-101 و Kh-155 شلیک شده توسط هواپیماهای روسی بر فراز دریای خزر، هفت فروند S-300 و S-400 را در طول شب منهدم کرده است. موشک های پدافند هوایی از زاپوروژیه اشغالی و 31 پهپاد شاهد-131 و شاهد-136 ایرانی شلیک شد.

نیروی هوایی گفت که اهداف “زیرساخت های حیاتی و دفاعی” در بخش شرقی کشور بودند.

آندری یوسف، سخنگوی اطلاعات ارتش اوکراین گفت که این عملیات عمدتاً ارزش تبلیغاتی دارد.

«دشمن می‌خواهد نشان دهد که سلاح‌های «آنالوگ» آنها می‌تواند کاری برای ارتش اوکراین و سلاح‌های غربی داشته باشد. اما معلوم شد که اینطور نیست.»

ویتالی کلیچکو، شهردار این شهر گفت، دو روز بعد، پدافند هوایی اوکراین حداقل 40 پهپاد شلیک شده توسط روسیه را به سمت کیف، پایتخت این کشور سرنگون کرد. ریزش آوار یک مرد را کشت و یک زن را مجروح کرد.

حملات پیش از سحر در آخرین یکشنبه ماه مه رخ داد، زمانی که پایتخت “روز کیف” را جشن می گرفت، سالگرد تاسیس رسمی آن 1541 سال پیش.

و روز بعد، ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارتش اوکراین گفت که نیروهای مسلح تمام 11 موشک کروز اسکندر-کی و اسکندر-ام را که در شمال مرز با اوکراین شلیک شده بودند، منهدم کردند.

اما در 30 مه، به نظر می رسید که اوکراین با ارسال 8 هواپیمای بدون سرنشین به مسکو پاسخ دهد. روسیه اعلام کرد که هر هشت پهپاد را ساکت کرده یا سرنگون کرده است.

در پستی تلگرامی پس از حمله، الکساندر خینشتاین، یکی از اعضای برجسته پارلمان روسیه از بلوک حاکم روسیه متحد، گفت که سه پهپاد از هشت پهپاد بر فراز روبلیوکا، حومه غرب مسکو که بسیاری از نخبگان سیاسی و تجاری روسیه در آن حضور دارند، سرنگون شدند. زنده.

حمله پهپاد روسیه به اوکراین
مردی در کنار ساختمان آپارتمان خود ایستاده است که در جریان حمله گسترده هواپیماهای بدون سرنشین روسیه در کیف اوکراین به شدت آسیب دیده است [Valentyn Ogirenko/Reuters]

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: «این به وضوح نشانه فعالیت تروریستی است.

سرهنگ اوکراینی پترو چرنیک اظهار داشت: اگر پهپادهای با منشأ نامشخص از پدافندهای چندلایه عبور کنند و عملاً به پایتخت کشوری که یک ابرقدرت محسوب می شود پرواز کنند، آیا سلاح های آنها ارزشی دارد؟

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، وزارت دفاع را به دلیل ضعف دفاعی مقصر دانست.

پریگوژین گفت: “شما، وزارت دفاع، هیچ کاری برای شروع حمله انجام نداده اید.”

“چطور جرات کردی که اجازه دادی پهپادها به مسکو برسند؟”

اوکراین مسئولیت را رد کرده است. میخائیلو پودولیاک، مشاور رئیس جمهور اوکراین گفت: «ما هیچ ارتباط مستقیمی با آن نداریم.

سفیر روسیه در واشنگتن آمریکا را به تشویق این حمله متهم کرد و اظهارات دولت بایدن مبنی بر جمع آوری اطلاعات درباره این حادثه را به سخره گرفت.

“این تلاش ها برای پنهان شدن در پشت عبارت “جمع آوری اطلاعات” چیست؟” آناتولی آنتونوف در نظرات ارسال شده در تلگرام گفت.

این یک تشویق برای تروریست های اوکراینی است.

میخائیل ودرنیکوف فرماندار محلی گفت که در 29 مه، حمله دیگری توسط دو هواپیمای بدون سرنشین باعث انفجاری در منطقه پسکوف روسیه در نزدیکی مرز با بلاروس شد که به ساختمان اداری خط لوله آسیب رساند.

اوکراین گاهی اوقات در ابتدا مسئولیت حملاتی را که بعداً مسئولیت آن را بر عهده گرفت، رد می کرد.

نیویورک تایمز گزارش داد که منابع آمریکایی ناشناس گفته اند که نیروهای ویژه یا اطلاعات نظامی اوکراین در پشت حمله پهپادی مشابه به کرملین در 3 می هستند.

در 27 ماه مه، رئیس سرویس اطلاعاتی اوکراین، دست داشتن کی یف را در انفجاری که به پل کرچ که روسیه را به کریمه تحت اشغال روسیه متصل می کند، به شدت آسیب رساند، هفت ماه پس از وقوع آن تایید کرد.

INTERACTIVE-CROSS-BORDER-RAIDS-Belgorod-23 May 2023.

عملیات شکل دهی

اوکراین همچنین دست داشتن در حمله 22 مه به خاک روسیه توسط ملی گرایان روسی ضد پوتین را رد کرده است. فرمانده روسی این حمله گفت که گروهش به زودی بازخواهد گشت.

دنیس کاپوستین در یک کنفرانس مطبوعاتی در اوکراین گفت: «فکر می‌کنم دوباره ما را در این سمت خواهید دید.»

وی گفت: «هر عملیاتی که در قلمرو روسیه انجام می‌شود، رهبری نظامی را مجبور می‌کند تا تعداد زیادی نیرو را مستقیماً به آن ربع منتقل کند، بنابراین برخی از بخش‌های جبهه، بخش‌هایی از مرز آشکار می‌شود.»

کرومریچ گفت: «شکل دادن میدان نبرد در حال حاضر برای ضد حمله در حال انجام است.

ما حملات پشت خطوط دشمن را می بینیم، ما حملات این شبه نظامیان در روسیه را می بینیم. ما شاهد حملات هواپیماهای بدون سرنشین در مسکو هستیم. همه چیز آینده را شکل می دهد.» او گفت که این پیچیدگی تصمیم گیرندگان روسی را تشدید می کند که از قبل از نظر سیاسی بر سر جنگی که به خوبی پیش نمی رود اختلاف نظر دارند.

اکنون روسیه باید تا پایتخت خود از خود دفاع کند. آنها قبلاً پراکنده شده اند. بنابراین آنها باید تصمیمات بسیار پیچیده ای در مورد اینکه نیروهای خود را به کجا هدایت کنند، بگیرند. اگر 15 ماه گذشته شاخصی باشد، آنها قطعاً نیروهای خود را در مکان اشتباه قرار می دهند و شکست می خورند.

پریگوژین رئیس واگنر در مصاحبه خود گفت: ما باید برای یک جنگ سخت آماده شویم.

ما در چنین وضعیتی هستیم که می توانیم جهنم روسیه را از دست بدهیم – مشکل اصلی این است… ما باید حکومت نظامی را اعمال کنیم.»

دمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه نیز تلاش کرد افکار عمومی را برای نبردی طولانی آماده کند.

به نقل از خبرگزاری ریا، مدودف در جریان سفر به ویتنام گفت: «این درگیری برای مدت بسیار طولانی و به احتمال زیاد چندین دهه ادامه خواهد داشت».

مارک میلی، رئیس ستاد مشترک آمریکا گفت که اوکراین می‌تواند تمام سرزمین‌های خود را با ابزار نظامی آزاد کند «اما احتمالاً نه در آینده نزدیک» و افزود که چنین جنگی «خونین و دشوار» خواهد بود.

میلی گفت: «روسیه با ابزار نظامی در این جنگ پیروز نخواهد شد.

[ad_2]