بازمانده بزرگ در بلفاست: هتل اروپا اخبار ایرلند

[ad_1]

هتل اروپا بلفاست نه تنها به بازدیدکنندگان خود یک استقبال گرم و مهمان نوازی عالی ارائه می دهد ، بلکه گذشته ای تاریخی و تاریخی بی نظیر را ارائه می دهد. این نماد که روزگاری به عنوان “بمباران شده ترین هتل اروپا” شناخته می شد ، مورد بسیاری از مقالات و مستندها قرار گرفته است و به عنوان ستاره بسیاری از سلفی های توریستی باقی مانده است.

در زمان بروز مشکلات در ایرلند شمالی ، اروپا یک هدف معتبر بود ، حمله ای که علیه آن رسانه ای شدن را تضمین می کند. بنابراین ، این هتل بیش از 30 بار توسط IRA موقت بمباران شد و به دلیل شکسته شدن پنجره های ساختمان ، که اغلب با تخته های چوبی جایگزین می شد ، به دلیل “بمب گذاری” ، “هتل تخته سخت” نامیده می شد.

اروپا هتلی است که در تاریخ تقریباً 50 ساله خود با چالش هایی روبرو بوده اما همیشه آنها را تجربه کرده است. با این حال ، امسال سخت ترین سال از زمان پایان فاجعه های ایرلند شمالی در سال 1998 است.

جولی هیستینگز ، مدیر بازاریابی گروه هتل هاستینگز ، مالک اروپا ، شکایت کرد: “حتی در اوج مشکلات ، ما فقط برای تعمیرات بسته شدیم ، اما امسال همه گیری ما را مجبور کرد که در میان عدم اطمینان روز به روز در را ببندیم.”

بسته به اعلامیه مطبوعاتی از طرف صاحبان هتل ها ، تعطیلی فعلی “تعلیق موقت خدمات” است ، اما شکی نیست که بحران COVID-19 تهدیدی اساسی برای شاخص ترین هتل های بلفاست است.

عابران پیاده در 29 آوریل 2008 در مقابل هتل اروپا در بلفاست قدم می زنند. [File: Paul McErlane/Bloomberg News]

شهرهای محاصره شده ، هتل های محاصره شده

برای اولین بار ، وقتی در مورد كتابی درباره Holiday Inn سارایوو ، یك هتل ساحلی در یك شهر محاصره شده كه مانند اروپا به یك قطب مطبوعات بین المللی تبدیل شد ، مجذوب تاریخ اروپا شدم. من بارها به اروپا سفر کردم و سال گذشته به آنجا برگشتم تا در سریال هتل های جنگ الجزیره ، تهیه کننده روزنامه نگار و کارگردان عبدالله البینی ، فیلمبرداری کنم.

وقتی این کار را انجام دادیم ، فرصتی برای مصاحبه با برخی از روزنامه نگاران که در این مشکلات در اروپا مستقر بودند – مارتین بل از BBC ، جرالد سیمور از ITN ، هنری کلی از ایرلند تایمز ، رابین والش از تلویزیون اولستر – و کارکنان هتل ، برخی از آنها رویدادهای ناآرامی را که در آنجا اتفاق افتاده تجربه کرده اند.

میهمانان و کارکنان هتل در 7 سپتامبر 1972 از هتل اروپا یک خروج منظم انجام دادند. [File: Eddie Worth/AP Photo]

“اروپا” قبل از شروع مشکلات تصور شد. اگرچه نقشه های ساخت این ساختمان در سال 1966 آشکار شد ، گروه هتل های بزرگ متروپولیتن ساخت هتل را در پاییز 1969 آغاز کردند ، چند هفته پس از استقرار ارتش انگلیس در ایرلند شمالی پس از درگیری های شدید بین جوامع پروتستان و کاتولیک. این هتل در آگوست سال 1971 افتتاح شد ، اگرچه در حال حاضر در تقاطع IRA بود. چند روز قبل از افتتاح رسمی هتل ، این هتل مورد هدف قرار گرفت و اگرچه خسارت محدود بود ، اما منادی چیزهای تاریک در آینده بود.

چهارراه دسیسه

خوشبختانه اروپا توسط هارپر براون ، یک هتلدار کاریزماتیک که تمایل به لباس تیز و موسیقی جاز دارد اداره می شود. اگرچه او قبلاً هنگام استخدام یک مدیر باتجربه بود ، اما به سختی می توانست تصور کند که چه کاری پیش روی او قرار گرفته است. مهمانانی که براون انتظار داشت به زودی با ترکیبی عجیب از روزنامه نگاران ، جاسوسان ، سیاستمداران و شبه نظامیان جایگزین شوند. به گفته کریس رایدر فقید ، که “مشکلات را برای ساندی تایمز” پوشش داد ، “چهارراه دسیسه ها”.

در حالی که کارشناسان بمب در سال 1975 بقایای بمبی را در طبقه پایین هتل جستجو می کنند ، نیروهای انگلیسی محافظت می کنند. [File: AP Photo]

روزنامه نگاران “اروپا” را در زمانی کار می کردند که مهمانان “عادی” به دلیل نبود آنها قابل توجه بودند. نیازهای آنها با نیازهای مشتریان در زمان صلح متفاوت بود. بیشتر افراد از ورود به اتاقها در طبقات فوقانی هتل و اجتناب از اتاقهایی در طبقات پایین که در اثر انفجار پنجره های آنها منفجر می شود ، اجتناب می کنند. و با این وجود ، با وجود خطرات موجود ، خبرنگاران می توانند در The Europa ، که دارای 20 خط تلفن و یک اتاق تاریک در طبقه 10 برای توسعه عکس است ، به راحتی کار کنند.

براون خواسته روزنامه نگاران را فهمید و سعی در اسکان آنها داشت ، چه در محل کار و چه در هنگام بازی. در طول روز ، طبق گفته رابین والش ، سردبیر وقت اخبار تلویزیونی اولستر ، اروپا به “ویراستاری” تبدیل شد ، در حالی که عصر روزنامه نگاران می توانستند از یک نوشیدنی در بار عمومی Whip and Saddle یا یک وعده غذایی در رستوران Beefeater لذت ببرند. و برای تفریح ​​در ساعات پایانی ، بار Penthouse Bar در طبقه آخر هتل قرار داشت.

یک سرباز در 7 سپتامبر 1972 یک کرنومتر را که از ون مملو از بمب در مقابل هتل بیرون کشید ، در دست دارد. [File: Eddie Worth/AP Photo]

از بمب گرفته تا جمعه خوب

اواسط دهه 1970 بدترین سالها برای اروپا بود ، بمباران هتل بر تعداد و شدت آن افزوده بود. دو بمب بزرگ – در ژانویه و دسامبر 1975 – باعث شد هتل اقدامات امنیتی خود را افزایش دهد ، اما براون همچنان افتخار کرد که با وجود همه شکست ها ، هرگز بسته نشد. حتی بلافاصله پس از این حملات ، قسمتهایی از هتل که تحت تأثیر قرار نگرفته بودند ، همچنان در کار بودند.

در دهه 1980 وضعیت امنیتی در مرکز بلفاست و بخش مهمان نوازی به طور کلی بهبود یافت ، اما در 4 دسامبر 1991 ، یک بمب IRA که در یک وانت ربوده شده در خیابان گلنگال پنهان شده بود ، یک سوراخ شکاف در کنار ساختمان ایجاد کرد. به طبقات پایین آسیب جدی می رساند. و در 20 مه 1993 ، بمبی تقاطع خیابان گریت ویکتوریا و خیابان گلنگال را ویران کرد و به اروپا آسیب جدی وارد کرد.

در آگوست 1993 ، در حالی که آینده هتل تاریک به نظر می رسید ، ویلیام هستینگز تاجر محلی به عنوان ناجی خود پا به جلو گذاشت. خرید یک هتل که مدت ها از اهداف IRA بوده است ، یک خطر قابل توجه بود ، اما در نهایت نتیجه داد. در طی چند ماه از خرید آن ، IRA و شبه نظامیان اتحادیه توافق نامه آتش بس را امضا کردند ، این اولین گام در یک روند طولانی است که منجر به توافق جمعه خوب می شود که به سه دهه خشونت فرقه ای پایان داد.

رئیس جمهور آمریكا در نوامبر 1995 هنگام بازدید از بلفاست در هتل اقامت گزید و سناتور آمریكایی جورج میچل ، فرستاده ویژه كلینتون در ایرلند شمالی ، برای مدت طولانی در جریان مذاكرات منتهی به توافق جمعه خوب ماند. 1998

بقایای یک خودروی بمب گذاری شده در مقابل هتل اروپا در ژوئیه 1974. [File: Peter Kemp/AP Photo]

بحران خیلی دور؟

اروپا در سالهای پس از پایان مشکلات رونق گرفت. بلفاست در حال تبدیل شدن به مقصدی محبوب بیشتر برای استراحت های کوتاه است ، در حالی که ثروتمندان به دلیل گلف بازی در برخی از بهترین دوره های اروپا به ایرلند شمالی جذب می شوند.

اما امسال ، با بدتر شدن بحران COVID-19 در سراسر اروپا ، صنعت هتلداری این شهر احساس شدت شدیدی کرده است و در ماه مارس دولت ها اقداماتی را انجام دادند که تحرک مهمانان بالقوه را مختل می کند.

محاصره بعدی در انگلستان هتل را مجبور به تعطیلی کرد ، اما با نزدیک شدن به تابستان ، صنعت هتل در ایرلند شمالی با بهره گیری از رونق “اقامت” شروع به احیا کرد.

جولی هاستینگز گفت: “ما بیش از هر زمان دیگری از سراسر ایرلند بازدیدكننده استقبال كردیم.” این به بهبود کلی کمک کرد ، اما فقط یک استراحت موقت بود. در اوایل ماه سپتامبر ، نرخ اشتغال دوباره کاهش یافت و با شدت گرفتن ترس از موج دوم COVID-19 ، روند نزولی ادامه یافت.

آرم هتل اروپا در جلوی ساختمان آویزان است [File: Paul McErlane/Bloomberg News]

چالش های اروپا و بخش هتل های گسترده بیشتر است. درآمد ها احتمالاً در ماه های آینده کاهش می یابد و بهبود آن کند است. به گفته هاستینگز: “بازارهای کنفرانس و جلسات به کندی برمی گردند و عروسی ها به دلیل عدم وجود دستورالعمل های مشخص برای اعداد به همان اندازه مشکل ساز هستند. و کل بازار بین المللی به آرامی باز خواهد گشت تا زمانی که مردم متوجه شوند که سفر بدون قرنطینه ایمن است.

اروپا از بدترین زمانها جان سالم به در برده است ، از آن زمان رشد کرده است – و اکنون با سخت ترین چالش روبرو است. اما این هتل نمادین دارای انعطاف پذیری و سابقه تقریباً ذاتی است که نشان می دهد مانند گذشته بارها می تواند و از این بحران خارج شود.



[ad_2]