“بازگشت به زمان”: دانشمندان اسرائیلی ادعا می کنند که پیری را معکوس می کنند خاورمیانه

[ad_1]

تحقیقات نشان داده است که استفاده از اکسیژن خالص به محفظه فشار می تواند پیری و بیماری را معکوس کند.

دانشمندان اسرائیلی می گویند آنها نه تنها با موفقیت روند پیری بیولوژیکی را متوقف کرده اند ، بلکه فقط با استفاده از اکسیژن روند آن را معکوس کرده اند.

این مطالعه ، همکاری بین دانشگاه تل آویو و مرکز پزشکی شامیر ، اکسیژن فشار بالا را به یک محفظه فشار می رساند و می گوید که این دو روند مربوط به پیری و بیماری را معکوس می کند.

محققان با استفاده از اکسیژن درمانی هایپرباریک (HBOT) در بزرگسالان بزرگسال سالم دریافتند که کوتاه شدن تلومرها (انتهای کروموزوم) و تجمع سلول های قدیمی و بد عملکرد در بدن قابل برگشت است.

یعنی سلولهای خونی بزرگسالان با پیشرفت درمان در واقع جوانتر می شوند.

حدود 35 بزرگسال بالای 64 سال در این مطالعه شرکت کردند و به آنها 90 دقیقه در روز و پنج بار در هفته و به مدت سه ماه HBOT داده شد.

این مطالعه در ژورنال Aging در تاریخ 18 نوامبر منتشر شد.

‘جام مقدس’

شای افراتی ، استاد دانشگاه تل آویو که کلینیک هایی را در آویو ، فلوریدا اداره می کند ، به جروزالم پست گفت که این مطالعه نشان می دهد که پایه سلول برای روند پیری قابل تغییر است.

وی گفت: “امروزه کوتاه شدن تلومر” جام مقدس “زیست شناسی پیری در نظر گرفته می شود.”

“محققان در سراسر جهان در تلاشند مداخلات دارویی و زیست محیطی را ایجاد کنند که باعث افزایش طول تلومر شود. پروتکل HBOT ما با اثبات اینکه روند پیری در واقع در سطح سلول-مولکولی معکوس می شود ، توانسته است به این مهم دست یابد. “

فرات می گوید ، این مطالعه “امید می بخشد و دریچه بسیاری از دانشمندان جوان را برای هدف قرار دادن پیری به عنوان یک بیماری برگشت پذیر باز می کند.”

امیر هادانی ، رئیس ارشد پزشکی ، شریک زندگی وی در مرکز پزشکی شامیر گفت که مداخلات مانند اصلاح سبک زندگی و ورزش شدید “برخی از اثرات مهاری در کوتاه شدن تلومر” را نشان می دهد ، اما درمان اکسیژن بیش از حد موثر است.

هادانی گفت: “در مطالعه ما ، فقط در مدت سه ماه ، HBOT توانست تلومرها را با سرعتی فراتر از هرگونه مداخله یا تغییر شیوه زندگی در حال حاضر گسترش دهد.”

طبق این مطالعه ، تغییرات فیزیکی معادل نحوه قرار گرفتن بدن شرکت کنندگان در سطح سلولی 25 سال زودتر بود.

“ما نیستیم [just] کاهش سرعت – ما به گذشته برمی گردیم “، افراتی گفت.

محققان می گویند ، اکسیژن درمانی توجه ، سرعت پردازش اطلاعات و عملکردهای اجرایی افراد را بهبود می بخشد.



[ad_2]