بازگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفان را وحشت زده کرد | اخبار نظامی در سوریه

[ad_1]

تصمیم برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خشم بسیاری از ساکنان شمال سوریه تحت کنترل مخالفان و اعضای اپوزیسیون سیاسی این کشور را برانگیخته است که آن را به عنوان بازسازی حملات دولت به خود در دورانی که اکنون 12 سال گذشته است، برانگیخته است. سال جنگ

چند تن از اعضای اتحادیه عرب این هفته تصمیم گرفتند تا عضویت سوریه تحت رهبری بشار اسد را پس از بیش از یک دهه انزوا در مقر این سازمان در قاهره در روز یکشنبه بازگردانند.

وی افزود: از این تصمیم بسیار متعجب شدم زیرا انتظار داشتم برادران، رهبران و شاهزادگان عرب ما بشار اسد را به خاطر جنایاتش علیه مردم سوریه در 12 سال گذشته بازخواست کنند، نه کمکی به شستن لکه های خون و بدن ما. غسان الیوسف، یک ناراضی سوری اهل شهر التح در جنوب ادلب، به الجزیره گفت.

الیوسف پس از تسلط نیروهای دولتی بر روستای خود در اواخر سال 2018 از روستای خود رانده شد.

عضویت سوریه در اتحادیه عرب پس از دستور اسد برای سرکوب معترضان در مارس 2011 لغو شد و این کشور وارد جنگی شد که از آن زمان تاکنون نزدیک به نیم میلیون نفر کشته و 23 میلیون نفر دیگر آواره شده اند.

برخی از کشورهای عربی خواستار پایان دادن به انزوای اسد شدند و از این تصمیم استقبال کردند، در حالی که برخی دیگر با عادی سازی کامل بدون راه حل سیاسی برای درگیری سوریه مخالف بودند و خواهان شرایطی برای بازگشت سوریه هستند.

الیوسف گفت که تصمیم برای پذیرش دولت اسد در اتحادیه عرب، خواسته های شهروندانی مانند او را که همچنان از برکناری او حمایت می کنند، می خواهند که او در قبال جنایاتش پاسخگو باشد و امیدوار است با سوریه ای آزاد و دموکراتیک بدون روسیه و یا روسیه جایگزین شود، تغییر نمی دهد. نفوذ ایران

وی گفت: «از این پس آنها باید به دنبال نام جدیدی برای اتحادیه عرب باشند، زیرا ایران توانست از طریق عامل خود بشار اسد در آن نفوذ کند.

ایران و روسیه حامیان اصلی اسد در طول جنگ بودند.

اتحادیه عرب تصمیم به تشکیل کمیته وزارتی برای ادامه گفت‌وگوی مستقیم با دولت سوریه برای راه‌حلی جامع برای بحران سوریه و موضوعات مرتبط از جمله بحران پناهجویان، «تروریسم» و قاچاق مواد مخدر گرفت.

به ویژه قاچاق مواد مخدر به یکی از بزرگترین نگرانی های کشورهای حاشیه خلیج فارس تبدیل شده است که بازار اصلی قرص های کاپتاگون است که عمدتاً در سوریه تولید می شود.

رضوان الاطرش، فعال سیاسی و رئیس سابق قدرت سیاسی ادلب – یک بلوک اصلی مخالف – گفت که اتحادیه عرب بار دیگر مردم عرب را شکست داده است.

«تصمیمات اتحادیه عرب […] الطراش به الجزیره گفت: آنها همیشه در حفاظت از منافع مردم عرب به ویژه در فلسطین، سوریه، یمن، لبنان و اخیرا سودان شکست خورده اند.

بیانیه اتحادیه عرب بر ضرورت برداشتن گام‌های عملی برای حل تدریجی بحران سوریه در راستای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل که خواستار مذاکره برای انتقال سیاسی است، تاکید کرد. اما الاطرش متقاعد نشده است که اسد و متحدانش از این قانون پیروی کنند.

وی گفت: «رژیم و حامیان آن، روسیه و ایران، در اجرای قطعنامه 2254 جدی نیستند، زیرا بشار اسد معتقد است که آغاز روند سیاسی منجر به مرگ او و گرفتن قدرت از او خواهد شد».

بسیاری از اعضا همچنان اعتراض دارند

اگرچه در طول یک سال اتهامات متعددی مبنی بر تکه تکه بودن اپوزیسیون سوریه مطرح شده است، فعالان مخالفی که با الجزیره صحبت کردند، پذیرش مجدد اسد در اتحادیه را نشانه ای از شکست مخالفان نمی دانند.

احمد حسینات، رئیس کمیته مستقل سیاسی در استان ادلب، که شامل مخالفان القاعده است، گفت: «تصمیم اتحادیه عرب مربوط به ضعف مخالفان نیست، بلکه تصمیمی است که پس از نزدیکی عربستان سعودی و ایران اتخاذ شده است. – اسد، الجزیره گفت.

عربستان سعودی و ایران در اوایل سال جاری پس از سال ها خصومت بر سر بازگرداندن روابط به توافق رسیدند.

عربستان سعودی از موضع خود مبنی بر رد عادی سازی تغییر کرده است [al-]برای اینکه رژیم اسد حامی اصلی او در بازگرداندن او به اتحادیه عرب و احیای روابط با او باشد.»

“ما می دانیم که بسیاری از کشورهای عضو هستند که بازگشت آنها را رد می کنند [al-]رژیم اسد به اتحادیه.»

وزارت خارجه قطر شامگاه یکشنبه اعلام کرد که موضع این کشور در مورد عادی سازی روابط با دولت اسد تغییر نکرده است و در درجه اول با پیشرفت در راه حل سیاسی که به خواسته های مردم سوریه دست می یابد، مرتبط است.

“ما [the opposition] تلاش خواهد کرد تا به تلاش های ما بپیوندد و ارتباطات خود را با کشورهای عربی که عادی سازی با آنها را رد کرده اند، تقویت کند [al-]حکومت اسد تا زمانی که به خواسته های خود برای تغییر سیاسی دست یابیم و به سوریه ای مدنی و دموکراتیک برسیم.»

این پیام توسط محمد غانم، رئیس سیاست شورای سوری-آمریکایی نیز تکرار شد.

« پذیرش مجدد [al-]اسد پیامی غرق در خون به اتحادیه عرب می فرستد: شما می توانید میلیون ها نفر را بکشید، گاز بزنید، شکنجه کنید، بازداشت کنید، فقیر کنید و آواره کنید، جنایات مستند علیه زنان و کودکان مرتکب شوید، مدارس و عبادتگاه ها را ویران کنید و باز هم از شما استقبال شود. اسلحه غانم گفت.

وی به الجزیره گفت که این تصمیم همچنین بزرگترین پیروزی ایران در منطقه را امضا کرده است و ایران و حامیانش در منطقه را بدون هیچ امتیاز قابل توجهی از اسد تقویت می کند.

غانم گفت: «عادی سازی ضعیف آخرین شکست کشورهای عربی در تفکر و پاسخ استراتژیک به چالش های پیش روی منطقه است. سیاست و تصمیم‌گیری در منطقه همچنان عمدتاً توسط برنامه‌های شخصی کوته‌بینانه و کوتاه‌مدت صاحبان قدرت هدایت می‌شود.»

[ad_2]