بایدن هنگام استخدام کلید ، مشاور قدیمی رئیس ستاد را نام می برد آمریکا و کانادا

[ad_1]

رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز چهارشنبه در اولین انتصاب مهم خود در حالیکه دولت دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا نتایج انتخابات را قبول می کند ، مشاور قدیمی وی ران کلین را به عنوان رئیس ستاد کاخ سفید منصوب کرد.

کلاین ، 59 ساله ، هنگامی که 77 ساله معاون باراک اوباما بود ، رئیس ستاد بایدن بود و انتظار می رفت که به عنوان رئیس ستاد منصوب شود.

او همچنین تجربه مبارزه با بحران بهداشت عمومی را داشته است ، زیرا در سال 2014 به عنوان “پادشاه ابولا” اوباما خدمت کرده است. انتظار می رود کلاین یکی از منتقدان شدید کار ترامپ در مورد بیماری ویروس کرونا ، شخص اصلی در پاسخ بایدن باشد. بحران سلامت

بایدن در بیانیه ای گفت: “تجربه عمیق و متنوع و توانایی وی در کار با افراد در سراسر طیف سیاسی دقیقاً همان چیزی است که من در رئیس دفتر کاخ سفید به آن احتیاج دارم در حالی که با این لحظه بحران روبرو هستیم و کشور خود را دوباره به هم می رسانیم.” بیانیه.

همانطور که بایدن با انتقال به جلو پیش می رود ، ترامپ از عقب نشینی یا همکاری امتناع ورزیده است ، و مبارزات انتخاباتی وی به تلاش های قانونی خود برای لغو نتایج در کشورهای مهم ادامه داده است.

بایدن شنبه گذشته در حالی پیروز شد که در یک سری از ایالت های میدان نبرد موفق به کسب 270 رأی انتخاباتی مورد نیاز در کالج انتخاباتی شد که تعیین می کند چه کسی ریاست جمهوری را به دست می آورد. همچنین بایدن با بیش از پنج میلیون رأی گیری در رأی گیری پیشتاز بود و هنوز چندین کشور آرا را در اختیار دارند.

ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا است که از سال 1992 نامزدی مجدد در انتخابات را از دست داد.

کلین برای بازی در نقش “پادشاه ابولا” باراک اوباما ، پوسترهایی را به دست آورد که در طی شیوع ابولا در سال 2014 در آفریقا عهده داشت. [File: Larry Downing/Reuters]

ریچارد گودشتاین ، استراتژیست دموکرات ، خاطرنشان کرد که رهبران جهانی قبلاً تصدیق کرده اند که بایدن رئیس جمهور بعدی ایالات متحده خواهد شد.

بایدن از طریق تلفن با رئیس جمهور کره جنوبی و نخست وزیران ژاپن و استرالیا گفتگو کرد.

گودشتاین به الجزیره گفت: “آنها می خواهند با او درگیر شوند به گونه ای كه تعامل با ترامپ برای آنها دشوار بود.” “نکته این است که دونالد ترامپ به دلیل شکستن قوانین و انجام کارهایی معروف است که به نظر نمی رسد خوب فکر شده باشد. مواردی وجود دارد که او می تواند انجام دهد – مطمئناً از نظر روابط بین الملل – که می تواند انجام دهد و می تواند امور را برگرداند. دونالد ترامپ عضلات خود را کشش می دهد زیرا باعث می شود احساس اهمیت کند. این فقط کار جو بایدن را سخت تر می کند. “

بایدن دهه ها با کلاین کار کرده و او را به عنوان مشاور در کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری استخدام کرده است. وی به عنوان یک دستیار سیاسی مورد اعتماد و باتجربه ، در زمان دولت بیل کلینتون با ال گور معاون رئیس جمهور نیز همکاری داشت.

کلاین به عنوان رئیس ستاد بایدن در جریان بحران مالی یک دهه پیش ، به نظارت بر اجرای قانون بازیابی 787 میلیارد دلار کمک کرد که اقتصاد آمریکا را رونق بخشید.

در سال 2014 ، وی به عنوان هماهنگ کننده پاسخ دولت به ابولا ، مورد تشویق کارشناسان بهداشت عمومی قرار گرفت.

“ران در طول سالهای زیادی که با هم کار کردیم از جمله نجات اقتصاد ایالات متحده از یکی از بدترین رکودهای تاریخ ما در سال 2009 و بعداً غلبه بر وضعیت اضطراری بهداشت عمومی در سال 2014 برای من بسیار ارزشمند بود. “بایدن گفت.

کلاین انتصاب خود را “افتخار یک عمر” توصیف کرد.

وی در بیانیه ای گفت: “من مشتاقانه منتظر کمک به او و معاون رئیس جمهور هستم تا تیمی متنوع و با استعداد برای کار در کاخ سفید جمع آوری کنند زیرا ما با برنامه بلند پروازانه تغییر آنها مقابله کرده و به دنبال بهبود اختلافات در کشورمان هستیم.” .

“خواست مردم”

طبق تحقیقات ادیسون ، آخرین پرونده ترامپ مربوط به میشیگان است ، جایی که وی با 148000 رأی یا 2.6 درصد آرا به طور کلی غیر رسمی عقب است.

جیک رولو ، سخنگوی وزارت امور خارجه میشیگان ، گفت که مبارزات انتخاباتی ترامپ ادعاهای دروغین در مورد تضعیف اعتماد عمومی به انتخابات را گسترش می دهد. در این پرونده اتهاماتی درباره سو رفتار در رأی گیری مطرح شد و تمرکز آن بر سنگر حزب دموکرات وین کانتی بود که شامل دیترویت نیز می شود.

رولو در بیانیه ای گفت: “این واقعیت را تغییر نمی دهد: انتخابات در میشیگان منصفانه ، امن ، شفاف بود و نتایج آن بازتاب آشکاری از اراده مردم است.”

وزیر امور خارجه گرجستان ، برد رافنسپرگر ، جمهوری خواه ، گفت كه هر رای در 159 شهرستان ایالت با دست شمرده می شود. وی گفت که انتظار می رود روند این هفته آغاز شود و به موقع تکمیل شود تا نتایج تا مهلت مقرر 20 نوامبر تأیید شود.

بایدن حتی بدون گرجستان به عنوان رئیس جمهور اعلام شد. پیش از شمارش ، وی در ایالت جنوبی که دموکرات ها از سال 1992 تاکنون در آن شرکت نکرده اند ، کمی بیش از 14000 رأی یا 0.3 درصد امتیاز داشت.

قضات چندین دادخواست را رد کرده اند و کارشناسان حقوقی می گویند این دادخواست شانس کمی برای تغییر نتیجه دارد.

یک استراتژیست جمهوری خواه کاخ سفید اذعان داشت که مانورهای قانونی آخرین چاره است.

وی با استفاده از اصطلاح فوتبالی با اشاره به پاس ناامیدکننده در پایان بازی گفت: “آنها به دنبال بیرون انداختن 100 Hail Marys هستند.”



[ad_2]